2017. November 21. Kedd - Olivér

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


littlerock79 | 2013-11-20 16:37 csonkasz részére

 Szia!

 

Mivel emlékeim szerint a DPF gondja téged már nem érint, így nem tudom a koromtartalmat a te szoftvered mennyire figyeli? - erről szerintem az átalakítást végző mester többet tud mondani.

A hűtő hátulján van egy csatlakozó ledugaszolva. Az ottani zöld vezetéket kell letestelni az aksin egy vezetékkel és pedálokat nyomogatni, gyújtást kapcsolgatni stb. A leírást egyébként a neten megtalálod pl külföldi mazda fórumokon is pl Mazda 6 típusokra biztosan... ide etikai okokból nem írom be, mert ez az oldal nem ezért van, illetve nekem nem jött be, így senkit nam akarok erre buzdítani.

csonkasz | 2013-11-20 11:39 littlerock79 részére

 A vezetékkel való olajcsere periódus nullázásra kitérnél bővebben? Valamikor a múltkoriban volt egy módszer, de az nem nyert 5-ösön.

littlerock79 | 2013-11-20 09:02 bazsyk részére

 Ami nálam történt:

- olajat cseréltem szűrővel (Meguin ecology C1)

- vezetékes módszerrel regeneráltam, nulláztam olajcserét, nulláztam dpf-t

 

eddig csak sokat evett,  és 150-200 km-enként regenerált

 

- ezek után jött az 50 km-es regenerálások sorozata.

- elvittem nullázni márkaszervizbe, ill kapta meg az új szoftvert is. Elvileg a szoftveres beavatkozás - nullázás - során egyszer "megakadt a program" de azt mondták hogy jó lett...

- még mindig sokat regenerált, a kipufogóm vége olyan tiszta volt hogy többen azt hitték benzines az autó.

- Dpf-et leszereltem, elvittem tisztítani (azt mondták nem volt vészes)

- porlasztókat kiszereltem, kiderült, hogy csereérteek... 110.000 km után!!! lehet higított pakurával tenkolták eddig az autót...

- a motorolajomból leengedtem kb 2 litert, az olajcserénél megmaradt kb 7 dl-t beletöltöttem, és nívó kinimum fölé beállítottam a leengedett olajból (kis frissítés, de kb 900 km-et mentem olajcsere óta!!!)

- ez után nullázva Mazda műszerrel !!!

- használt porlasztók megvéve, bevizsgálva, beszerelve, feltanítva, kalibrálva

 

A következő regenerálás 160 km múlva jött, a rá következő már 200 felett.

 

Azóta már 120.000 km van az autóban Mazda márkaszervizben végrehajtott revízióval gyári olajjal...

 

Röviden: egy nullázást már meg kéne csinálni a megfelelő műszerrel, kellő odafigyeléssel, amíg friss az olaj. Utána kell a dpf-en molyolni. Ha esetleg javíthatatlan, akkor lehet megveszem!!!

mazda-auto.hu | 2013-11-20 08:37 devayandras részére

 Profi válasz!

bazsyk | 2013-11-19 23:46 devayandras részére

 Kedves András!

Nagyon kimerítő választ adtál, én is ezzel a diagnosztikával indítok. Csak attól félek, hogy ez rengeteg időmbe és nem kevés pénzbe fog fájni. Igaz így meg a tankolásra megy el...

Jelentkezem ha túl vagyok a diagnosztikán. Szép napot!

devayandras | 2013-11-19 23:23 bazsyk részére

 Teljesen barbár elgondolásnak tűnik, de én elkezdenék nyomásokat mérni a DPF előtt és után. Hagyományos klasszikus manométerekkel, alaphelyzetben, és terhelten is. A nullázás egy dolog; attól még a rendszer ha tömődést észlel akkor szeretne regenerálni.
Elképzelhető, hogy a DPF-ed már annyira el van tömődve, hogy a klaszikus regenerálás első fázisa (spontán regeneráció, csak a magas hőmérséklettől beindul a folyamat) már nem tud játszani , és a kettes és hármas fázisok (fogy. mérőn észrevehető regeneráció, azaz eltolt befecskendezési idő és hossz (2. fázis) illetve világító DPF lámpa , azaz felhasználói beavatkozást/segítséget kér a rendszer (3. fázis)) történnek egyelőre. A negyedik fázis a villogó DPF lámpa, azaz a szervizes kényszerregenerálás.

Az ötödik : kuka.

 

Meg kell keresni az egész eseménysorozat okát. Az üzemanyagellátó-rendszert át kell vizslatni (porlasztóelemek, a hozzájuk tartozó tömítések), a kipufogógáz-visszavezető rendszer is tud galibákat okozni, pláne ha tényleg rövid távokon volt használva az autó, esetleg annak célszerű még utánanézni, hogy motorolaj tud-e az égéstérbe kerülni (kartergáz szellőző nem tudom hogyan van ezen a motoron megoldva), A DPF szenzorait végig kell ellenőrizni (2 db nyomásmérő, a hozzá tartozó csövekkel együtt, 3 db hőmérsékletmérő és 1 db A/F /lambda/ szonda) mert ha bármelyikük csal, akkor már kvázi hibás döntéseket hozhat a vezérlés.

 

A volt tulaj mennyire tartotta be a motorolajra vonatkozó előírásokat? Ha nem ACEA C1 minősítésű olaj került a motorba, akkor a túlzott hamu komoly károkat tud okozni a részecskeszűrőnek (a kormot el tudod égetni, a hamut nem). A mi 5-ösünknél ezért volt kb. 1500 km után csere, mert C3 került bele oda nem figyelés miatt.

 

A prémium üzemenyagokhoz képest a  hagyományos gázolaj magasabb kéntartalma szintén nem a DPF barátja (a kén elégetése nettó hamutermelés), ráadásul a kén szárazzá teszi a gázolajat, azaz a kenőképességét is csökkenti, azaz jobban kopnak a precízen illesztett üzemanyagellátó/szabályozó elemek ami egyenes ági következménye a több szempontból is pontatlan befecskendezésnek és már el is jutottunk a túlzott koromképzéshez és a túlfogyasztáshoz.

 

Mindenképpen javasolnék egy márkaszervizes diagnosztizálást, mert ez egy öngerjesztő folyamat, amit időben le kell(ene) állítani. Alapvetően ezek jó motorok, csak a használatuk megkíván néhány játékszabály folyamatos betartását. Erről vagy itt, vagy a Mazda5 topicban már írtam egy hosszabbat. (Ez sem lett rövid...)

Ha a márkaszerviz nem boldogul (nehezen hiszem), akkor marad az, hogy felkeress egy klasszikus autódiagnosztát.

Elképzelhető, hogy az amatőr/hobbista gondolatmenetem ütközik a tényleges motormenedzsment gondolkodásával, és/vagy a fizikai felépítésből eredő ok-okozati összefüggésekkel, ebben az esetben kedves István, kérlek javíts ki! :)
 

bazsyk | 2013-11-19 12:55

Sziasztok!

Az olajcsere utáni nullázás megtörtént, a helyzet azonban változatlan. Pár napja volt az első világító dpf lámpám, felhívtam a mazda szervizes fiatalembert, azt javasolta, hogy 15-20 perc folyamatos vezetés 2500 fordulat környékén, majd állítsam le az autót, és indítsam el ismét. A lámpa a haladás közben kikapcsolt. A regenerációk ugyanúgy 40-60 km-ként megtörténnek. Átlagfogyasztásomról inkább nem beszélnék ...  :-)

Kicsit el vagyok kenődve, ismét szervíz lesz belőle...

Szép napot mindenkinek!

mazda-auto.hu | 2013-10-24 09:19 bazsyk részére

 1.Optimális esetben 20000 km tehető meg két megkezdett regenerációs számlázó nullázás között. 2. A szelephangon a kalibráció nem fog segíteni, de más tekintetben érdemes időszakosan elvégeztetni. 3. Viszonylag kevés helyen szerelik az ECOTAK-ot, de nem ismerem a konkrét helyeket.

bazsyk | 2013-10-21 11:24

Kedves Feco, Littlerock79 és Mazda-auto!

Az olaj kb 1,5 hónapja lett cserélve, és költözés, autófeltörés és egyéb hasonló nyalánkságok miatt elfelejtettem!!! :-( a nullázást!

Kapott új szűrőt és Dexilia dpf olajat is. Igaz hogy azóta kb 1000 km-t beletettem, de ha most kinulláztatom, akkor elmegy még a 60000 szervízig, ugye? Akkor szeretném márkaszervízban átnézetni, illetve a szükséges dolgokat megcsináltatni. Itt a fórumban irta a szervíz azt hiszem, hogy a 60000 szervíznél szoktak kalibrációt csinálni. Az autó az elmúlt időszakban némelyest hangosabb lett az eddigieknél, csattognak a szelepek, hidegen kicsit jobban, bemelegedve kevésbé. Ez az Eko-tak rendszer csak nálatok elérhető? Bár nagyon gondolkozom rajta, hogy felkereslek titeket, de azért elég messze vagytok Bajától. Szép napot!

Pausch Balázs

Fecó | 2013-10-21 10:56 Fecó részére

 Ja.

És ezen hásználatatom mellett,így szokott 6.8-6.9 enni(tankolánál számítva)!

Igaz idén nem cseréltem olajat,mert nem volt meg a cseréhez szűkséges max 10000km!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó