2018. Május 25. Péntek - Orbán

Mazda B2500, és BT-50 fórum.

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


B. Gábor | 2012-11-07 02:02 mazda-auto.hu részére

Ez érdekes, még egyszer sem hallottam ilyet, hogy járó motornál is izzít tovább. Azt hittem, hogy csak indítás pillanatáig izzít és utána nem. De mondjuk azt sem értem, hogy 2005.-ben miért nem tudtak már egy új hengerfejkonstrukciót rátenni, aztán lett volna direktbefecskendezős nem kamrás technika. Ma vettem észre, hogy indítás után 2-3perc és szinte forró a szívócsonk. Ez természetes? Azt a hőgombát merre lehet megtalálni, ami az izzítást szabályozza járó motornál?

blaci1975 | 2012-11-06 21:20

Jól gondolom ha a b2500-om 2.-3.sebessegben morgó hangot ad,akkor sebességváltóm csapágyai lassan véget érnek?Ha még csak néhány hete hallom és nem nyúzom akkor bírhatja még sokáig?

mazda-auto.hu | 2012-11-06 08:47 B. Gábor részére

Általában, ha minden más ki van zárva, akkor érdemes az adagolót kiszerelni, hiszen az csak így ellenőriztethető, speciális próbapadon. Az izzítás például szintén okozhatja a problémát. Érdemes lenne mérni, hogy hidegindítás után milyen vízhőmérsékletig működnek az izzítógyertyák. Elképzelhető, hogy túl hamar leáll az izzítás. Ez például lehet motorhőmérséklet érzékelő hiba. Természetesen előtte a gyertyákat szintén ellenőrizni kellene.

B. Gábor | 2012-11-05 22:03 mazda-auto.hu részére

Köszönöm, a gyors választ, esetleg valamit tudna mondani, hogyan tudnám a hibát pontosan behatárolni? Az autóban elvileg 157.000km van, amely összességében az állapotát nézve nagyjából hihető. A másik, hogy céges volt és szerintem nem sokat törődtek vele. Ennek fényében esetleg tud közelebbit mondani?

mazda-auto.hu | 2012-11-05 14:45 B. Gábor részére

Valószínűleg az adagolóval nem stimmel valami.

mazda-auto.hu | 2012-11-05 14:44 blaci1975 részére

Nem.

B. Gábor | 2012-11-03 00:08

Sziasztok! Bognár Gábor vagyok. Van egy B2500-öm, e miatt regisztráltam ide. Segítséget szeretnék kérni tőletek, hátha találkozott már valaki ilyen jellegű hibával. Hidegen mikor indítom az autót, megvárom a hosszú izzítást, nagyon pöccre el is indul a motor, majd kb. 15-30s múlva elkezd egyenetlenül járni, rázkódni és, ha nem tartom kicsit fordulaton úgy kb. 1250-en le is áll. Ha leállt nagyon nagy kínlódás árán indul el ismét, ilyenkor szürkét füstöl, mintha nem égne el tökéletesen a gázolaj, érezni is a gázolaj szagát. Kb. 2-3perc járatás után már semmi baja. De, ha ezen belül próbálok meg elindulni nagyon erőtlen, ugyan úgy szürkét füstöl és leáll és megint lehet kínlódni. Ha hagyom alapjáraton járni és kint pumpálom a kézi tápszivattyúját, ami a gázolaj szűrőház tetején van akkor eddig még nem állt le, de ugyan úgy rázkódik, mintha nem menne minden henger. Vissza ejtheti az üzemag.-ot vagy lelevegősödik? Esetleg porlasztó, ezt abból gondolom, mert kb. akkor kezd el dadogni rázkódni, amire az izzító gyertya kihűl. Szerintetek mi lehet? Valaki találkozott már ilyen hibával? Ja gázolajszűrőt 10.000km-enként cserélem az olajcserével egybekötve. Segítségeteket előre is köszönöm!

blaci1975 | 2012-11-01 14:10

Üdv! Szeretném tudni a BT-50 és a B2500-as 2000-es évjáratú autó sebességváltója megegyezik?A választ köszönöm.

gyuszi | 2012-10-27 20:30

Köszönöm az eddigi segitséget ! Ma reggel a tulajdonos elszállitotta az autot Mazda szervizbe ( ha múködik majd elmondja a megállapitott hibaokot ) !

lehozsoci | 2012-10-27 12:07 gyuszi részére

Hello gyuszi! A BT-50-nek van egy gyakori hibája, kábelszakadás! Ha megnézed az üzemanyagszűrő mögött van a kábelköteg a motorhoz csatlakoztatva, önindítózáskor látható a motor masszív kilengése ami anyagfáradást, szakadást okozhat a kábelkötegben. javaslom, hogy járó motornál óvatosan mozgasd a kábelköteget és figyeld hogy látható-e azonnali változás. A másik ok a nyomás drasztikus csökkenésére az injector hiba. Tudom említetted, hogy lett ellenőrizve de én ezt újra megnézném nagyon precízen! indítás után, vagy csak indítózva kb 5 mp-ig 3-4ml ok,afelett hiba Üdv Zsocibá

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó