2018. Június 19. Kedd - Gyárfás

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


AndreW77 | 2014-01-23 16:55

 Sziasztok!

 

   2007-es Mazda 6 (2l-es dízel, 121lovas) ilyen hibakódot ad: "P2459 Dízelrészecske-szűrő regeneráció gyakorisága túl magas". Villog a DPF visszajelző, de más visszajelzés (check engine, stb.) nincs.

   Előzmények: lassan 2éve inkább csak városban használjuk a kocsit (asszony kapott céges autót üzemanyaggal, azzal megyünk hosszabb útra), ennek ellenére DPF-fel soha semmi baj nem volt. Utolsó olajcsere tavaly aug., azóta kb. 6ekm-t ment a kocsi. Decemberben és karácsony környékén többször is voltunk városon kívül, hosszabb távon. Múlt héten volt egy Bp-Pécs oda-vissza, Szekszárdig autópálya, utána régi 6-os. Lefelé menni kellett, pályán GPS szerint 140 (150 fölött kicsivel óra szerint), utána 120 környéke a 6-oson. Visszafelé a főúton 100-110, a pályán 130-135. Az autópályára felérve kezdett el villogni a DPF visszajelző és azóta sem alszik el. A kiolvasott hibakód pedig feljebb látható.

   Valakinek valami ötlete? Drága lesz :(???

 

Köszönöm,

AndreW77

 

littlerock79 | 2014-01-18 23:19 bazsyk részére

 Én végigjártam ezt az utat, aztán amikor láttam, hogy az olajcsere után 3000 km-mel (bár enyhén) de elkezdett emelkedni az olajszint, dötöttem... a dpf már műlt idő... Én egyébként a kagylós kút egyik nagyforgalmú, olcsó állomásán tankolok... Bp-re ez a rendszer alkalmatlan. Remélemneked több sikered lesz. Régebben én is ki akartam tartani a gyári megoldás mellett, de...

bazsyk | 2014-01-18 22:23

Kész a düdü, kíváncsi leszek hogy meddig fog elmenni. Milyen üzemanyagot tankoljak? Eddig Mol-os volt. Jelent vmit?

bazsyk | 2014-01-17 11:04 littlerock79 részére

sziasztok. ma elvittem az autom a doktor bacsihoz. villogo dpf + motor es kiporgesgatlo lampaja vilagit. az elobb hivott a szerelo, hogy nem megy vegbe a kenyszerregeneralas, total eldugult a szuro. kiszedi es megprobalja kitakaritani. ha lesz valami fejlemeny megirom. de csak jovo heten mar sztem. szep napot!

mazda-auto.hu | 2013-11-27 12:19 csonkasz részére

 Akkor felesleges, jobb egy "normál" olaj.

csonkasz | 2013-11-27 10:07 mazda-auto.hu részére

Olvasom a választ és egy kérdés merült fel bennem.

Az én autómból ki lett szedve a DPF szűrő. Akkor én se rakjak bele C1-es olajat?

mazda-auto.hu | 2013-11-27 09:51 yodavida részére

 Gratulálunk az autóhoz! Ebben az autóban még nincs koromszűrő, ezért ezt az olajat egyáltalán nem javasoljuk. Egy ACEA C3-as olaj tökéletesen megfelel, a C1-es nem. 

yodavida | 2013-11-27 01:29

 

Kedves Márkatársak!

 

Segítségeteket szeretném kérni részecskeszűrővel kapcsolatban.

Tegnap óta én is Mazda tulajdonos lettem. 2004/5. havi kétezres 136 lóerős Mazda 6 Sportwagon lett a kiválasztott. Az autó Euro 3-as normát tudja. Olajcsere sűrgősen esedékes. Az autó iratai között sehol nem találom, hogy az autó szerelve van-e részecskeszűrővel vagy sem? Párom már olajat is rendelt, méghozzá Shell Helix Diesel Ultra AF-L 5w30-t.

 

Kérdésem az lenne, mivel ez az olaj részecskeszűrős Fordokhoz, Mazdákhoz specializálták, ha az én autómban nincs részecskeszűrő, akkor használható-e vagy sem.

 

Válaszotokra várva, nagy tisztelettel:

VDS

 

littlerock79 | 2013-11-21 21:24 bazsyk részére

 Ha jól tudom, akkor  a gyári műszerrel, több kalibráció során az adatokat figyelve ki lehet szűrni a hibás darabot. Más kompenzációs értéket ír ki minden alkalommal. Nálam sajnos a gyári diagnosztika nem mutatott semmit. Hirtelen ötlet vlt, hogy kiszerelem őket.

 

A Denso nem adott ki mérési pontokat, azt valahonnan tapasztalati úton szerezhették, és nem teljesen pontosak, de a résolajveszteség határértéke reális adatnak tűnik, azt három porlasztóm át is lépte. A negyedik most tartalék alkatrész lett. A felújított porlasztókról nincs tapasztalatom, de ha nincs mihez beállítani és nincs a gyártó által jóváhagyott felújítási módszer, akkor kétes a végeredmény.

 

Én elég rendesen belenyúltam a trutyiba, jó lecke volt, csak kicsit drága.

 

Tudok olyan autóról, amiből Szekszárdon kiszedték a dpf-et és azóta boldog ember a tulaj...  régebben írt ennek ellenkezőjéről is valaki... nem egyszerű.

 

Ha Pécs közeli vagy, akkor keresd meg Hajtmann Robit a Mazdánál talán tud valami tippet ajánlani.

 

A dpf takarításra Budapesten tudnék ajánlani valakit.

bazsyk | 2013-11-21 20:44 littlerock79 részére

 Kedves littlerock79!

A párom anyagilag történő hozzáállása nem valami jó...Nem tudom mikor lesz ebből szervíz. A diagnosztikából meg lehet állapítani, hogy baj van a befecskendezőkkel? Mert ha ez lenne, akkor én is elkezdek hazsnált után kutakodni, bár lehet ez se fog beleférni költségvetésbe. A szűrő kiszerelésén én is gondolkodtam, csak itt nem tudom, hogy hol tudnám kitisztíttatni. Ha lesz vmi írok. Szép napot

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó