2017. November 22. Szerda - Cecília

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


devayandras | 2013-09-07 14:09

A múltkori hosszú túra után 229 km-nél raktam le az autót, és még nem regenerált. Ma volt elővéve (megsétáltatva) a kocsi, és 250 km-nél elkezdődött a regeneráció, persze pont akkor, amikor az utcánkba fordultam be... sebaj, szaladtam vele egy 16 km-es kört, és szépen lezajlott a regeneráció. Az üzemanyag változatlanul Shell VPower Nitro+, a használat módját meg már korábban taglaltam (fordulatszámok, fokozatválasztás sebességekhez, stb.).

A kocsiban jelenleg 91200 km van. (M5 GTA,143LE, DPF)

 

mazda-auto.hu | 2013-08-29 14:30 ZoO részére

A külső komputer csak olyan adatot lát, mint a belső. A szűrő teljes eltömődése előtt több szűrő telítettségi, hőmérsékleti fázis van. Lehet, hogy éppen a köztes fázisok visszajelzésében van valahol a hiba, így későn indul a regeneráció, és már nem tudja az autó "önmaga" végrehajtani.

ZoO | 2013-08-28 18:48

Mazda-autó: ha a külső komputer szerint minden szenzor rendben, és a külső komputer látja, hogy megtelt a "porzsák", akkor feltételezem, hogy ezt az infót a belső komputertől nyeri, azaz a belső komputernek is ugyanannyi infó áll rendelkezésre. Már csak dolgoznia kellene. 

Ma kipucolták a szűrőt, érzésre csendesebb lett a gép, és szintén csak érzésre kevesebbet eszik. Fedélzeti komputer szerint fix 50 tempomattal 3.0 / 3.1l. Ennyit még nem láttam.

Mindenesetre eladom. Ez volt a harmadik és utolsó Mazdám.

mazda-auto.hu | 2013-08-28 14:07 ZoO részére

 Mert például rossz a nyomásmérő, vagy a hőmérsékletszondák valamelyike.

csonkasz | 2013-08-28 10:58 ZoO részére

 A DPF kiiktatása lesz a legjobb megoldás, ha nem akarsz több százezret rákölteni.

ZoO | 2013-08-28 08:30 mazda-auto.hu részére

M5-ön jöttem (135km/h), M5 bevezető szakasz folyamatos 70 és 50km/h majd mikor elértem a Könyves Kálmán körútat, először kigyulladt a lámpa, majd 5 perc múlva villogni kezdett. Teljesítménycsökkenést nem tapasztaltam, bár ekkor az erős forgalom miatt már nem tudtam folyamatosan haladni vele.  

 

Tűzkarikák cserélve 140e-nél. 170e van az autóban. Az injektorok a szervízkomputer szerint rendben. Minden érték OK, hibakód: szűrő eltömődött. (9-es érték) 5-nél nem avatkozott közbe a komputer, nem regenerált. Vajon miért? Kényszerregenerálással simán lehet űríteni a DPF-et.

 

A nyomáskülönbségből miért nem lehet tudni, hogy a szűrő mechanikus tisztításra szorul?

 

Üzemanyag Shell 95, két hónapja tértem át. Most vissza az OMV-hez.

mazda-auto.hu | 2013-08-27 08:55 devayandras részére

 A korrekciós programozás a hengerek (1-4) teljesítménye közötti eltérés alapján módosítja az egyes befecskendezők működésének vezérlését. Ezért csak működő motorban lehetséges elvégezni. 

mazda-auto.hu | 2013-08-27 08:49 ZoO részére

 Természetesen semmi sem biztos, főleg így a távolból. Elsősorban a tapasztalatainkra tudunk építeni. Nem zárható ki, hogy a szűrő hatásfoka csökkent le.

Mivel egyik alkatrész sem új az autóban, ezért nem feltétlenül lehet tisztán logika alapján kikövetkeztetni a dolgokat. Ezért sajnos a fokozott koromtermelés okozhat  DPF lámpa villogást úgy, hogy előtte nem volt gyakoribb regeneráció. 

Egyébként csak világított, vagy villogott a lámpa?  

Például a befecskendező fellazulása szintén rosszabb égést okoz, és ettől még a befecskendező lehet jól. A gyári jellemző értékeit "elvesztő" befecskendezőnek nincs hibakódja. Ezt csak egy diagnosztika, illetve mérés mutatja ki. 

festo1 | 2013-08-26 22:01

Üdvözlök minndenkit!  Nekem 2 hónapja távolítottták el a DPF szűrőt  -1l fogyasztás csökkenés  100 km -en  2006/4  143le mazda 6.     7  , 7,5 L  volt a fogyasztásom  míg  kinemvették a szűrőt , most 6 -6,5l . Nincs olajszint  növekedés , én ajánlom  mindenkinek!

devayandras | 2013-08-26 13:55 mazda-auto.hu részére

 Mármint nem "távoli Windows asztalként" , hanem a MAZDA gyári hardver-szoftverével, vagy csak kiszerelten?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó