2018. Február 25. - Géza

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Lokas | 2017-02-17 08:20 mazda-auto.hu2 részére

Tisztelt Szakértő,

Köszönöm a megtisztelő válaszát. A probléma, hogy én külföldön élek a párommal és itt vásároltuk Angol földön a járművet. Itt sajnos nem érvényes a rejtett hiba. Most két választásunk van ezek alapján. Az egyik hogy elviszi a bontó mert így senki sem veszi meg csörgő motorral vagy pedig megjavíttatjuk. A tanácsát szeretném kérni hogy ne legyünk teljesen tanácstalanok a műhelyben, hogy legyen egy kis fogalmunk mit is kell tenni majd egy ilyen motorral. Elég ha csak hajtókarcsapágyat és a nagycsapágyat cserélik ki a vezérműtengelyen vagy a tengelyt is ki kell venni? Most kezdte el hidegen is, eddig csak melegen csinálta. Ha ki kell venni a tengelyt akkor elképzelhető egy használt tengely új csapágyakkal vagy mindenképpen a sajátját kell visszahelyezni bele? A motort gondolom ki kell öblíteni, ehez le kell venni a hengerfejet? Bocsánat a sok kérdésért, de szeretnénk felmérni mekkora a kár és mit kellene szakszerően a motorral ilyenkor csinálni. A kalkulálás azért lenne fontos, mert itt egy hengerfej levétel és visszarakés 350 font. Ha le tudná írni hogy ilyenkor nagyátlagban mik a lépések akkor látnánk egy kb. számértéket, hogy belevágjunk vagy engedjük el. Köszönöm a türelmét és megtisztelő válaszát. 

mazda-auto.hu2 | 2017-02-16 14:20 Lokas részére

Ha fémforgács volt az olajban, azonnal vissza kellene vinni az eladónak!

Hangot egyébként a hibás befecskendező is okozhat, és a hibás befecskendező miatt a DPF is eltömődik, de a fémforgács általában a hajtókar csapágyból kerül az olajba, és motorfelújításra szorul az autó, ami egyértelműen rejtett hiba.

 

Lokas | 2017-02-16 11:05

Tisztelt Szakėrtő, vettünk a pàrommal egy Mazda 5 2.0 diesel autót. Az eladó hölgy felhivta a figyelmünket hogy a DPF szenzor el van dugulva màr harmadjàra, de mivel beindít a szépen jàrt hidegen elhoztuk. Sajnos amint bemelegedett elkezdett csorogni, mint ami hidrotőkès vagy hasonló, mert erősen györgő hangja van, ami fordulatra egyenes arànyosan gyorsul. A motor erőtlen hidegen es melegen is. Hazahoztouk és azonnal leállítottuk. Àllt 2 napig majd beindítottuk es mar hidegen is kerepel es villog a DPF a műszerfalon. Cserèltünk olajat. Az olajban mintha aprò pàr darab kis fèmtörmelèk lett volna, de nem nézett ki vèszesnek. A csörgés megmaradt a csere utan is. Gépre téve nem volt hibakód a kocsiban. Nem a hajtókarcsapàgytól jön hanem fentről az injektorok környékéről. Az autó könnyen indul és nem füstöl. Előfordulhat hogy csak szervízmódban van vagy a nem kiàramló füst kopogó égést okoz vagy képes a DPF eldugulàsa motorhibàt okozni? Köszönöm gyors és megtisztelő vàlaszàt. Üdvözlettel Lokas.

lehozsoci | 2016-11-21 12:37 f.attila részére

Hello Attila

A szervízben lenullázzák neked hogy mikor lesz a következő szervízed. Ez egy síma visszaszámláló, vagy a km vagy az idő hamarabb ér oda jelez hogy szervízeld a kocsit..De a szervízben az olajcsere után az MMDS-el a motorvezérlőnek megadják hogy olajcsere történt és onnan kezdődik az említett kalkuláció. A motorterhelés az egy számított érték ami a turbo töltőnyomás, gázpedálállás stb érték alapján készül. Ez az egész igazából egy védelem azért hogy a motor ne sérüljön. Ez a hibakód a CX-7 nél kezdődött, a mai összes SkyActive diesel motornál már van. Kibővítették egy másik kóddal P253F ami a motorolaj felhígultságára, megtörésére utal ugyanazzal a céllal.

Üdv

lehozsoci

f.attila | 2016-11-19 19:16 lehozsoci részére

Kedves Zsoca 

Olajcsere óta 11ezer km-t tettem meg. Mit takar az hogy figyeli ezt a három tényezőt? Mikor szervizben az intervallumokat nullázák (idő /km) ez nem történik meg vagy ezt egy nem szakszervíz a megfelelő program nélkül nem tudja újraírni? 

Köszönöm a megnyugtató válaszod! 

lehozsoci | 2016-11-19 00:48 f.attila részére

Hello Attila

A P2459 code azért jön be mert a motorvezérlő az utolsó olajcsere óta figyeli a megtett kilométert, a motorterhelést és a végrehajtott DPF regenelások számát, ha ez egy határértéket elér ezt a hibakódot adja. Amit tenned kell az egy olajcsere és egy olaj csere újraírás a vezérlőegységnek, oszt ennyi.

Üdv

lehozsoci

f.attila | 2016-11-18 14:53

Tisztelt Szakértő

Tanácsot szeretnék kérni, DPF hibjelzéssel kapcsolatban. Az autó egy 2013.03-havi CX 7 2,2 dízel, 84500 km-el. Az autót napi szinten 200km-en használom Pest-Kecskemét viszonylatban, tehát 90%-ban autópályán.

A hibakód P2459. Ahol most tartok az a számítógépes részecske tisztítás ami szűk egy óra alatt le is zajlott, valamint a jeladók ellenőrzése. Nyomásmérés után a két pont közt 0,6 PSi nyomáskülönbség van, ami a szerelőm szerint elhanyagolható, így a szűrő eldugulása kizárható. Ennél jobban nem mertünk belemenni a vizsgálódásba és a javításokba, ugyanis ez véleményem szerint elektromos, esetleg szoftveres probléma lehet. A hibajelzés egyébként nem szűnt meg, talán fél percre leghosszabb időre.

A helyi Mazda szervízről nagyon rossz tapasztalatom van ide semmi képpen sem viszem az autóm. Budai MIRAI-t két napja nem lehet elérni, Emil-Frey-t ami utamba esik pedig nem ismerem.

Tud-e megoldást esetleg? Van e tapasztalt ezzel a hibával? Jó irányba indultunk el? Fontos lenne egy gyors és megbízható megoldás.

Köszönettel, F. Attila

 

Zsolt___75 | 2016-11-14 17:01

Köszönöm a választ. Most is a szervizben van a gép. Azt mondták próba vezetésre viszik és közben méréseket végeznek. Eddig úgy tünik a szerviz vezetőnek van tapasztalata és meg is akarja oldani a porblémát.

Az ön által javasolt beavatkozások elvégezhetőek egy munka nap alatt?

mazda-auto.hu | 2016-11-03 14:24 Zsolt___75 részére

Először és leghamarabb az olajszivattyú szűrőjét kellene megkamerázni, hogy mennyire van eltömődve, szükség esetén takarítani kell. Ezután a befecskendező alátéteket kell cserélni, mert valószínű átégtek és azért fogy az olaj. Ezt is minnél hamarabb, nehogy károsodjon a motor a kenéshiány miatt !!! A DPF szűrőt nem szabad kiiktatni, amióta bevezették a DPF szűrőt, talán 2 db-ot cseréltünk, mindig lehetett regenerálni, tisztítani. A szűrők közül mi is használunk utángyártottat, közel ilyen árban, de csak jó minőségűt.

Zsolt___75 | 2016-10-29 17:08

Tisztelt Szakértő!
Az autó: Mazda 5 CD143 GT, 2.0 diesel, 143Le, 2007, 157000km

Az autót 4 hónapja használom 6000km-t futott azóta. Amikor hozzám került sajnos nem márka szervizbe vittem. Mint később kiderült, nyomatékos kéresemre ellenére is ACEA C4 -es olaj került bele a C1-es helyett. Mint egy 250 km megtétele után előjött a DPF probéma. Irány vissza a szervizbe, a mester megcsinálta a DPF szűrő kényszer regenerálását (Bosch márkájú diagnosztikával), közben melegen ajánlotta a DPF rendszer amputálását. Amit én nagyon nem szeretnék. Eután következett kb 6000 km gondtalan autózás és én gondoltam hogy minden rendben. Közben néha ránéztem az olajszintre. Az utolsó ellenőrzésél az alsó nivó alatt volt az olajszint. A műhelyben fel lett töltve az előbb emlitett olajal a felső szintig. 40km megtétele után kigyuladt a DPF kontoroll lámpa, ekkor megpróbáltam aszisztálni a kiégetéshez (több mint 40km/h és fordulat 2000 felett), de pár perc mulva DPF lámpa villog és szintén pár perc mulva kigyuladt a motorhiba és DSC kontroll lámpa is. Vissza a műhelybe, de ott nem tudták elinditani a kényszer regenerálást. Csak azt tudták ajánlani, hogy iktassam ki a DPF rendszert. Ezekután elvittem márka szervizbe. Itt olajat és szűrőket  (olaj, levegő, ún. pollen) cseréltek és regeneráltak. Remélem most már nem lessz gond, és hogy nem okoztam a DPF szürőben visszafordithatatlan kárt. Ezek a kérdéseim lennének a szakértőhöz:

·         A legtöbb tulajdonos arról számol be, hogy növekedik az olajszint. Nálam fogyott az olaj. Ez magyarázható azzal, hogy nem megfelelő volt az olaj, vagy más oknál fogva fogyott el kb. 1,7 olaj 6000km-en?

·         Mennyire igaz az az állítás hogy a Mazda DPF szűrőjénke az élettartama végéhez ér 150000km körül, és csak a csere lehet a megoldás?

·          Lehet hog furcsa lessz a kérésem, de sajnos nem alaptalan. (Pár hónapja kaptuk rajta nálunk (Szerbia) a F__d márkaszervizt egy utángyártott turbócsövet akart eladni 30%-kal drágábban mint amennyiért elkaptuk a szegedi mérkaszervizben az orginált.)  Mivel nekem cseréltek 4 hónap alatt kétszer szűrőket, először a utángyártottakat majd utánna a márkaszervizben. Kicsit sokank érzem a külömbséget a az utángyártott és az orginál szűrők árai között. Amenyiben van mód rá hogy, itt a fórumban írjanak árakat összehasonliatnám az önök árait a mi árainkkal (Szerbia). Olajszűrő: orginál: 23 Euró 7200Ft, utángyártott: 4 Euró 1240Ft. Levegőszűrő: orginál: 31 Euró 9580Ft, utángyártott: 8 Euró 2480Ft. Pollen filter: orginál: 39 Euró 12000Ft, utángyártott: 12 Euró 3720Ft. Önök szerint korrektek ezek az árak?

Elnézés amiért kicsit hosszadalmasra sikerült. Üdv mindenkinek Szabadkáról.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó