2024. Március 29. Péntek - Gedeon

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zotyamotya | 2013-07-21 19:47

Sziasztok! Megtörtént az eltávolítás. Az autó sokkal gördülékenyebben megy. Sokkal jobban gyorsul. Nincs több hibaüzenet. Nem hígul az olaj. A fogyasztásom pedig 1,5 literrel lett jobb. Most az autó bivaly erős.

csonkasz | 2013-07-21 08:19 fcs007 részére

 MIndennek van veszélye. De eddig akit hallottam, hogy kiszedette (rendesen!) ott nem volt baj az emissziós értékekkel.

Csak referenciákkal rendelkező helyen szabad megcsináltatni.

fcs007 | 2013-07-20 21:02 csonkasz részére

Nos erre a megoldásra azt írják, hogy ez azért ehet veszélyes mert akkor az autó nem fogja produkálni azokat az emissziós adatokat amiket a gyár előírt, így ki is vonhatják a műszakin a forgalomból.

Ez mennyire igaz?

Ezen kívül a kiszedésnél úgy tudom, hogy meg kell hekkelni az ecu-t. Ez nem jár szintén veszélyekkel? Illetve milyenekkel?

Félreértés ne essék nem a kiszedés ellen vagyok, csak kérdezek azok alapján amiket olvastam.

csonkasz | 2013-07-20 11:58 fcs007 részére

 Ez marha sűrű. A helyedben meggondolnám a DPF kiszedését.

Gondold el.

50-60 km után csak úgy mész 10-15 km-t a semmiért. Annyira nem tűnik gazdaságosnak. És persze ez nem jobb lesz. Mármint a regenerációk között megtett táv.

fcs007 | 2013-07-20 11:52

Kedves mazda-auto.hu!

Van nekem egy 2007-es Mazda 6-osom 2.0 L-es diesel amit kb. 10 hónapja vettem (márkaszervizben bevizsgálva). Ott nem mutattak ki semmilyen abnormális rendellenességet a bevizsgálás során. A DPF égetési ciklusával kapcsolatban lenne kérdésem, mert nekem még nem volt ilyen autóm.

Azt kell még tudni, hogy alapvetően városban használom.

Nos ilyen körülmények között az autó kb. 50-60 km-enként elkezdi az égetési procedúrát, aminek következtében az amúgy kb 6,5-7 L-es fogyasztás hírtelen 10-13 lesz.

Ilyenkor én nem szoktam vacakolni és kimegyek vele egy rövid kb. 10-15 km-es országúti égetésre, ami után visszaáll a fogyasztás a korábbi 6,5-7 L-es szintre. Nem várom meg míg kigyullad a DPF lámpa. Azonban ez egy kicsit kényelmetlen.

A kérdésem ezzel kapcsolatban az, hogy mennyire tekinthető sűrűnek ez az égetési ciklus? Mi a tapasztalat ezzel kapcsolatban?

Annyi van még hogy nemrég cseréltem benne olajat (márkaszervizben ahol remélhetőleg azt rakták bele amit kell) plusz olajszűrőt mert elérte a nívó pálcán az X-et ami után javasolt lecserélni az olajat (legalábbis a kézikönyv tanúsága szerint).

Próbáltam az autóban prémium gázolajat is meg normált is de igazából semmi különbséget nem okozott az égetés sűrűsége tekintetében.

Érdeklődnék, hogy mi a szakvélemény a jelenséggel kapcsolatban, és milyen megoldást javasol?

Előre is köszönöm megtisztelő válaszát.

csonkasz | 2013-07-20 10:46 zotyamotya részére

 Helló!

 

Megtörtént a DPF eltávolítás? Írjál róla pár sort, ha időd engedi. Engem is foglalkoztat a téma eléggé.

mazda-auto.hu | 2013-07-16 09:53 Foreszt074 részére

 Az alábbi linken található oldalunkon részletesen leírjuk:

 

http://www.mazda-auto.hu/modell-mazda6-bemutato-auto-expanzio-mazda.html

Foreszt074 | 2013-07-16 06:43

Jónapot Kívánok! Van egy 2008-as mazda 6-osom egy éve van nálam .Tegnap elkezdett villogni a DPF lámpa amit most tapasztalok először.Azt szeretném kérdezni most mit kell tennem! Segítségét előre is köszönöm!

 

zotyamotya | 2013-07-13 13:50

Sziasztok! Jövőhéten veszik le a DPF szűrőt az autómról (2006 2.0 143Le) Pannonhalmán. A költsége 90e Ft lesz (mechanikai+szoftveres eltávolítás), de szerintem megéri, mert már eléggé az idegeimre megy. Majd megírom az eltávolítás utáni tapasztalatokat.

littlerock79 | 2013-06-30 11:59 devayandras részére

 ó hogyne.... ha ugyanabban az országban élünk, akkor pontosan tudod a választ. De ez nem politikai fórum, így nem folytatom...

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó