2017. November 24. Péntek - Emma

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


littlerock79 | 2013-05-25 19:29 mrkopasz részére

Nálunk az 5-ösnél, ha nem tévedek, az olajcsere igényét is a dpf lámpával jelzi... Nézz át az index.hu-s Mazda5 fórumba, lehet megtalálod a segítséget.

mrkopasz | 2013-05-25 15:47

Üdv Nekem most jelzett be a DPF szűrő. Elvileg új van benne, azért ezt vettem meg (csak nem törölték az cserekor a hibát). De most nem tisztított és már a teljesítményt is vissza vette. Ennyire még a G-s astrám is ment!!! Kódot töröltettem és már erősödött is, de megint bejött a DPF jel. Kérdés: akkor most megint nem fog tisztítani? Vagy a következő regeneráció után már nem lesz gondom vele? Bevallom, kicsit csalódás egyenlőre a 6-os, mert elég sok gondom volt vele és még csak 1,5hónapja van meg.

csonkasz | 2013-05-23 20:04 Nexos részére

Mennyiből lett mennyi a fogyasztás? 10-ből 8 vagy 7-ből 5?

Nexos | 2013-05-23 19:39

Ma kiiktatták a DPF szűrőmet.Az eredménnyel nagyon elégedett vagyok,a fogyasztás csökkenés 2-liter,és ez nem vicc.A szűrővel nem volt gondom igazán,de a regenerálás miatt nagyon túlfogyasztott az autó,és hígult a motorolaj.Szóval a végeredmény:-2 liter gázolaj/100 kilométer,és dinamikusabb motor a fojtás eltávolítás miatt.A srácok profi munkát végeztek,és már túl vannak jó pár Mazdán,az ára 95.ezer...

mazda-auto.hu | 2013-05-21 08:59 bella01 részére

A másik fórum témánkban megadott alvázszám alapján sajnos az derül ki, hogy az autó két alkalommal is több mint 40000 km-t tett meg olajcsere nélkül. Elképzelhető, hogy ez csak adminisztrációs hiba, és számlával igazolhatóak a kérdéses szervzizek, de ha nem, akkor sajnos ennyi éppen elég a DPF szűrő hatásfokának végleges lecsökkenéséhez, így lehet, hogy ez a problémák alapja.

bella01 | 2013-05-21 00:19

Tisztel Mazda-autó! 2011.08-ban vásároltunk egy használt dízel Mazda6 típusú gépkocsit egy Mazda kereskedésben és márkaszervizben. 2012.03-ban M6-os autópályán az autó teljesítménye lecsökkent, az autó fokozatosan leállt (DPF hibajelzés, motor hibajelzés A szervizben nem tudták megállapítani a hiba okát.(műszeres vizsgálat alapján nem találtak semmit) Az autószervizből hazafelé az autó újból ugyanazokat a tüneteket (teljesítménycsökkenés) mutatta, mint korábban. Félreálltunk, és az autó újraindítása után gond nélkül működött az autó, de a szervizzel egyeztetve, a szervizbe visszavittük a gépkocsit, ahol kicseréltek egy alkatrészt (talán légnyomásmérőt?) 2012.07-ban a gépkocsi nem indult el. a DPF lámpa villogott a műszerfalon. Műszeres bemérés, hibakód törlés után s szerviz az egyik vezetéket rozsdátlanította. 2012.09.-ben a gépkocsi nem indult, a DPF lámpa villogott a műszerfalon. Műszeres bemérés, hibakód törlés után a szerviz az egyik vezetéket rozsdátlanította. 2013.03.-án elvégeztettük a kötelező 120e km-es szerviz vizsgálatot illetve műszaki vizsgáztatást a gépkocsin. 2013.04.-ban az autó M0-s autópályán újra megállt (folyamatosan csökkent a teljesítmény, pár kilométer megtétele után már csak 20 km/h-s „sebességgel” tudtunk egy parkolóig eljutni) DPF hibajelzés motor hibajelzés , TCS világított a műszerfalon. Leállítás, újraindítás után motor hibajelzés és TCS világított de az autó gond nélkül működött. cca 20 km-tettünk meg a lakásig ahonnan elszállították az autót a márkaszervizbe. Azóta az autó a kereskedésnél van. Elmondásuk szerint a hibakód törlése után az autó gond nélkül működik. Semmilyen javítást nem végeztek az autón. A szerviz szakvéleménye szerint az autó nem rendeltetésszerű használata (több ezer kilométeres városi használat után autópályán történő közlekedés) miatt adódnak a problémák. Ezzel nem tudunk mit kezdeni, mert az autó megvétele óta sajnos nem tudtunk szervizelés nélkül több ezer kilométert megtenni. Hasonló esettel találkoztak-e Önök? Mi volt a megoldás a hiba kiküszöbölésére? A fórumon olvastuk, hogy sokan a DPF szűrő eltávolítását végeztették el a gépkocsin. A szűrő eltávolítása okozhat-e bármilyen problémát? köszönettel

devayandras | 2013-05-20 23:29

A hétvége alatt két regeneráció ment végbe, az első 187 km után, a második 202 km után. Az útvonal másodrendű utak (Szentes-Kunszentmárton-Martfű-Szolnok-Jászárokszállás-Vámosgyörk-Gyöngyös-Mátraszentimre- ugyanez vissza.) Az üzemanyag változatlanul V-Power N+, a tempó 90-105 km/h között. Az olajszint csere óta (6500 km-rel ezelőtt) lényegében nem változott. Ilyen is létezik DPF szűrős autónál... :)

Nexos | 2013-05-19 12:03 Bé részére

Szia Bé,,lehet tudni hogy hol csinálták neked a DPF eltávolítást? ha leírnád megköszönném.Egyébként azóta milyen az autó? jól működik?minden rendben vele? előre is köszi, az email címem a következő:dari.csaba@freemail.hu

littlerock79 | 2013-05-07 09:01 csonkasz részére

A egy-egy rövidebb ciklus az kb 120 km-nél volt eddig... Autópályán eddig: kiértem az M6-osra, volt,hogy útközben is lefelé menet, azután Pécsen is kitalálta, hogy neki most nagyon kell... Hazafele jövet is volt egy, vagy akár kettő is... tovább is tartottak. Legutóbb Keszthely és Siófok környékén Bp-re tarva volt egy-egy... Szóval ehhez képest, most jobbnak tűnik. A porlasztócsúszokon azért volt egy kis koksz, és ha feltételezem, hogy az égéstérben lehettek még lerakódások, akkor ahhoz 600 km kevés, hogy kitisztuljon. Városban több mint 10 km is kellhetett, hogy 2. fokozatban, 3000 feletti fordulaton kitisztuljon, és abbahagyja a regenerálást. Én nem szidni akarom ezt a rendszert, hanem megtanulni a működését és alkalmazkodni hozzá, nem utolsó sorban magfelelően karbantartani. Ha ész nélkül kivetetem a szűrőt, attól az eltömődést előídéző okokat nemszüntetem meg. Majd a következő hosszabb út után lehet már okosabb leszek. A DPF tisztító esetében meg feltételezem,hogy ha már a kormot égeti, akkor a lerakódott kokszot is lesz olyan kedves kezelésbe venni (az égéstérben, a kipufogóban, a turbó környékén)... Így a menetrend a következő lesz ugye: - alátét csere, - tüzelőanyag rendszer takarítás (a cél a porlasztók állapotának optimalizálása) - kalibrálás - koksztalanítás - utána karbantartás szempontjából a tisztítók alkalmazása: 1000-1200 km-enként harmad-negyed flakononként, 10-15 liter gázolajhoz. (abból5-10 litert kijárva, teletank jön) Ez valójában egyszerű lesz, mert negyed tanknál beletöltöm, és 150 km múlva meg megtankolok. Mivel hosszótávokon megyek legtöbbet, ez minimális odafigyelést igényel.

mazda-auto.hu | 2013-05-07 08:48 csonkasz részére

Még az sem rossz.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó