2018. Február 25. - Géza

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


csonkasz | 2013-07-20 11:58 fcs007 részére

 Ez marha sűrű. A helyedben meggondolnám a DPF kiszedését.

Gondold el.

50-60 km után csak úgy mész 10-15 km-t a semmiért. Annyira nem tűnik gazdaságosnak. És persze ez nem jobb lesz. Mármint a regenerációk között megtett táv.

fcs007 | 2013-07-20 11:52

Kedves mazda-auto.hu!

Van nekem egy 2007-es Mazda 6-osom 2.0 L-es diesel amit kb. 10 hónapja vettem (márkaszervizben bevizsgálva). Ott nem mutattak ki semmilyen abnormális rendellenességet a bevizsgálás során. A DPF égetési ciklusával kapcsolatban lenne kérdésem, mert nekem még nem volt ilyen autóm.

Azt kell még tudni, hogy alapvetően városban használom.

Nos ilyen körülmények között az autó kb. 50-60 km-enként elkezdi az égetési procedúrát, aminek következtében az amúgy kb 6,5-7 L-es fogyasztás hírtelen 10-13 lesz.

Ilyenkor én nem szoktam vacakolni és kimegyek vele egy rövid kb. 10-15 km-es országúti égetésre, ami után visszaáll a fogyasztás a korábbi 6,5-7 L-es szintre. Nem várom meg míg kigyullad a DPF lámpa. Azonban ez egy kicsit kényelmetlen.

A kérdésem ezzel kapcsolatban az, hogy mennyire tekinthető sűrűnek ez az égetési ciklus? Mi a tapasztalat ezzel kapcsolatban?

Annyi van még hogy nemrég cseréltem benne olajat (márkaszervizben ahol remélhetőleg azt rakták bele amit kell) plusz olajszűrőt mert elérte a nívó pálcán az X-et ami után javasolt lecserélni az olajat (legalábbis a kézikönyv tanúsága szerint).

Próbáltam az autóban prémium gázolajat is meg normált is de igazából semmi különbséget nem okozott az égetés sűrűsége tekintetében.

Érdeklődnék, hogy mi a szakvélemény a jelenséggel kapcsolatban, és milyen megoldást javasol?

Előre is köszönöm megtisztelő válaszát.

csonkasz | 2013-07-20 10:46 zotyamotya részére

 Helló!

 

Megtörtént a DPF eltávolítás? Írjál róla pár sort, ha időd engedi. Engem is foglalkoztat a téma eléggé.

mazda-auto.hu | 2013-07-16 09:53 Foreszt074 részére

 Az alábbi linken található oldalunkon részletesen leírjuk:

 

http://www.mazda-auto.hu/modell-mazda6-bemutato-auto-expanzio-mazda.html

Foreszt074 | 2013-07-16 06:43

Jónapot Kívánok! Van egy 2008-as mazda 6-osom egy éve van nálam .Tegnap elkezdett villogni a DPF lámpa amit most tapasztalok először.Azt szeretném kérdezni most mit kell tennem! Segítségét előre is köszönöm!

 

zotyamotya | 2013-07-13 13:50

Sziasztok! Jövőhéten veszik le a DPF szűrőt az autómról (2006 2.0 143Le) Pannonhalmán. A költsége 90e Ft lesz (mechanikai+szoftveres eltávolítás), de szerintem megéri, mert már eléggé az idegeimre megy. Majd megírom az eltávolítás utáni tapasztalatokat.

littlerock79 | 2013-06-30 11:59 devayandras részére

 ó hogyne.... ha ugyanabban az országban élünk, akkor pontosan tudod a választ. De ez nem politikai fórum, így nem folytatom...

devayandras | 2013-06-27 23:53

Őszintén érdekelne, hogy az üzemanyag-szinező társaság ad-e ki valami hivatalos nyilatkozatot a szinezőanyag "mellékhatásairól"... erről van-e valami hír?

mazda-auto.hu | 2013-06-20 08:05

Hamarosan megújul honlapunk. A tartalom kibővül, bár még jónéhány dolog nem lesz feltöltve. A fórum belépési adatai nem változnak senki esetében Sajnos az utóbbi egy hét fórum bejegyzései valószínűleg elvesznek.

emiter | 2013-06-19 16:15 katyilka részére

Üdv! Szerintem a 2008as M6 kár volt eladni. A DPF- nek a nevében is benne van, hogy mit csinál és jelent. Vannak még emberek akik valamiért még mindig nem úgy gondlják az mégsem AZ meg nem is azért rakták bele. Tudjuk, hogy a kenyér lisztből áll főkép és sütni kell. Tehát a DPF-sem lesz jó és más mint amíre tervezték. Idővel mindenki észre veszi. De azt gondolom a 2008 as M6 egy nagyon jó autó. Én nem adom el az enyém azért mert most még van benne de nem lesz idővel DPF. És márka szervízbe is viszem ha gondom van miért ne. Ja és szerintem az autó-expanzió kíváló hely számomra 120ezres is ott volt ugyan az egyik görgőnek azóta hangja van de majd arra járok beugrom hozzájuk.Ez a fórum is szerintem egy jó hely a tapasztalatok megosztására.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó