2017. November 23. Csütörtök - Kelemen

Mazda B2500, és BT-50 fórum.

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


B. Gábor | 2012-11-13 09:18 hamarpeti részére

Hali! Azt tudod, hogy visszaejti az üzemanyagot vagy csak gondolod?

B. Gábor | 2012-11-13 09:16

Üdv! Ellenőriztem az izzítást. Tovább izzít miután elindult, még 5 perc múlva is. Mikor eléri a megszokott üzemi hőfokát óra szerint, ismét megnéztem, akkor már nem izzított. Szerintem ez a része rendben van. Végig olvastam a fórumot és szerintem Hamarpeti, Stef, Istvan60 kolléga is ezzel a hibával küszködik. Csak mindenki kicsit máshogy írja le.

mazda-auto.hu | 2012-11-12 15:10 locsizoli részére

Kívül:Elképzelhető, hogy nem tömített rendesen a turbó szívócsöve a turbónál. Belül:Kismértékű olajpára egyébként nem jelent rendellenességet a szívócsövön belül. Az olajfogyasztás megemelkedése szokott az első jele lenni, ha a turbó csapágyazásának kopása előrehaladott.

locsizoli | 2012-11-12 12:41

Üdvözlöm Varga Úr!A BT-50-nél megvolt a 100000-es olajcsere.A légszűrő cseréjekor észrevettem, hogy a szívócső belülről olajos, a turbón pedig kívülről van olaj.A kocsi jól megy, jól húz,időben cserélünk mindent, OMV-nél tankolok.Egyenlőre semmi változást nem veszek észre a kocsi működésén.Van-e jelentősége ennek az olajnak, mire számíthatok rövid illetve hosszútávon?Turbóhibánál milyen költségekre számíthatok? Köszönöm válaszát:SZ.Z

mazda-auto.hu | 2012-11-09 07:44 hamarpeti részére

Könnyen lehet, hogy az említett szűrőház a rossz. Nincs külön előszivattyú a tankban.

hamarpeti | 2012-11-08 20:17

Segítséget szeretnék kérni,b2500 2003 évjárat.Több órás állás után elejti az üzemanyagot és hosszú indítózás után indul be.Üzemanyagzűrő és az adagoló közé tettem visszacsapó szelepet de még mindig nem jó.A kézi pumpa kemény,majd elkezd szörcsögni és felpuhul miután leáálítom a motort,ez vissza engedheti az üzemanyagot?Külön a tanktól van rajta elektromos szivattyú?

mazda-auto.hu | 2012-11-07 08:32 B. Gábor részére

1. Ez nem csak erre a típusra jellemző. 2. A turbó viszonylag gyorsan átmelegszik a forró kipufogó gázoktól, így a kompresszor oldalon benyomott levegőt is felfűti. 3. Két hőgomba is van a motoron az egyik függőlegesen, a másik vízszintesen áll a hengerfejben. Ez utóbbit kellene ellenőrizni!

mazda-auto.hu | 2012-11-07 07:51 blaci1975 részére

Ha nem is a csapágy, de az szinte biztos, hogy ezeknek a fogaskerék pároknak a környékén van a gond.

B. Gábor | 2012-11-07 02:02 mazda-auto.hu részére

Ez érdekes, még egyszer sem hallottam ilyet, hogy járó motornál is izzít tovább. Azt hittem, hogy csak indítás pillanatáig izzít és utána nem. De mondjuk azt sem értem, hogy 2005.-ben miért nem tudtak már egy új hengerfejkonstrukciót rátenni, aztán lett volna direktbefecskendezős nem kamrás technika. Ma vettem észre, hogy indítás után 2-3perc és szinte forró a szívócsonk. Ez természetes? Azt a hőgombát merre lehet megtalálni, ami az izzítást szabályozza járó motornál?

blaci1975 | 2012-11-06 21:20

Jól gondolom ha a b2500-om 2.-3.sebessegben morgó hangot ad,akkor sebességváltóm csapágyai lassan véget érnek?Ha még csak néhány hete hallom és nem nyúzom akkor bírhatja még sokáig?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó