2017. November 21. Kedd - Olivér

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Fecó | 2013-10-21 10:39 bazsyk részére

 Nálam is hasoló futásteljesítménnyel bír a Hatos(2006-os,105Kw/143Le,DPF).Bár a csak szinte rövidtávos használatnál nincs gondom vele(kopp-kopp).De szerintem is fris olaj kell bele(5l),meg a szűrő is vallszeg kezd eltömődni,ezért egy (nullázó)kényszerégetés kellene szervízben!

Javaslom gyári olajat itt is vehetsz,és szűrőt(itt vettem már,meg jobban is jársz)!

http://www.motorolajbolt.hu/webbolt/motorolaj/mazda-motorolaj/mazda-dexelia-dpf-5w-30-1l-motorolaj

 

http://www.motorolajbolt.hu/webbolt/olajszuro/mann-filter-olajszuro/w811/80-mann-filter-femhazas-olajszuro

mazda-auto.hu | 2013-10-21 08:32 bazsyk részére

 Az említett éves futásteljesítmény alapján feltételezem, hogy elsősorban rövid távú közlekedésre van használva az autó. Ebben az esetben a túl alacsony rendszerhőmérséklet okozza a gyakoribb regenerálási igényt, és erre nem nagyon van megoldás.. Az égés hatásfokának javításával talán lehetne nyújtani a kiégetések közötti távolságot. Ebben segíthet például az általunk alkalmazott ECOTAK üzemanyag katalizátor (AKCIÓ rovat). 1 hónapos próbaidő alatt ki kell derülnie, hogy segít-e? 

littlerock79 | 2013-10-20 19:54 bazsyk részére

 Szia!

először is ki kellene találni mi okozza a regenerálásokat. a 120-150 km is sok, egyedül a folyamatos városi használat mellett elfogadható érték. Ha a szűrő már eltömődött, akkor célszerű kiszerelni, és kiégetni. Ezt én is megcsináltam, de komoly fejtörést tud okozni, a kiszerelés, szállítás (oda-vissza) és a visszaszerelés. A dpf kiiktatás megfordult az én fejemben is, de szerencsére helyreállt a rend. Ha valaki olajat cserélt, és nem a gyári műszerrel nullázta a szükséges paramétereket, akkor besűrűsödnek a ciklusok...ez volt nálam is... illetve hallottam ilyen esetről... Az olaj koromtartalmának a mért illetve számított értékét csak friss olajjal lehet eredméynesen nullázni. Ha szekszárd közel van neked, akkor menj be a pécsi szervizbe, Jelezd a problémát, kérj egy olajcserét (nem lesz olcsó) de esetleg megoldódnak a gondjaid...

 

A DPF kiiktatással kapcsolatban nemrég komoly kételyeim támadtak. Nem mindegy milyen anyagból készítenek kipufogókat, és ezeknél a rendszereknél a kb 650 fokos regenerálási hőmérséklet nem kis igénybevételt jelent, de egyúttal garantáltan nem keletkezik víz tárolására alkalmas lerakódás a kipufogórendszerben. Ha ne égetjük ki, akkor esetleg korróziós problémák jelentkezhetnek éveken belül... főleg a nem hosszútávon használt autók esetében... de ez csak egy elgondolás...

bazsyk | 2013-10-20 18:56

Sziasztok!

Olvastam a rengeteg hozzászólást itt a fórumon, szeretnék tanácsot kérni. A 2007 8 havi 2.0 D 89 kw Mazda 6 gépjármű az elmúlt 1-2 hónapban rakoncátlankodik. 50000 km van benne, családból vettem át. A regeneráció 30-40-esetleg 60 km enként elindul. Így nem igazán gazdaságos a verda. A korát és az óraállást tekintve nem kellene még ezt tennie. Az olajat előző gazdája évente (6-7 e km) cseréltette mátrkaszervízben. Én sem hajtok bele túl sokat, évi 10 e km. A többiekkel ellentétben nekem nem volt se villogó, se világító DPF lámpám! Ez miatt is vagyok kétségek közt. Az autót szeretném még legalább 5-6 évig használni. Most 11.8 l/100 km az átlagfogyasztásom. Az asszony meg dühöng, azt hiszi hogy elautózom...Hozzátenném, eddig 120-150 km-enként regenerált, ha elkezdte, mindig kimentem vele egy 15 km-es körre. Figyeltem a pillanatnyi fogyit. Kicsit belefáradtam ebbe, előtte R. megane 1,5 dci volt, semmi gondom nem volt vele. Valaki írta itt, hogy szekszárdon tudnak "csodát" művelni. Tapasztalat? Szép napot mindenkinek, Zoom zoom!

animatrix11 | 2013-10-17 13:02 festo1 részére

 Üdv ezt kifejtenéd bővebben? Nem tudom az enyémben milyen részecskeszűrő van, de most van benne 159e km 2010 mazda6 állítólag cserélni* kéne, ami 800e ft...., de mi az ki lehet venni? Gondolom nem véletlenül van benne? Ha ténleg cserélni kell és ennyibe kerül előbb adom el a kocsit

 

Köszi!

 

erre a hsz-re várok választ: 

"Üdvözlök minndenkit!  Nekem 2 hónapja távolítottták el a DPF szűrőt  -1l fogyasztás csökkenés  100 km -en  2006/4  143le mazda 6.     7  , 7,5 L  volt a fogyasztásom  míg  kinemvették a szűrőt , most 6 -6,5l . Nincs olajszint  növekedés , én ajánlom  mindenkinek!"

 

 

*Ezt egy chiptuningos, mondta, felhívtam a márkaszervítz, nagy baromság nem kell cserélne csak ha elromlik, kis szerencsével soha nem kell


 

mazda-auto.hu | 2013-09-27 11:27 Samu2000 részére

 Amennyiben a rendszer a szűrő bizonyos telítettségi állapotát észleli, akkor csak a megfelelő körülmények, szenzorok jeleire "vár", hogy megkezdje a regenerációt. Ezek szinte kizárólag hőmérséklet jelzések, a motorra (70C), és a kipufogógázra vonatkozólag. Jelenlegi információink alapján a tisztítási folyamat beindulása nem függ a fordulatszámtól, illetve az autó sebességétől. Ezek inkább a folyamat időtartamát befolyásolják. 

A start-stop rendszer ennél jóval több paramétert figyel, így természetesen nem működik, ha éppen regenerál a rendszer.

mazda-auto.hu | 2013-09-27 09:06 mazdarobi részére

 Elképzelhető, hogy kompressziós különbségek okozzák a hideg motor egyenetlen járását. Az RF8G befecskendező abban az esetben használható az RF7J helyett, ha mind a négy lecserélésre kerül. Más az ellenállásuk.

Nálunk 130e Ft bruttó az RF7J darabja.

Tényleg nem akarom örökké reklámozni, de az akcióinkban hirdetett ECOTAK berendezés a koromképződés jóval több, mint 50%-át megszünteti.

Samu2000 | 2013-09-26 22:33

 Tisztelt Szakértő ! A Mazda CX-5  dízel esetén milyen feltételek( sebesség, fordulatszám, motorhőmérséklet,stb) indulhat el a regeneráció? Mennyi ideig tart? A start-stop rendszer összhangban van-e ezzel? Köszönöm válaszát

mazdarobi | 2013-09-26 21:56

Sziasztok!

 

Van-e tapasztalat az RF7J porlasztók RF8G-re cserélése után DPF problémáról?Azaz tökéletesebb lett-e az égés,kevesebb korom képződik-e?

Más:

Mazda6 2006-os reggel indulás után 1-2 percig gázolaj szagú a füst,kissé egyenlőtlen az alapjárat.Melegen nincs probléma.Tűzkarika már cserélve.Mennyiségi szab.szelep cserélve.

Izzítógyertyák jók,a részecskeszűró értékek normálisak.Viszont a korrekciós érték 35 Mpa-n -116,65 Mpa-n -106,de tanulási eljárás után -40 körül állt meg.

Porlsztóra gyanakodom,valakinek tapasztalat?(RF8G)?

Köszi.

expanzio | 2013-09-12 16:01

x

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó