2024. Április 19. Péntek - Emma

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-08-27 08:55 devayandras részére

 A korrekciós programozás a hengerek (1-4) teljesítménye közötti eltérés alapján módosítja az egyes befecskendezők működésének vezérlését. Ezért csak működő motorban lehetséges elvégezni. 

mazda-auto.hu | 2013-08-27 08:49 ZoO részére

 Természetesen semmi sem biztos, főleg így a távolból. Elsősorban a tapasztalatainkra tudunk építeni. Nem zárható ki, hogy a szűrő hatásfoka csökkent le.

Mivel egyik alkatrész sem új az autóban, ezért nem feltétlenül lehet tisztán logika alapján kikövetkeztetni a dolgokat. Ezért sajnos a fokozott koromtermelés okozhat  DPF lámpa villogást úgy, hogy előtte nem volt gyakoribb regeneráció. 

Egyébként csak világított, vagy villogott a lámpa?  

Például a befecskendező fellazulása szintén rosszabb égést okoz, és ettől még a befecskendező lehet jól. A gyári jellemző értékeit "elvesztő" befecskendezőnek nincs hibakódja. Ezt csak egy diagnosztika, illetve mérés mutatja ki. 

festo1 | 2013-08-26 22:01

Üdvözlök minndenkit!  Nekem 2 hónapja távolítottták el a DPF szűrőt  -1l fogyasztás csökkenés  100 km -en  2006/4  143le mazda 6.     7  , 7,5 L  volt a fogyasztásom  míg  kinemvették a szűrőt , most 6 -6,5l . Nincs olajszint  növekedés , én ajánlom  mindenkinek!

devayandras | 2013-08-26 13:55 mazda-auto.hu részére

 Mármint nem "távoli Windows asztalként" , hanem a MAZDA gyári hardver-szoftverével, vagy csak kiszerelten?

ZoO | 2013-08-26 13:01 mazda-auto.hu részére

 

Köszönöm a választ! Természetesen erre gondoltam, csak nem áll össze a kép.

A kocsi csak márkaszervízben volt javítva, és az első "lerobbanáskor" is márkaszervízbe vitte az assistance. Ott MAF szenzor tisztítást végeztek, és természetesen komputerrel ellenőrízték. kb. 700 km-et ment az autó, közben regenerált, utoljára induláskor Szegeden, majd Pesten jött a DPF lámpa. Közben nem láttam regenerálást, az autó szépen ment, óra szerint 135-tel. 

Egy valamit nem értek, ha mondjuk az egyik porlasztó elszáll, és kormol az autó, akkor nem kellene sűrűsödnie a regenerációknak? A szenzor miért nem jelez? Nekem az lenne logikus, hogy egyre sűrűbben regenerálna, majd "feladná" és hibát jelezne. Másrészt a szervízkomputernek nem kellene jeleznie, hogy hibás az egyik befecskendező? 

mazda-auto.hu | 2013-08-26 08:33 ZoO részére

 Több esetben nem a szűrővel van probléma, hanem a befecskendezés, égés tökéletlensége miatt sok a korom, és a jó szűrő is eldugul. Így diagnosztika, futásteljesítmény is döntő lehet, hogy érdemes-e a szűrős kipufogóegységet kiszerelve takarítani azt, vagy nem szükséges.

mazda-auto.hu | 2013-08-26 08:29 devayandras részére

 Online még nem lehet.

kovist | 2013-08-25 22:53 ZoO részére

 Üdv. 

Nekem márkaszerviz szerelte ki és vitte tisztitani (a részleteket nem tudom) kb. 90e km-nél. Most 130e van benne, eddig nem volt gond ujra. Igaz azóta prémium üzemanyag megy csak bele (OMV max motion, agip blue tech) ill. probálok figyelni a regeneráciokra. Bár azt mondták kétszer nem lehet tisztitani, ugyhogy legközeleb a kiszerelés jöhet szóba az csere irreális ára miatt.

ZoO | 2013-08-25 21:32

 Sziasztok!

 

Van bárkinek tapasztalata a különböző DPF szűrőtisztítási technológiák hatékonyságáról? Van, aki ad 20.000 km garanciát, van, aki szerint a vegyszeres technika megmarja a porcelánt, stb stb. Mazda-Autót is kérdezném, hogy milyen technológiát preferálnak... Nem szeretném eltávolítani véglegesen a szűrőt, de sajnos nálam is előjött az autópálya utána DPF lámpa világítás, villogás, chech engine stb. Aztán assistance, szervízbe be aztán ki és sajnos egy hétig jó.

Azért nyúlnék a szűrőhöz, mert 120km-enként regenerál... 

devayandras | 2013-08-25 11:27

 Nemrég volt egy Szentes-Siófok táv, majd folyamatban egy Siófok-Esztergom-Szentes. Eddig két regeneráció volt, 196 és 175 km után. Ezek teljesen jó értékek szerintem. 

Néha átfut egy remegés a motoron alapjáraton. Lehet ezen a motoron alapjárati korrekciót mérni online, vagy csak fizikai úton?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó