2017. November 21. Kedd - Olivér

Mazda CX-7 dízel gyorsteszt.

Mazda CX-7 dízel.

Forrás: auto motor

 A Mazda CX-7 esetében a megnyerő forma és az agilis viselkedés eddig is adott volt, a dízelmotor azonban csak nemrégiben csatlakozott a modell kínálatához. Már nagyon hiányzott egy gázolajos a Mazda SUV kínálatából. Bár a benzines turbómotorral nagyobb hecc a CX-7-es, a hétköznapi hős a dízel.


 Kisebb igények.

 A 260 lóerős , turbós benzines remek darab, az igazat megvallva talán jobban is passzol a CX-7-es emelt sportkombis jellegéhez, mint egy kelepelő gázolajos. Járáskultúrája ( zajkomfort, vibráció ) a dízelhez képest szinte tükörsima, teljesítménye érezhetően nagyobb, ám a hobbiterepjárók piaci szegmensében honos vásárlói igények egyszerűen nem teszik lehetővé, hogy egy típus komoly dízelmotor nélkül szálljon versenybe.

Mazda CX-7 dízel.

Ilyen egy hétköznapi sportoló.

A Mazda6 palettájáról származó 2,2 literes turbódízel ugyan 12 lóerővel gyengébb, mint a középkategóriás csúcsverziójában, erőkészlete és főképpen 400 Nm-es nyomatéka azonban így is megfelelően mozgatja a közel 1,9 tonnás autót. Kirobbanó hancúrozást nem várhatunk tőle, a benzines testvérrel szembeni lépéshátrányát nagyobb hatótávval kompenzálja.

Mazda CX-7 dízel.

Hidegindítás után az üzemi hőfok eléréséig kissé nyersen jár, de a személyautós vezetési pozíció és a direkt irányíthatóság eltereli erről a figyelmünket. A rövid karral kapcsolható hatfokozatú sebességváltó egzakt módon jár, működése pontos, a fékek határozottan fognak, a kormányzás közvetlensége pedig a szegmens elitjébe emeli a CX-7-est.

Mazda CX-7 dízel.

 Rendhagyó, több mint 3000 kilométeres tesztünk során egy római retúrt teljesítettünk vele. Itt legyen elég annyi, hogy hasonló feladatra bármikor szívesen választanám. A hiteles összképhez a modell "árnyékos" részleteiről sem szabad megfeledkezni: bármilyen sportos is a CX-7-es, azülőlapok kissé rövidek, a magas far és a szűk övvonal miatt hátrafelé erősen korlátozott a kilátás, a fedélzeti elektronika pedig minduntalan csipog, pittyeg (gyújtáshelyzet, ajtónyitás, hátramenet kapcsolása, parkolószenzor stb.).

Mazda CX-7 dízel.

Árképzés.

 A CX-7-es dízelverziójának alapmodellje (Emotion) 8 959 900 forintért kelleti magát, s aki nem vágyik például xenonfényre, ködlámpára, zongoralakkos középkonzolra és keréknyomásmérő elektronikára, az ne is lépjen feljebb az árlistán. A négy különböző felszereltség közül a Revolution Top közel kétmillió forinttal drágább a bázisverziónál, itt azonban egyéb tételek mellett a fekete bőrkárpit, a tetőablak, a navigátor, a sávváltásasszisztens és az elektromos tükörbehajtás is a csomag részét képezi. A metálfényezés valamennyi változatnál egységesen 134900 forintba kerül.

Mazda CX-7 dízel.

Tetszett, nem tetszett.

Tetszett a CX-7 lendületes formája, a személyautós vezethetőség, az egyszerű variálhatóság, a nyomatékos és kultúrált motor, a gazdaságosság, nagy hatótávolság. Ami kevésbé tetszett, az a rövid ülőlap, a kissé kopogós műanyagok illetve, hogy nem lehet automata váltót rendelni.  am

Mazda CX-7 dízel. 

Ossza meg!

Vissza: Tesztek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó