2024. Április 26. Péntek - Ervin

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


moldi1909 | 2012-09-03 12:30 mazda-auto.hu részére

1. A gyakoribb olajcsere érthető lenne, de szerintem az, hogy kétszer is kevesebb mint 2000 KM megtétele után már cserélni kell az olajat az nem fér bele a "gyakoribb olajcserébe". Ha a 20.000 helyett lenne mondjuk 15.000 azt még el tudnám fogadni. 2.Rendben, beviszem akkor újra a márkaszervízbe, remélem meg fogják tudni végre mondani, hogy mitől füstöl. 1 millió Forintot nem fogok kiadni új szűrőre az biztos. Köszönöm a segítséget.

mazda-auto.hu | 2012-09-03 08:14 moldi1909 részére

1. Használható, de gyakrabban kell majd motorolajat cserélni, illetve a szűrő élettartama is rövidebb lesz az átlagosnál. Ez kis túlzással az összes modern dízelről elmondható. Egyébként a garanciális tudnivalókban egyébként is gyakoribb szerviz intervallumot írnak elő a városban használt autókra, csak ez általában figyelmen kívül marad. 2. Elsősorban új szűrő, esetleg megfelelő programozás, de először meg kellene nézetni, mi a valóság.

moldi1909 | 2012-08-31 12:15 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ. Az első mondatot nem igazán tudom hová tenni, szerintem nonszensz, hogy egy ilyen jó és megbízható autó mint a Mazda 6 sok-sok millió Forintért ne legyen használható úgy ha a tulajdonosa 90%-ban városban használja. Ez szerntem egy Wartburgtól sem volt elfogadható 20 éve, nemhogy egy ilyen jó és modern autótól... Ha jól értem akkor lehetséges, hogy nincs benne a DPF szűrő az autóban de a műszerfal alapból nem ad hibaüzenetet viszont ha nem tud regenerálni mégis kigyullad a DPF lámpa? Ha feltételezzük, hogy a szűrő valóban hiányzik és a szoftverbe "nem jól nyúltak bele" akkor hogyan lehet orvosolni a problémát?

mazda-auto.hu | 2012-08-31 08:09 moldi1909 részére

1.Először is le kell írnom, hogy egy DPF-es MZR-CD 2,0 dízellel ilyen jellegű városi használattal mellett mindig lesznek kellemetlenségek. 2. Első körben ellenőriztetném, hogy valóban benne van-e a koromszűrő a kipufogóban. Ez a hegesztési nyomok alapján is vélelmezhető majd, nem kell felnyitni. Elvileg nem füstölhetne. Nagy rá az esély, hogy a szűrő kiszerelése miatt a szoftverbe nem úgy "nyúltak bele", ahogy kellene. 3. Ettől függetlenül, lehet, hogy benne van a szűrő, és más a probléma oka. Sok minden lehet.

moldi1909 | 2012-08-30 17:52

Sziasztok ! Pár hete már fordultam hozzátok segítségért, de most új "felemények" vannak,viszont a megoldáshoz még nem jutottam közelebb ezért ismét kérném a segítségeteket. Megpróbálom összefoglalni az eddig történteket. :) 3 hónapja vettem egy 6 éves Mazda 6 dízelt 2.0-s motorral. A km óra szerint 115.000 km van benne,nagyon szép, megkímélt állapotú. A szervízkönyve szerint pár héttel a vásárlás előtt volt nagyszervíz rajta OLAJCSERÉVEL és MOTORFELÚJÍTÁSSAL. (A szervízelés nem Mazda szakszervízben történt, az autót karbantartották, rendszeresen szervízelték de soha nem Mazda szakszervízben.) Vásárlás előtt érdeklődtem a szervíznél, hogy miért kellett a motort javítani (közel 500 ezer Ft-os szervíz volt rajta) amire azt a választ kaptam, hogy korábban rossz olajat raktak bele, ezért füstölt a motor, de már teljesen rendbehozták. (Telsesítményre nem is tűnik úgy, hogy a motornak baja lenne.) Én az autót az első 2 hónapban kizárólag városi közlekedésre használtam, azon belül is általában 15-20 percesnél nem hosszabb útszakaszokra. A problémám: amikor piros lámpánál megállok, vagy ha parkolok akkor az esetek többségében nagyon-nagyon erőteljes, VILÁGOS színű és nagyon büdös füstöt bocsájt ki a kipuffogón keresztül. A műszerfalon egyszer kigyulladt (nem villogott) a DPF lámpácska, ekkor egyből elvittem egy kicsit meghajtani az autópályára és egy kb. 30-40 perces autóopálya használat után el is aludt a lámpa. Utána 1 vagy 2 napig nem füstölt, de aztán újra elkezdte. Az első hosszabb utam előtt elvittem egy Mazda-szervízbe ahol minden értéket rendben találtak (a műszer szerint a DPF is rendben volt.) Viszont nagyon magas volt az olajszint annak ellenére, hogy az olajcsere óta 1000 km-t sem ment az autó. Lecseréltttem az olajat, elmentem az autóval, beleraktam 1 nap alatt több mint ezer km-t, amikor hazaértem megint pár napig semmi fütölés, aztán újra elkezdte. Megint elvittem (ezúttal egy másik) Mazda-szervízbe ahol egy diagnosztika után azt mondták, hogy bizonyos értékeknek 100 egység alatt kéne lenniük (nem tudom mik voltak ezek), de kevéssel a fölött vannak, ha ezt 100 alá visszük valószínűleg megszűnik a füstölés. 1 óra alatt levitték az ominózus értékeket 100 alá én pedig vártam az eredményt. 2-3 napot közlekedtem vele még városban, és bár talán kisebb mértékben de még mindig észleltem füstölést (DE TOVÁBBRA IS CSAK ÁLLÓ HELYZETBEN VAGY NAGYON LASSÚ HALADÁS(PARKOLÁS) ESETÉN. Utána megtettem a Bp-Debrecen távolságot oda-vissza, pár napig ismét semmi, nem füstölt, nem volt büdös, de pár nap és kb. 100-120 km-es városi használat után újra elkezdett füstölni mint az állat. + az olajszintet is folyamatosan figyelem és ismét kúszik felfelé, már a felső "x" közelében jár annak ellenére, hogy kb. 2 ezer km-t mentem vele az előző olajcsere óta. Felhívtam a Mazda szervízt, hogy hát a tünetek alapján szerintem ez biztos DPF probléma (főleg, hogy az autóval semmi más baj nincs és a DPF lámpán kívül semmilyen hibaüzenetet nem adott még,azt is csak 1-szer.) A szervízes viszont azt mondta, hogy koránt sem biztos, hogy a DPF a ludas, lehet injektor, vagy ezer máa is. Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy valóban lehet más is a hiba oka? Mert a fórumon leírt tünetek alapján nekem nagyon gyanús, hogy mégis a DPF-el van a gáz, különben miért mardna mindig egy időre abba a füstölés 1-1 hosszabb autópályahasználat után? Valamint azt sem értem, hogy ha füstöl akkor miért csak akkor amikor áll az autó? Amikor megyek vele akkor semmi probléma nincs vele. Leszámítva, hogy a 9 liter fölötti városi és a kb. 7,5 literes autópálya-fogyasztást (130-nál, hatosban) kicsit sokallom, gondolom a magasabb fogyasztás is összefüggésben lehet a füstöléses problémával. Kérem aki tud segítsen nekem, hogy a fent leírtak alapján érdemes-e újabb tízezreket költeni csak arra, hogy megtudjuk a hiba okát vagy jogos a gyanúm, hogy a DPF-el van gond? Esetleg lehet, hogy tényleg nem DPF hanem a motorral van gond annak ellenére, hogy félmilliós javítás történt rajta? De ha motor akkor miért javula helyzet átmenetileg miután meghajtom az autót? :) Bocs, hogy hosszú voltam, a segítségeteket előre is köszönöm !

mazda-auto.hu | 2012-08-28 15:14 Samu2000 részére

A "mechanikus", kiszereléses tisztítás már azért történik, mert felmerült a szűrőcsere lehetősége. Mivel a legtöbb esetben ilyenkor már többszöri lámpa villogás, illetve külső vegyszeres tisztítási próbálkozás is történt, így már van előélete a szűrőnek. Véleményem szerint a legtöbb esetben ilyenkor már nem lesz hosszú életű a szűrő, de vannak kivételek. Egy próbát, a csere előtt megér.

Samu2000 | 2012-08-28 10:37

Köszönöm! A kérdés részben arra is vonatkozott, hogy a már egyszer teljesen eldugult és mechanikus tisztítást majd utána kényszerregenerálást igénylő DPF szűrök mennyit bírnak még vegyes felhasználás( kb 30% város, 70 % azon kívül) esetén avagy rövid időn belül még optimális körülmények között is elkerülhetetlen a csere? Megtisztelne elfogulatlan válaszával.

mazda-auto.hu | 2012-08-28 07:49 Samu2000 részére

A gyári garancia fedezné, a hosszabbított garancia tájékoztatója pedig egyértelműen felsorolja, mi az amit fedez. A DPF szűrő élettartama nagyobb részben a használati körülmények függvénye. Például kizárólag városban használt autó esetében még a 3 év vagy 100000km-et is soknak tartom a szűrőt tekintve. Jól tudják ezt a nyújtott garanciát kínáló biztosító társaságok is. De például a kipufogó elemei sem tartoznak bele ebbe a garanciába. Ezen a részen kizárólag a lambda szonda. Van olyan ügyfelünk akinek 230000 km alatt egyszer sem volt DPF lámpa villogása, de olyan is van akinek 100000 km-en belül is sokszor.

Samu2000 | 2012-08-27 14:10

Köszönöm! Azért a tisztított szűrők utóéletéről szívesen hallanék, biztosan volt több ilyen eset-ezt bizonyítják a fórum hozzászólások is. "A garancia megkíméli önt a váratlan, nagy javítási kiadásoktól"-írja a tájékoztató. Egy 800000 Ft-os DPF, cserét igénylő, hirtelen meghibásodása melyek feltételt nem elégíti ki a fentiek közül? Persze értem én az üzletet! Bolond lenne egy olyan egységre garanciát vállalni ami - valljuk végre be-egy koránt sem tökéletes konstrukció része. Ha ez így van legalább a költségek egy részét nem a vétlen autósnak kellene fizetni.

mazda-auto.hu | 2012-08-27 10:17 Foreszt 074 részére

Ha pillanatnyi fogyasztásra van állítva a fedélzeti számítógép, akkor láthatóan megemelkedik a fogyasztás regeneráció közben. Különösen akkor szembetűnő, amikor nincs motorterhelés változás.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó