2018. Május 25. Péntek - Orbán

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


littlerock79 | 2014-03-20 17:13 devayandras részére

 Kicsit rágódtam ezen a válaszon, de:

- A füstölés mérése intenzív gyorsítást "szimulálva" történik. Ilyenkor a kipufogógáz hőmérséklete a leömő környékén kb 700 fok (minimum).

- A kipufogó végén a szabadban el lehet helyezni a fényelnyelés méréséhez szükséges eszközöket.

 

devayandras | 2014-03-17 21:47 littlerock79 részére

 Illetve lehet füstölést mérni, csak ahhoz bele kell nyúlni a kipufogórendszerbe vagy a DPF előtt mondjuk szondánál (T- vagy Y-elágazással), vagy az EGR-nél. Mindkettőnél van hőmérséklet, nem kevés. Nem tudom, mennyire járható ez az út.

littlerock79 | 2014-03-08 23:02 Zsozsó részére

 Kedves Zsozsó! Ennek a fórumnak az üzemeltetői munkaidőben dolgoznak, és semmi értelme kétszer ugyanazt leírni... Ez olyan mintha ugyanazt az üzenetet ragasztanák több ablakodra, miközben nem vagy otthon...

 

Amúgy, a nagyon sűrű regenerálás eredménye a tiszta kipufogóvég (saját tapasztalat). az enyhén kormos szerintem normális is lehet. Meg kell figyelni milyen sűrűn regenerál, illetve ki kéne találni mitől ragadt be az EGR... szerintem még nincs ennek vége... a DPF sajnos lehetetlenné tesz egy füstölésmérést amiből a porlasztók állapotára következtetni lehetne...

Zsozsó | 2014-03-08 11:53

 T. szakértő(-k)!

2008.Mazda6 140 LE TD.

Van- e jelentősége DPF mellett annak, hogy a kipuffogó vég kormos. Korábban szinte fémtiszta szokott lenni.

Túl vagyok egy EGR leragadás utáni "tisztító kezelésen" és a következményes DPF hiba miatt (rendesen elkormolódott) szervízben történt regeneráción. 

Köszönöm

littlerock79 | 2014-03-08 11:48 kunokbalint részére

 A regeneráláskor kipufogó ütemben tüzelőanyagot porlaszt be a tüzelőanyag ellátó rendszer. A beporlasztott tüzelőanyag lassabban gyullad be, de égés közben megemeli a kipufogógáz hőmérsékletéet, ezzel tudja regenerálni az eltömődött szűrőt. 10-20 perc és kb ugyanennyi kilométer... Ez többletfogyasztást eredményez, amit a pillanatnyi fogyasztás értéken észre lehet venni. Ez autópályán 1,5-2 liter városban 4-5 liter pillanatnyilag mutatott többlet érték.

A fogyasztásmárő az szinte minden esetben hülyeséget mutat, lehet korrigáni az értéket, ehhez van a neten leírás... soha nem lesz pontos. Amikor tankolsz, akkor számold ki, az a biztos. Sajnos sokan 1500-as fordulaton is kínlódtatják az autót mert kevesebbet eszik, de ezzel igencsak előre hozzák a kettőstömegű lendkerék cseréjét...  terhelni csak 2000-es fordulattól illik... alatta csak finoman!

kunokbalint | 2014-03-03 20:30

 Üdvözlöm! 

 

Egy 2006.05-ös Mazda6 kombim van, dpf-es, 6 gangos. (121LE)
A következő jelenségre lettem figyelmes..

Hosszú távokra használom, ilyen 110-120 km/h-s utazósebességet tartva általában 6.2-6.5 litert szokott kihozni a számítógép, úgy hogy négyen utazunk benne teli csomagtartóval, a pillanatnyi fogyasztásmérő ilyen 5.7-6 litert számol. (120 km/h-s tempónál)
Most ugyan azzal a tempóval (120 km=h-nál sík terepen tempomattal) 8- 8.3 litert hoz ki a pillanatnyi számláló, amit nem tudok mire vélni.
Januárban vettem, éves karbantartást csináltattam rajta, mindene rendben van, azóta 7500 kilómétert mentem el vele gond nélkül, egyszer sem villant fel a dpf lámpa, egyszer sem világított egy hibaüzenet sem.

Kérdezném hogy mikor látom azt hogy regenerál a dpf és mitől lehet az hogy 8 litert jelez a pillanatnyi fogyasztásmérő?

145 000 km van a kocsiba, ma volt műszakin, mindent tökéletesnek találtak.

Válaszát előre is köszönöm!
Kunok Bálint

mazda-auto.hu | 2014-02-17 08:01 bazsyk részére

 Nem megfelelően működő befecskendezők a tökéletlenebb égés miatt szintén gyakori DPF eltömődést generálhatnak, így tudod a válaszom.

bazsyk | 2014-02-13 23:30

Sziasztok!

M6 2007 2.0 cd 89 kw. Előzmény: gyakori regenerálás, magas fogíasztás, majd dpf eltömődés, végül dpf hőmérséklet-szenzor hiba.

Diagnozis: 2db izzítógyertya rossz, EGR néha beakad, Lambda szonda előtti szenzor elolvadt. 2.sz injektor érték 180 körül van

Terápia: Gyertya csere, EGR tisztítás, szenzor csere, hibakód kiolvasás, injektor kalibrálás, kényszerregenerálás. Injektorok bevizsgálása javasolt. Közben nyikorog a generátor szabadonfutója is. Asszony tiszta kész... :)

Az injektorok bevizsgáltatását meddig huzhatom el szerintetek? $ $ $

Köszi!

mazda-auto.hu | 2014-02-11 08:36 kunokbalint részére

 Nem gondolom, hogy a koromszűrővel (DPF) összefüggő hiba. Azt a DPF, illetve ilyen mértékű legyengülésnél a menetstabilizáló, és a hiba (MIL) lámpa is jelezte volna. Inkább pl. szívócső nyomás szenzor hiba, turbó szabályzó (szolenoid beavatkozó) akadás, vagy üzemanyag nyomás probléma lehet pl. mennyiség szabályzó szelep miatt.  

kunokbalint | 2014-02-10 19:37

 Tisztelt Mazda-Autó!

 
Nekem egy 2006-os (5.hó) Mazda6 kombim van, 2.0 diesel (121 le) (142000km)
Ausztriába járok ki vele dolgozni és tegnap csinált egy olyat hogy menet közben mintha elment volna a turbó, vagy vészprogrammal ment volna a kocsi, nem akart menni.
Úgy viselkedett mint egy sima szívó dízel, nem volt az a tartomány amitől húzot volna a turbó, végig egyformán gyorsult, elég gyengén.
Előtte egyfuzamba mentem vele 350km-t, és az utolsó 20km-t az Alpokban már erőtlenül tettem meg. 
Majd amikor megérkeztem, felnyitottam az elejét, hallgatóztam, de semmit nem észleltem. 
Leállítottam majd beindítottam és utána jó volt, hallottam hogy egészségesen szól a turbó és a próbakörnél már nagyon szépen ment.
Az utolsó 20km-en a hegyekben végig 2000-es fordulat felett tartottam, mert gyanakodtam hogy a részecskeszűrő tömődött el annak ellenére hogy semmi visszajelző lámpa nem jelezte ezt.
Letiltott volna valamiért az elektronika, vagy miért csinálhatta ezt?
Honnan tudom hogy mikor regenerál a részecskeszűrő? Még nem világított sosem a DPF lámpám, nem tudom hogy el lehet-e tömődve, egyhuzamban szoktam vele menni hosszabb távokat.
Válaszát előre is köszönöm! 
 
Üdvözlettel.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó