2018. Február 23. Péntek - Alfréd

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


littlerock79 | 2014-03-08 23:02 Zsozsó részére

 Kedves Zsozsó! Ennek a fórumnak az üzemeltetői munkaidőben dolgoznak, és semmi értelme kétszer ugyanazt leírni... Ez olyan mintha ugyanazt az üzenetet ragasztanák több ablakodra, miközben nem vagy otthon...

 

Amúgy, a nagyon sűrű regenerálás eredménye a tiszta kipufogóvég (saját tapasztalat). az enyhén kormos szerintem normális is lehet. Meg kell figyelni milyen sűrűn regenerál, illetve ki kéne találni mitől ragadt be az EGR... szerintem még nincs ennek vége... a DPF sajnos lehetetlenné tesz egy füstölésmérést amiből a porlasztók állapotára következtetni lehetne...

Zsozsó | 2014-03-08 11:53

 T. szakértő(-k)!

2008.Mazda6 140 LE TD.

Van- e jelentősége DPF mellett annak, hogy a kipuffogó vég kormos. Korábban szinte fémtiszta szokott lenni.

Túl vagyok egy EGR leragadás utáni "tisztító kezelésen" és a következményes DPF hiba miatt (rendesen elkormolódott) szervízben történt regeneráción. 

Köszönöm

littlerock79 | 2014-03-08 11:48 kunokbalint részére

 A regeneráláskor kipufogó ütemben tüzelőanyagot porlaszt be a tüzelőanyag ellátó rendszer. A beporlasztott tüzelőanyag lassabban gyullad be, de égés közben megemeli a kipufogógáz hőmérsékletéet, ezzel tudja regenerálni az eltömődött szűrőt. 10-20 perc és kb ugyanennyi kilométer... Ez többletfogyasztást eredményez, amit a pillanatnyi fogyasztás értéken észre lehet venni. Ez autópályán 1,5-2 liter városban 4-5 liter pillanatnyilag mutatott többlet érték.

A fogyasztásmárő az szinte minden esetben hülyeséget mutat, lehet korrigáni az értéket, ehhez van a neten leírás... soha nem lesz pontos. Amikor tankolsz, akkor számold ki, az a biztos. Sajnos sokan 1500-as fordulaton is kínlódtatják az autót mert kevesebbet eszik, de ezzel igencsak előre hozzák a kettőstömegű lendkerék cseréjét...  terhelni csak 2000-es fordulattól illik... alatta csak finoman!

kunokbalint | 2014-03-03 20:30

 Üdvözlöm! 

 

Egy 2006.05-ös Mazda6 kombim van, dpf-es, 6 gangos. (121LE)
A következő jelenségre lettem figyelmes..

Hosszú távokra használom, ilyen 110-120 km/h-s utazósebességet tartva általában 6.2-6.5 litert szokott kihozni a számítógép, úgy hogy négyen utazunk benne teli csomagtartóval, a pillanatnyi fogyasztásmérő ilyen 5.7-6 litert számol. (120 km/h-s tempónál)
Most ugyan azzal a tempóval (120 km=h-nál sík terepen tempomattal) 8- 8.3 litert hoz ki a pillanatnyi számláló, amit nem tudok mire vélni.
Januárban vettem, éves karbantartást csináltattam rajta, mindene rendben van, azóta 7500 kilómétert mentem el vele gond nélkül, egyszer sem villant fel a dpf lámpa, egyszer sem világított egy hibaüzenet sem.

Kérdezném hogy mikor látom azt hogy regenerál a dpf és mitől lehet az hogy 8 litert jelez a pillanatnyi fogyasztásmérő?

145 000 km van a kocsiba, ma volt műszakin, mindent tökéletesnek találtak.

Válaszát előre is köszönöm!
Kunok Bálint

mazda-auto.hu | 2014-02-17 08:01 bazsyk részére

 Nem megfelelően működő befecskendezők a tökéletlenebb égés miatt szintén gyakori DPF eltömődést generálhatnak, így tudod a válaszom.

bazsyk | 2014-02-13 23:30

Sziasztok!

M6 2007 2.0 cd 89 kw. Előzmény: gyakori regenerálás, magas fogíasztás, majd dpf eltömődés, végül dpf hőmérséklet-szenzor hiba.

Diagnozis: 2db izzítógyertya rossz, EGR néha beakad, Lambda szonda előtti szenzor elolvadt. 2.sz injektor érték 180 körül van

Terápia: Gyertya csere, EGR tisztítás, szenzor csere, hibakód kiolvasás, injektor kalibrálás, kényszerregenerálás. Injektorok bevizsgálása javasolt. Közben nyikorog a generátor szabadonfutója is. Asszony tiszta kész... :)

Az injektorok bevizsgáltatását meddig huzhatom el szerintetek? $ $ $

Köszi!

mazda-auto.hu | 2014-02-11 08:36 kunokbalint részére

 Nem gondolom, hogy a koromszűrővel (DPF) összefüggő hiba. Azt a DPF, illetve ilyen mértékű legyengülésnél a menetstabilizáló, és a hiba (MIL) lámpa is jelezte volna. Inkább pl. szívócső nyomás szenzor hiba, turbó szabályzó (szolenoid beavatkozó) akadás, vagy üzemanyag nyomás probléma lehet pl. mennyiség szabályzó szelep miatt.  

kunokbalint | 2014-02-10 19:37

 Tisztelt Mazda-Autó!

 
Nekem egy 2006-os (5.hó) Mazda6 kombim van, 2.0 diesel (121 le) (142000km)
Ausztriába járok ki vele dolgozni és tegnap csinált egy olyat hogy menet közben mintha elment volna a turbó, vagy vészprogrammal ment volna a kocsi, nem akart menni.
Úgy viselkedett mint egy sima szívó dízel, nem volt az a tartomány amitől húzot volna a turbó, végig egyformán gyorsult, elég gyengén.
Előtte egyfuzamba mentem vele 350km-t, és az utolsó 20km-t az Alpokban már erőtlenül tettem meg. 
Majd amikor megérkeztem, felnyitottam az elejét, hallgatóztam, de semmit nem észleltem. 
Leállítottam majd beindítottam és utána jó volt, hallottam hogy egészségesen szól a turbó és a próbakörnél már nagyon szépen ment.
Az utolsó 20km-en a hegyekben végig 2000-es fordulat felett tartottam, mert gyanakodtam hogy a részecskeszűrő tömődött el annak ellenére hogy semmi visszajelző lámpa nem jelezte ezt.
Letiltott volna valamiért az elektronika, vagy miért csinálhatta ezt?
Honnan tudom hogy mikor regenerál a részecskeszűrő? Még nem világított sosem a DPF lámpám, nem tudom hogy el lehet-e tömődve, egyhuzamban szoktam vele menni hosszabb távokat.
Válaszát előre is köszönöm! 
 
Üdvözlettel.

bazsyk | 2014-02-03 16:58 littlerock79 részére

 Kedves littlerock79!

Szerdán átgurulok Kakasdra, nem tudok pillanatnyilag többet tenni, végére akarok járni. Esetleg a Tát-i szervíz címét/számát meg tudod mondani? Ha lehet privátban a bazsyk@citromail.hu-ra. Köszi!

littlerock79 | 2014-01-30 12:44 bazsyk részére

 Kedves bazsyk!

Nekem a nem egészen 110.000 km-es autó porlasztói mentek tönkre. Nem teljesen, de épp eléggé.

- Ha van lehetőség rá, akkor el kell vontatni egy szervizbe.

- Komoly diagnosztika elé nézünk, és ezt a rendszert jól feltérképezni hibás állapotban elég nehéz. A helyes és költségkímélő módszert csakm utólag lehet legtöbbször felismerni.

- Ellenőriztetni kell a tüzelőanyag rendszert: porlasztókat, szivattyút, SCV szelepet, esetleg a szűrőt cserélni, tüzelőanyag tankot ellenőrizni.

- A DPF rendszere nem ok nélkül ment tönkre.

- A szekszárdi emberről hallottam jót és rosszat is. Én nem hozzá vittem az autót.

 

A DPF szűrési küszöb alatti koromméret vígan a keringési rendszerbe jut a tüdőn keresztül, így az európai mindegy, hogy mitől döglünk meg, csak ne lássuk alapelv határozza meg az előírásokat. (bár ez csak egy vélemény)

 

Kérdés: mivel nullázták olajcserekor a szükséges számlálókat? A vezetékes módszer nálam csütörtököt mondott, sőt, a Mirai-ék gyári műszere sem hozott eredményt. ugyanúgy maradt a sűrű regenerálás. Hogy ez pontosan mitől volt, az számomra rejtély, mert pár száz km múlva sikerült a nullázás egy másik Mazda szervizben. Akkor már másik porlasztó garnitúra volt az autóban...

 

Mindenesetre én meguntam a városban 130-150 km-es regenerációs fázisokat, meg azt, hogy minden héten 5-6 alkalommal regenerálás közben kell leállítanom az autót...

 

Összegzés képpen, mielőtt vagyonokat költesz a vizsgálatok közben elhalálozó új, vagy esetleg amúgy is rossz alkatrészekre, határozd meg az erre szánható összeget, és az elköltés módját.

 

A porlasztók vizsgálatára jó módszer lehet (ha épp nem akar regenerálni az autó, és nincs hibajelzés) a többszöri kalibrálás a gyári műszerrel és a kapott korrekciós tényezők összehasonlítása. Ha nagyok az eltérések, akkor ott lehet a gond. A kiszerelés + vizsgálat + beszerelés az óradíjtól, viszgálati helytől függően 60-100.000 huf. Saját példa, saját munkával a 4 x 5.000 huf + áfa a vizsgálat + 4 x tömítő alátét + szelepfedél tömítés. Ha rossz a porlasztó, és bontottat veszel, akkor azt is be kell vizsgálni.

 

Ha a DPF mégis "saját magától" ment tönkre, akkor keresd meg Tát-on az illetékest, sajnos sok esetben az a legolcsóbb "javítási" mód.

 

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó