2017. November 22. Szerda - Cecília

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


littlerock79 | 2013-07-30 10:29

 

Adott egy helyzet, ami arra utal, hogy a 2007- körüli 2.0 D  autókkal sok a gond. Felmerül a kérdés, hogy a gyár miért nem tesz semmit a vevő megtartásáért? Ez több esetben is igaz, mivel a VW le se sajnálta, hogy törnek a váltók egy szegecs miatt, a BMW/Mini/Peugeot szintén nem sokat foglalkozik az 1.6 os turbók karbantartásigényével...

 

Ez van. Ha a tulaj befürdik a kocsival, majd eladja és aki megvette annak fáj a feje a továbbiakban. Rengeteg kérdés, javaslat megfogalmazódott bennem, de hiába írnám le, azon kívül, hogy szakmai vitát vált ki, semmi nem történik... (egy kivételt azért teszek most)

 

A szerviz szempontjából ellenben nem értem, miért nehezményezi, hogy valaki egy élhető autót szeretne, nem pedig egy problémahalmazt.

Ez a DPF megoldás a gyári lehetőségekkel rendesen nem diagnosztizálható. A gyári diagnosztika műszer szerint minden szép és jó volt, csak a porlasztóim voltak valójában hibásak. Ami nem a szervizlátogatáskorderült ki, hanem akkor amikor saját magam kiszereltem, és elvittem őket beméretni.

Adott a lehetőség, hogy 260.000 magyar pénzrt vegyek újat... szorozzuk néggyel ...

nos lett négy bontott, ami magas terhelésen kicsit többet szállít, de ezt tudtam megfizetni. Most kb Csonkasz szerint leírt 200-km-es regenerálást csinálja... Én is unom... ha 260.000-ért megkapom a négy újat, esküszöm kifizetem... (a felújítottakban nem hiszek)

 

Ami valójában szerintem nagyon nagy probléma:

A hibafeltárásból erősen hiányzik egy komoly oszcilloszkópos vizsgálat, ami egy időben figyeli a forgattyústengely szogsevességváltozását, a porlasztócsúcsok befecskendezési idejét, stb... ez a DPF megoldás azonnal "elromlik" amint a SCV szelep megkergül (40-50000 huf), amint egy porlasztó résolaja magasabb lesz, és még sorolhatnám. Természetesen az autó nem füstöl, mivel ott a szűrő, de a szűrő előtt nincs igazán lehetőség az égés minőségének vizsgálatára.

 

Nem értek egyet a DPF eltávolítással, de magával a DPF-fel sem. Ha valaki a "környezetszennyező útra lép" az a gyár felelőssége is. Az, hogy a koromszemcsék most olyan kicsik, hogy nem akadnak meg a tüdőben, hanem a véráramba kerülnek az sem egészséges túlzottan... (visz mindent ugyanis... nehézfémet, kénsavat stb)

 

Mi autóvásárlók csak autózni szeretnénk... MI épp most érkeztünk meg nyaralni, és hálát adok az égnek, hogy nem akkor kezdett regenerálni, amikor megérkeztünk... Ha most elkezdi, az legalább 6-7 részciklust fog eredményezni. Dugóban fogok állni, nevezetességeket nézek meg stb... nincs 20 km-es futáslehetőségem 3-4 napig.... Ezt kellett volna megértenie a tervezőmérnököknek anno, illetve az sem lenne baj, ha tudnám (nem a fogyasztásmérőből) hogy épp erősen higtom a motorolajat. Legalább előre jelezné, vagy valami, mert akkor tudnék tudatosan autózni, beütöm a GPS-nek az útvonalmódosítást és megyek 20 km-mel többet... De nincs erre lehetőség, csak saccolok a napi számláló alapján. Így marad az idegeskedés a számolgatás, és a kiszolgáltatottság... Meg a 10.000 km-enkénti olajcsere, ha még legalább 200.000-km-t szeretnék az autóba beletenni motor felújítás nélkül...

Azt szeretném még megkérdezni, hogy a 2009 utáni autóknál hogyan sikerült elérni a problémamentesebb működést?

mazda-auto.hu | 2013-07-30 08:32 csonkasz részére

Mi akkoriban minden vevőnek elmondtuk, hogy gyakori rövidtávú használathoz nem javasoljuk ezt az autót. Volt aki hallgatott ránk, volt aki nem hitte el, hogy az emissziós előírásoknak megfelelés kényszere ilyen útra terelhette a technikai fejlődést a dízelek esetében. Esetünkben sokkal kellemetlenebb volt az ügyfeleknek később rendszeresen magyarázkodni, olajat cserélni, kényszer regenerálni, mint az ezzel járó esetleges hasznunkat számolni. Persze nem tagadjuk, az üzletből élünk, de az "emberi oldalt" igyekszünk azzal egyensúlyban tartani. 

 

 Közben azért a DPF regenerációs technológia is fejlődött, és kb. 2009 után a városi autókkal is kevesebb a probléma.

 

Az 1,6-os koromszűrő rendszere teljesen más, mint a 2,0 -ás motoroké. Azok esetében inkább a tisztításhoz használt folyadék utántöltésének hiánya okoz problémát.

csonkasz | 2013-07-29 19:03 gobesz részére

Értem amit írsz. Nagyrészt igazad is van. Csak 2007-ben, mikor vettem az autót, nem volt annyira mindennapos ez a "hiba". Nem igazán volt tapasztalat. Mondjuk az autó leírását olvasgatni megvétel előtt, nem volt annyira egyszerű, mint most. Nem úgy mint az értékesitőnek.

Amúgy nagy ívben teszek már a DPF-re, mert csütörtök óta mint olyan, megszűnt létezni az autómban.

Azért kíváncsi lennék, hogy egy USA piacon hogyan boldogulna a Mazda ezzel a technológiával. Még jó, hogy ott nem divat a dízel.

Csak egy kis adalék. 1,5 éves 1,6-os dízel M5 miatt kellett 2 hónapja autóznom egy Pécs-Frankfurt-Pécset, mert úgy gondolta, hogy nem szeretne tovább menni, csak részterheléssel. Németországban nagyrészt autópályán van használva az autó.

Mit gondoltok mi volt a baja?

gobesz | 2013-07-29 18:18 csonkasz részére

Csonkasz!

Nem a DPF és a Mazda védelmében beszélek, de a Te megközelítésed az egyik véglet. Ha valaki X milliót költ egy autóra, akkor tájékozódjon, olvasson utána, érdeklődjön a fórumokon (mint pl. ez a fórum), mérlegelje az előnyöket és hátrányokat és annak megfelelően döntsön. Egyetlen termék gyártója sem fogja a terméke negatív oldalait kihangsúlyozni, de abban is biztos vagyok, hogy az autó leírásában szerepel az, hogy nem javasolják azt, hogy a használat nagy részében alacsony fordulaton használd a DPF-es autót. Nem nagy betűkkel, de biztos, hogy szerepel.

Én pl. úgy találtam rá erre a fórumra, hogy kiszemeltem még régebben egy 2L-es M3-at, és a vásárlás előtt talán a népítéletben olvastam, hogy előfordulnak DPF problémák. Akkor még azt sem tudtam, hogy mi az. Többek között ez a fórum is segített a DPF technológia megértésében. Minden elismerésem az üzemeltetőnek, hogy egy ilyen korrekt, tényeken alapuló közösségi fórumot üzemeltet, ahol nem marketing szövegeket lehet olvasni, hanem ingyenesen, szakértők magyarázata által meg lehet érteni az adott technológia vagy probléma lényegét.

Persze megértem azt is, hogy ha valamire nem gondolt az ember és a vásárlás után jönnek elő a problémák, akkor elkeseredett és máshol keresi a hibát, de a vásárlás a Te döntésed volt és a lehetőséged megvolt az információ megszerzésére, azaz a fennálló problémának valamekkora részében Te is felelős vagy.

Remélem nem bántottalak meg, csak próbáltam egy másik megközelítést megfogalmazni.

 

csonkasz | 2013-07-29 08:42 mazda-auto.hu részére

 Akkor viszont felmerül bennem a kérdés.

Miért nem kérdezik meg autóvásárlás előtt a szalonban, hogy nagyrészt hol is lenne használva az autó?

Vagy, mindenek előtt a profit?

Én inkább erre tippelnék. Aztán a tulaj hadd szívjon évekig. Még az is plusz pénzt hoz a szerviznek.

mazda-auto.hu | 2013-07-29 08:37 csonkasz részére

 Természetesen megértem, hogy rendkívül kellemetlen a DPF szűrő miatt felmerülő többlet költség, de mint már írtam, borzasztóan káros a mai (nagynyomású) dízelek által kibocsájtott (DPF nélkül), szemmel nem látható, sokáig a levegőben szálló korom. Tűhegyes kristályok ezek, melyek nem letapadnak a légutakban, hanem beleragadnak. 

A gázolaj befecskendezési nyomás további emelésében is csak ez akadályozza meg a mérnököket. Még kisebb korom szemcsék keletkeznének, melyhez nincs szűrési technológia.

 

Inkább benzines autó, mint DPF nélküli modern dízel!

mazda-auto.hu | 2013-07-29 08:31 fcs007 részére

 Amíg csak a pillanatnyi fogyasztásjelző értékei alapján kell a regenerációkra "asszociálni", és nem világít gyakran a DPF lámpa, addig nincs értelme "szervizes" szűrő takarításnak. A gyakori DPF villogás jelezné igazából, hogy gond van.

A legtöbb autóipari szakember meggyőződése alapján a koromszűrős dízel gépkocsik ferkventált városi használata nem előnyös..

csonkasz | 2013-07-27 17:48 fcs007 részére

 A legjobb és végleges módszer jelenleg, ha a DPF szűrőt eltávolíttatod. Soha többet nem lesz gondod vele.

fcs007 | 2013-07-27 16:32

Kedves Mazda autó!

 

Nos a városi használatot esetleg megértem, de az a helyzet, hogy ha országútra megyek, akkor is ez van hogy kb 50 km-enként regenerál. Igaz, hogy ha országútra is megyek az nem szokott több lenni mint 100 km oda-vissza. Ez akkor azt jelenti, hogy ezek az autók nem használhatók városban, vagy csak ilyen plusz "kényelmetlenségekkel"?

Egyébként mi a javaslata a részecskeszűrő regenerálására?

Van erre bevált módszere egy márkaszervíznek is? Vagy csak a csere jöhet szóba, illetve mit javasol én mit tudnék tenni a javulás érdekében?

Mert tartok tőle, hogy előbb utóbb annyira lecsökken a két regenerálás közötti idő, hogy  az már tényleg fezsegetni fogja a kényelmetlenség és a gazdaságosság határait.

Előre is köszönöm, megtisztelő válaszát.

gobesz | 2013-07-23 17:43 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm válaszát! Az alvázszám kiderítése folyamatban, amint meglesz, küldöm.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó