2024. Március 29. Péntek - Gedeon

Mazda CX-7 Brembo fékkel.

Mazda CX-7 Brembo

Forrás: Autó-Expanzió Kft.

 ..Nem, nem lehet azt mondani, hogy a Mazda CX-7 gyári szerelésű fékeinek teljesítményével bármiféle probléma lenne. Az azonban előfordulhat, hogy ha valaki rendszeresen kihasználja a 2,3 literes MZR DISI erőforrás 260 lóerős hatalmas teljesítményét, akkor bizony elfáradnak az első féktárcsák. Ezt kiküszöbölendő szereltünk nagyteljesítményű Brembo fékrendszert ügyfelünk CX-7-esére. 


 Mazda CX-7 Brembo.

 Cégünknél, a békés megyei hivatalos Mazda márkaszervizében (Tel.: 66/430-585) nem újdonság a nagy teljesítményű fékrendszerek alkalmazása és beszerelése. Korábbi munkáink közé tartozik például Mazda 3 MPS tuningolása az olasz Brembo cég termékével, melynek részleteit ITT OLVASHATTÁK. Tulajdonképpen egy nagyon hasonló rendszer került most az ominózus Mazda CX-7-re is, így ebben a cikkünkben már nem mélyedünk el annyira a részletekben.

Brembo HP GT fékszett.

 Több kicsi, egy nagy helyett.

 Gyárilag a Mazda CX-7-en is egydugattyús féknyergeket találunk, melynek alkalmazása egyszerűsége és tartóssága okán bevett gyakorlat azMazda CX-7 Brembo féknyereg. autógyártók körében. Hátránya, hogy egyenetlen fékbetét kopást okozhat, mivel nem tud annyira homogén eloszlású és egyidejű nyomóerőt biztosítani a fékbetétek teljes felületén. Ez pedig járulékosan a fékrendszer teherbírásában, tárcsakopásban és a finom adagolhatóságban is jelent némi hátrányt.

 A CX-7-esre felszerelésre került nagyteljesítményű Brembo fékrendszer viszont négydugattyús nyergeket tartalmaz, mely kiküszöböli ezeket a hátrányokat. A precíziós olasz műremekek fekete, piros és kék színben is rendelhetőek, mi a fekete Mazda CX-7-esen piros színű nyergeket alkalmaztunk.

 Hőerőmű.

 A nyergek szorításában dolgozó féktárcsákról is érdemes szót ejteni, hiszen azon kívül, hogy 330 mm-es átmérőjükkel valamivel nagyobbak a gyári tárcsáknál, a ventillációs belső szerkezetük mellett lyuggatott fékezési felülettel rendelkeznek, mely tovább segíti a keletkezett hő elvezetését.

 Mazda CX-7 Brembo fékszettel.

 Páncélos csövek. 

 A rendszer ezzel még nem komplett, még mindig maradt olyan pontja a fékberendezésnek, ahol lehet javítani a gyári megoldáson. Ez nem más mint az acélsodronyos fékcsövek alkalmazása. Az eredeti "gumi' fékcsövek erős fékezéskor, azaz nagy nyomáson kismértékű tágulásra hajlamosak, amely valamelyest rontja a pedálerő finom adagolhatóságát. A tágulást kizáró acélsodronyos fékcsövek ezt kiküszübölik.

Mazda CX-7 Brembo fékszettel.

 Nagyobb nyomtáv, dinamikusabb megjelenés, jobb útfogás. 

 Mivel a szembedugattyús féknyergek jobban kilógnak a féktárcsa síkjából a kerékküllők irányába, ezért azonos ET szám mellett szélesebb felni használatára van szükség, de ha maradunk a CX-7 gyári Mazda könnyűfém felniknél, akkor elkerülhetetlen a nyomtávszélesítő használata. Esetünkben 15 milliméternyi szélesítő tárcsákra volt szükség, így körülbelül 2-3 milliméter távolság adódik a féknyergek, és a felni küllői között. Természetesen a hátsó tengelyen is 15-15 milliméterrel növeltük a nyomtávot. A nyomtávszélesítők alkalmazása miatt 15 milliméterrel hosszabb tőcsavarokra kellett cserélnünk a gyári keréktőcsavarokat.

Nyomtávszélesítő tárcsák.

 Ha lúd, legyen kövér!

 A mondásnak eleget téve a hátsó fékberendezéshez is hozzányúltunk egy kicsit. Bár hátul közel sem akkora a tárcsák terhelése, mint az első tengelyen, azért itt is kicseréltük azokat. A féknyergekhez nem nyúltunk, így a gyári tárcsáknak megfelelő, de azokkal ellentétben lyuggatott és barázdált felületű Rotora gyártmányú darabok kerültek alkalmazásra.

Mazda CX-7 barázdált és lyuggatott hátsó féktárcsa.

 A beszerelés óta eltelt időszak tapasztalatai alapján megállapítható, hogy megszűnt a gyári féktárcsák elfáradására figyelmeztető, korábban fékezéskor esetleg időszakosan jelentkező kormányremegés.                         Varga István (209577080)

Mazda CX-7 Brembo fékrendszerrel.

Mazda CX-7 Brembo fékrendszerrel.    

Ossza meg!

Vissza: Mazda tuning
címkék:

Kommentek

Istvan | 2010-10-26 17:57 Válasz erre

Féktárcsából a Nitracot ajánlom figyelmetekbe. Lassú hűtéssel készítik, így a lágyvas szerkezete egyenletesebb, sokkal inkább kopás és hőállóbb. Csak Angliából rendelhető. Egy ilyen tárcsát lehet EBC, Hawk, Ferodo, magas (0.5 körüli) tapadási együtthatós, tehát agresszív betétekkel párosítani (gyári betétek 0.3-036 körüliek). A teflon/acél fékcső készlet goodridge-nél kb 20eFt eBayen, hátránya a teflonos csőnek, hogy 2-4 évente cserélni kell, mert a teflon könnyebben megtörik, mint a gumicső.

Féknyeregből pedig a wilwoodnál (is) érdemes körbenéznetek szerintem.

Nekem annak idején egy Xedos6-os tárcsái hullámosodtak be, 6 órás boszniai hegyi száguldozástól, akkor néztem először körbe, mi lehet jobb mint a gyári.

Hosszú István | 2010-09-15 22:59 Válasz erre

Hová kel beszerelni a hátso rugós fékbetétet a mazda3 nak Belül vagy kivül? Köszönöm!

Oszi | 2009-11-06 18:44 Válasz erre

Nem olcso,de biztos,hogy jo :)Csak erdekesseg kep kerdeztem es boven eleg ez a nagyaboli ar :)

mazda-auto.hu | 2009-11-06 09:23 Oszi (2009-11-05 21:28 ) részére Válasz erre

Árfolyam függő, de félmillió Forint felett kell vele számolni. A pontos árakról igény esetén emailben tudok felvilágosítást adni. varga@mazda-auto.hu
Egyébként Mazda6-ra is van Brembo HP GT szettünk.

Oszi | 2009-11-05 21:28 Válasz erre

koltsegekrol kaphatunk infokat vagy szandekosan hagytad ki oket? :)

1

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó