2017. November 21. Kedd - Olivér

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-07-23 08:23 gobesz részére

  Ebben a típusban más rendszerű a koromszűrő, mint a 2,0 literes Mazda dízeleken. Egy külön folyadék tartály van az autóban, mely kb. 60000 km-t bír egy feltöltéssel. Ez a folyadék segíti a korom kiégetését. Ezek a típusok kevésbé érzékenyek a városi közlekedésre, de ezt a típusú kipufogó koromszűrőt elvileg 120000 km-enként cserélni kell. Tapasztalataink alapján csak alvázszám alapján dönthető el, hogy van-e koromszűrő ezeken az autókon, de néha még úgy sem.

gobesz | 2013-07-22 18:44

 Tisztelt mazda-auto!

 

Úgy tudom, hogy a második generációs (pl. 2010/8 évjáratú) Mazda 3 Sport 1.6 D TX, dizel 116LE-ős típusban is van DPF. Mik a tapasztalataik? A DPF ugyanaz benne, mint az M6-ban illetve az első generációs 2 literes 143LE M3-ban? Nagyobb részben városi használat esetén felléphetnek DPF problémák ennél a típusnál is?

 

Válaszát köszönöm.

 

mazda-auto.hu | 2013-07-22 12:45 csonkasz részére

 Városban alacsony a fordulatszám, lassú a gázsebesség, gyakran le van állítva az autó. A kipufogógáz hőmérsékletét túlságosan nem érinti a külső hőmérséklet, az oxigénben dúsabb hideg levegő viszont javítja az égést. Konkrét adatokkal nem fogok tudni szolgálni.

csonkasz | 2013-07-22 08:07 mazda-auto.hu részére

 Annyit azért hozzáfűznék, hogy télen kevesebbszer regenerál az autóm, mint nyáron. Tehát az alacsony rendszerhőmérséklet nekem kicsit sántít. (6 éve használom az autót, nem 3 hónapja és visszamenőleg 70E km-re fel vannak jegyezve a regenerálások!)

mazda-auto.hu | 2013-07-22 08:00 fcs007 részére

 A motorvezérlő által megkezdett regenerációk elsődleges oka valószínűleg a városi közlekedés okozta túl alacsony rendszerhőmérséklet, így kevésbé tisztul , illetve gyorsabban eltömődik a szűrő. Emiatt gyakrabban meg kell (próbálnia) emelnie a gázhőmérsékletet a vezérlőegységnek. Persze a szűrő hatásfokának gyengülését az új állapothoz képest is be kell kalkulálni.  Sajnos egyértelműen kijelenthető, hogy ezek az autók nem ajánlottak frekventált városi közlekedéshez. A leírt gyakorlatot javaslom folytatni. Saját autónkban már vizsgázik egy szerkezet, mely jelentősen csökkenti a kibocsájtott HC mennyiséget, így kevesebb az egységnyi idő alatt keletkező korom. Hamarosan elérhető lesz nálunk.

csonkasz | 2013-07-21 21:27 zotyamotya részére

Légy szíves a szerviz elérhetőségét írd meg nekem a csonkaszkukacgmélpontkom-ra.

 

KÖszi!

zotyamotya | 2013-07-21 19:47

Sziasztok! Megtörtént az eltávolítás. Az autó sokkal gördülékenyebben megy. Sokkal jobban gyorsul. Nincs több hibaüzenet. Nem hígul az olaj. A fogyasztásom pedig 1,5 literrel lett jobb. Most az autó bivaly erős.

csonkasz | 2013-07-21 08:19 fcs007 részére

 MIndennek van veszélye. De eddig akit hallottam, hogy kiszedette (rendesen!) ott nem volt baj az emissziós értékekkel.

Csak referenciákkal rendelkező helyen szabad megcsináltatni.

fcs007 | 2013-07-20 21:02 csonkasz részére

Nos erre a megoldásra azt írják, hogy ez azért ehet veszélyes mert akkor az autó nem fogja produkálni azokat az emissziós adatokat amiket a gyár előírt, így ki is vonhatják a műszakin a forgalomból.

Ez mennyire igaz?

Ezen kívül a kiszedésnél úgy tudom, hogy meg kell hekkelni az ecu-t. Ez nem jár szintén veszélyekkel? Illetve milyenekkel?

Félreértés ne essék nem a kiszedés ellen vagyok, csak kérdezek azok alapján amiket olvastam.

csonkasz | 2013-07-20 11:58 fcs007 részére

 Ez marha sűrű. A helyedben meggondolnám a DPF kiszedését.

Gondold el.

50-60 km után csak úgy mész 10-15 km-t a semmiért. Annyira nem tűnik gazdaságosnak. És persze ez nem jobb lesz. Mármint a regenerációk között megtett táv.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó