2017. November 24. Péntek - Emma

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-09-11 07:51 Anonymous részére

Valószínűleg nem voltál bejelentkezve, vagy túl sok idő telt el aktivítás nélkül a bejelentkezés után, ezért "kidobott" a rendszer. Sajnos a gázolajszagú motorlaj nem visz előrébb a probléam megoldásában. Csak egy felkészült, hivatalos Mazda szerviz fog tudni segíteni.

moldi1909 | 2012-09-10 17:41 Anonymous részére

Az előző bejegyzés a korábbi moldi1909-es néven leírtakhoz csatlakozik, nem tudom miért Anonymousként rögzítette be a rendszer...

Anonymous | 2012-09-10 17:36 mazda-auto.hu részére Hozzászólás szerkesztése

Sziasztok ! A korábban általam leírtkhoz képest annyi új fejlemény van, hogy a nívópálcán a motorolajból "szagmintát" véve elég erős gázolajszag érzhető mely feltételezi, hogy azért növekszik ilyen gyorsan az olajszint mert ömlik be a gázolaj a motorolajba. Ehhez jöna korábban említett füstölés városi használat során + az átlagosnál magasabb fogyasztás. A kérdésem az lenne, hogy ezek alapján már egyértelmű, hogy a DPF szűrő a ludas, vagy még mindig lehet más oka a hibajelenségnek?

mazda-auto.hu | 2012-09-03 15:17 csonkasz részére

Nem azt írtam, hogy cserélni kell! Hanem azt, hogy frekventált városi használat esetén nem meglepő, az 5000 km-enkénti olajcsere igény. Ennyi idő alatt is képes a megkezdett koromszűrő regenerációk száma meghaladni a két olajcsere között engedélyezett értéket.

csonkasz | 2012-09-03 15:06 mazda-auto.hu részére

Ezt most ugye viccből írtátok? Nehogy már 5E km-enként olajat kelljen cserélni, mert akkor ezennel kinevezem a Mazdát a földkerekség legszarabb autójának. És még hirdetni is fogom. Nevetségesen hangzik eléggé.

mazda-auto.hu | 2012-09-03 15:01 moldi1909 részére

1. A gyári "több mint" javaslat (kötelezővé nem tehetik) városi autóknál 10000 km. A 2,0 DPF rendszer működésével számolva ez kb. 5000 km. Egyébként nem minden DPF villogás jelent olajcserét, így nem biztos, hogy mindiog cserélni kellett volna a motorolajat. 2. Kíváncsian várjuk, mit tapasztalnak!

moldi1909 | 2012-09-03 12:30 mazda-auto.hu részére

1. A gyakoribb olajcsere érthető lenne, de szerintem az, hogy kétszer is kevesebb mint 2000 KM megtétele után már cserélni kell az olajat az nem fér bele a "gyakoribb olajcserébe". Ha a 20.000 helyett lenne mondjuk 15.000 azt még el tudnám fogadni. 2.Rendben, beviszem akkor újra a márkaszervízbe, remélem meg fogják tudni végre mondani, hogy mitől füstöl. 1 millió Forintot nem fogok kiadni új szűrőre az biztos. Köszönöm a segítséget.

mazda-auto.hu | 2012-09-03 08:14 moldi1909 részére

1. Használható, de gyakrabban kell majd motorolajat cserélni, illetve a szűrő élettartama is rövidebb lesz az átlagosnál. Ez kis túlzással az összes modern dízelről elmondható. Egyébként a garanciális tudnivalókban egyébként is gyakoribb szerviz intervallumot írnak elő a városban használt autókra, csak ez általában figyelmen kívül marad. 2. Elsősorban új szűrő, esetleg megfelelő programozás, de először meg kellene nézetni, mi a valóság.

moldi1909 | 2012-08-31 12:15 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ. Az első mondatot nem igazán tudom hová tenni, szerintem nonszensz, hogy egy ilyen jó és megbízható autó mint a Mazda 6 sok-sok millió Forintért ne legyen használható úgy ha a tulajdonosa 90%-ban városban használja. Ez szerntem egy Wartburgtól sem volt elfogadható 20 éve, nemhogy egy ilyen jó és modern autótól... Ha jól értem akkor lehetséges, hogy nincs benne a DPF szűrő az autóban de a műszerfal alapból nem ad hibaüzenetet viszont ha nem tud regenerálni mégis kigyullad a DPF lámpa? Ha feltételezzük, hogy a szűrő valóban hiányzik és a szoftverbe "nem jól nyúltak bele" akkor hogyan lehet orvosolni a problémát?

mazda-auto.hu | 2012-08-31 08:09 moldi1909 részére

1.Először is le kell írnom, hogy egy DPF-es MZR-CD 2,0 dízellel ilyen jellegű városi használattal mellett mindig lesznek kellemetlenségek. 2. Első körben ellenőriztetném, hogy valóban benne van-e a koromszűrő a kipufogóban. Ez a hegesztési nyomok alapján is vélelmezhető majd, nem kell felnyitni. Elvileg nem füstölhetne. Nagy rá az esély, hogy a szűrő kiszerelése miatt a szoftverbe nem úgy "nyúltak bele", ahogy kellene. 3. Ettől függetlenül, lehet, hogy benne van a szűrő, és más a probléma oka. Sok minden lehet.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó