2017. November 21. Kedd - Olivér

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2014-01-30 08:28 bazsyk részére

 A szűrő eltömődése okozhatta az extrém magas hőmérsékletet, de ilyen mértékű hőmérséklet különbség nem igazán alakulhatna ki az 1. és 2. szenzor között. Ezért lehetséges, hogy még éppen működött a hőmérséklet szenzor valamilyen mértékben, de már téves adatot küldött.  Persze az is lehet, hogy az 1. hőm.szenzor sem jó, melyet meghatározott ellenállás méréssel lehet ellenőrizni. Sok más lehetőség is van.

bazsyk | 2014-01-29 21:38

Tisztelt Varga úr!

2007 GG 2.0 cd F/L 89 kw Mazda ügyben szeretnék egy kis infót, nagyon fontos lenne.

Január elején volt egy dpf dugulásom, nem engedte a kényszerreget, szűrő kivéve, kitisztítva, visszatéve. Olajcsere, nullázás ,dpf nullázás... 70 km -->regenerál, 50 km -->regenerál, 36 km -->regenerál, majd a következő 38 km után füst, villogó dpf + motor és kipörgésgátló lámpa világít. Szervíz, hibakód 2032 1. hengersor 2. érzékelő áramkörében alacsony jelszint. Ok: középső/alsó ki hogy mondja hőmérséklet szenzor eltávozott az örök vadászmezőkre, elolvadt. 1-es és a 3 as 50 fokot írt a műhelyben, ketteske 1300-at. Új 14300 ft, illetve bontott van 40000 ft körül. Át szeretnék gurulni a márkaszervízbe, ami tőlem 70 km. A szerelő telefonon azt javasolta, hogy szerezzek egy érzékelőt, tegyem be és úgy menjek hozzájuk, hogy sz esetleges + hibákat kiküszöböljük, nem javasolt szenzor nélkül autózni. És akkor most jönne a kérdés:

Mi okozthatta az olvadást, illetve ha beteszem a frissen beszerzett érzékelőt, nem e olvad el mire odaérek a szervízbe? Mert hát ugye olcsó út lenne. Köszönöm! Balázs

 

Ui.: Ja és A Szekszárd-i "csodatévő" fiatalembernél is jártam, felvázolta röviden a lehetőségeket. Csak így, hogy csak 55000 km van a verdában, szerinte a szűrő még nem lehet K.O.   :)

AndreW77 | 2014-01-24 09:16 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a gyors választ!

 

AndreW77

mazda-auto.hu | 2014-01-24 08:59 AndreW77 részére

 Igen, a motorolaj minősége, viszkozitása vélhetően már meg sem közelíti az eredeti jellemzőit. Korábban vizsgáltattunk be ilyenkor leengedett motorolajat, és ez volt a '"helyzet".

AndreW77 | 2014-01-24 08:39 mazda-auto.hu részére

Ez még akkor is igaz lehet, ha az olajszint az 'F' felett, de bőven az 'X' alatt van? (Kb. 1/3-2/3 az 'F' és az 'X' között, közelebb az 'F'-hez...)

mazda-auto.hu | 2014-01-24 07:44 AndreW77 részére

 A rendszer azt jelzi, hogy motorolajat kell cserélni, és alaphelyzetbe állítani a megkezdett regeneráció számlálót. Ez utóbbi meghaladta a két olajcsere között megengedett értéket, így vélhetően magas a motorolaj gázolaj tartalma.

littlerock79 | 2014-01-23 20:46 AndreW77 részére

 Pesten foglalkoznak dpf kiszerelés-tisztítás-visszaszereléssel, de ha azt az összeget megtoldod egy kicsit, akkor ki is szedik...

AndreW77 | 2014-01-23 16:55

 Sziasztok!

 

   2007-es Mazda 6 (2l-es dízel, 121lovas) ilyen hibakódot ad: "P2459 Dízelrészecske-szűrő regeneráció gyakorisága túl magas". Villog a DPF visszajelző, de más visszajelzés (check engine, stb.) nincs.

   Előzmények: lassan 2éve inkább csak városban használjuk a kocsit (asszony kapott céges autót üzemanyaggal, azzal megyünk hosszabb útra), ennek ellenére DPF-fel soha semmi baj nem volt. Utolsó olajcsere tavaly aug., azóta kb. 6ekm-t ment a kocsi. Decemberben és karácsony környékén többször is voltunk városon kívül, hosszabb távon. Múlt héten volt egy Bp-Pécs oda-vissza, Szekszárdig autópálya, utána régi 6-os. Lefelé menni kellett, pályán GPS szerint 140 (150 fölött kicsivel óra szerint), utána 120 környéke a 6-oson. Visszafelé a főúton 100-110, a pályán 130-135. Az autópályára felérve kezdett el villogni a DPF visszajelző és azóta sem alszik el. A kiolvasott hibakód pedig feljebb látható.

   Valakinek valami ötlete? Drága lesz :(???

 

Köszönöm,

AndreW77

 

littlerock79 | 2014-01-18 23:19 bazsyk részére

 Én végigjártam ezt az utat, aztán amikor láttam, hogy az olajcsere után 3000 km-mel (bár enyhén) de elkezdett emelkedni az olajszint, dötöttem... a dpf már műlt idő... Én egyébként a kagylós kút egyik nagyforgalmú, olcsó állomásán tankolok... Bp-re ez a rendszer alkalmatlan. Remélemneked több sikered lesz. Régebben én is ki akartam tartani a gyári megoldás mellett, de...

bazsyk | 2014-01-18 22:23

Kész a düdü, kíváncsi leszek hogy meddig fog elmenni. Milyen üzemanyagot tankoljak? Eddig Mol-os volt. Jelent vmit?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó