2018. Május 23. Szerda - Dezső

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Atis256 | 2012-08-10 10:53 mazda-auto.hu részére

A leírtakat a dignosztikai szoftver írta ki. A 740g, ugye nem lehet mért érték, mert a kocsi ugye nem méri az olajszintet. Ez valószínűleg becsült érték, a regenerálások számából kalkulálva. Mindenesetre, ha ez az érték eléri a ~1500g-ot, akkor ugye a jármű jelezni fog, akár úgy hogy teljesítményt korlátoz. Legalábbis ezt hallottam. Valami oka lehet ennek a magas értéknek, amelyre rá kellene jönni. Mindenesetre ha az érték kalkulált, akkor a kocsi átlagon jóval felüli alkalommal regenerálhat, ha ~2000km alatt ilyen magas számot produkál. Mivel nem volt teljesen tiszta a probléma megoldása és még egyenlőre most sem az, nem hoztam el a kocsit. Most nyomozni próbálok a dologgal kapcsolatban. Remélem sikerrel! Ha bármilyen ötlete lenne a dologgal kapcsolatban, azt szívesen venném és előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2012-08-10 09:14 Atis256 részére

Valami félreértés lehet, hogy ennyi gázolaj ment bele a motorolajba. Valószínűleg másra gondoltak. A kipufogógáz hőmérséklet szenzorok ellenállás méréssel tesztelhetők (kiszerelve, adott hőmérsékletű vízben tartva).

Atis256 | 2012-08-09 19:10 mazda-auto.hu részére

Köszönöm válaszát az Mazda IDS-sel kapcsolatban. Bevizsgáltuk a kocsit és a következőkre jutottunk: A kocsi az utolsó olajcsere óta 2125km-t futott. Ez alatt 740g diesel ment bele a motorolajba. A megkezdett regenerálások lefutnak, de a kocsi dpf szűrőjében lévő szenzorok szerint a belépő hőmérs 135, a középső 75 a kilépő 65 C°. Ezek a hőmérsékletek meleg motornál alapjáraton lettek mérve. A szervíz szerint a középső érték és a hátsó érték nem felelnek meg a valós értékeknek, valószínűsíthető a szenzorhiba. A kocsiban az hátsó dpf szenzor már volt cserélve és ugye a dpf szűrő is. A kocsi teljesítménye rendben van és a járása is szép. A befecskendezők értékei -40,-20, -10, 0 . Ezek tudomásom szerint rendben vannak, mert a -100 és +100 közt vannak. Aggasztanak a szenzorok által mért értékek, mert 120ezer ugye darabja, ha cserélni kell. Az EGR szelep működik, a pc-vel azt is kipróbáltuk, így az sem játszik bele, nyitott "beragadt" állapotával a többlet füst képzésébe. A dpf szűrő csere alkalmakor a szervíz nem vizsgálta meg a szenzorokat és így tisztítás és szenzor csere után rendben működne a dpf most is. Sajnálom, hogy a régi gazda nem MAzda szervízbe vitte a kocsit, mert nagy hibát követett el vele, szerintem. Önnek mi a véleménye, tényleg a szenzorok hibája lehet a gond? Segítségét előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2012-08-06 09:51 lehozsoci részére

Nálunk is ugyanez a helyzet. Korábban mindig azt írtam, hogy be kell menni egy hivatalos Mazda márkaszervizbe, ha diagnosztikára van szükség. Ma már rövidítem, hogy kell egy Mazda IDS diagnosztika. Mivel az IDS-t más cég is használja, ha MAZDA IDS, akkor egyértelmű, hogy rólunk van szó. Érdekes módon a különválás ellenére az IDS változatlan fut (még a Fordos fájl elnevezés is), csak a FORD adatok, és a kalibrációk szűntek meg. A lényeg, hogy mindenki hivatalos Mazda diagnosztikára gondoljon!

lehozsoci | 2012-08-05 12:09 mazda-auto.hu részére

Sziasztok! Itt nálunk Australiaban és Új Zélandon ahol korábban éltam a MAZDA piszkosul zabos ha IDS néven nevezik a diagnosztikai rendszerét. Az IDS ( Integrated Diagnostic Software)A FORD-é. Igazából amikor rácsatlakozunk az autóra akkor a PCM (Powertrain Control Modul) CAN-bus rendszeren communikál a VCM-el (Vehicle Control Modul) Az IDS csak egy vizuális kezelőfelületet ad...Eddig mi is hozzáfértünk a FORD összes modeljéhez, de 2 hónapja teljesen kettéváltak a Software rendszerek. Biztos sznobság, de ha MAZDA vagy akkor MMDS nek hívják, ha FORD-os akkor IDS... Nem akartam okostolyáskodni....Üdv Zsocibá

mazda-auto.hu | 2012-08-02 10:00 Atis256 részére

1.A Mazda diagnosztikai rendszer neve IDS, így mindenképpen benne van. 2. A túlzott olajhígulás nagyon sok megkezdett (akár be nem fejezett) szűrő regenerációra utal. Ennek egyik kiváltó oka lehet a rossz hatásfokú szűrő, mely sűrűn eltömődik annyira, hogy regenerációt igényel. Az olajhígulás viszont a szűrő élettartamára is hatással van, mert a felhígult motorolajból több kerülhet az égéstérbe (turbó,hengerek), és sokkal nagyobb a korom "termelés".

Atis256 | 2012-08-01 21:33 mazda-auto.hu részére

Köszönöm válaszát ! Így viszont felmerült bennem egy új kérdés, miszerint a Mazda szervizekben elvégzett általános felmérés számítógépes vizsgála alkalmával az IDS diagnosztika benne van-e a vizsgálatban?! Még egy kérdés a válaszával kapcsolatban, hogy az eltömődés, vagy mechanikai sérülés kivételével mi lehet még a dpf csere oka. A szervíz elmondása alapján olajhígulás miatt cserélték ki a dpf szűrőt. Ez pedig ˇ2-3 ezer km után jelentkezett, ami messze elmarad a 20 ezertől. Ez intenzív városi használat mellett is nagyon kevésnek tűnik. Segítségét előre is köszönöm !

mazda-auto.hu | 2012-07-30 08:29 lehozsoci részére

Nem gondoltam volna, hogy ilyen messziről ís van fórumozónk!. Üdvözletünket küldjük Ausztráliába! :-)

mazda-auto.hu | 2012-07-30 08:25 Atis256 részére

1.A gyári DPF szűrő élettartamának például biztosan nem tett jót, hogy két olajcsere között 25000 km-t mentek az autóval. ( és később is többször túlcsúsztak a 20000-ren). Akár ez is okozhatta a későbbi végleges eltömődést. Persze az sem biztos, hogy eltömődés miatt cserélték a szűrőt. 2.A befecskendezés "minősége" viszonylag jól feltérképezhető egy Mazda IDS diagnosztikával. Nincs tapasztalatunk utángyártott DPF szűrőkkel.

Atis256 | 2012-07-29 22:15

Tisztelt Varga Úr ! Egy használt Mazda vásárlás előtt állok és ebben kérném segítségét ! Kinéztem egy használt Mazda 6-ot, 2007/12 üzembehelyezésű, 121Le, Active felszereltség. A kocsi szervízmúltjáról már mindent tudok, de van egy kis problémám a dpf szűrő terén. Az alábbi Mazda szervízlátogatásai voltak a kocsinak: 2008.10. 17000 km olaj 2009.12. 42000 km olaj 2010.07. 63000 km olaj 2011.08. 74000 km olaj Innen már nem Mazda szervízben járt a jármű. 2011.12. 84000 km olaj 2012.02. 86000 km olaj+dpf szűrő csere Jelenleg: 87000 km van benne Kicsit aggaszt a dpf szűrő cseréje, ilyen kevés km mellett cserélni kellett már a szűrőt. Pedig ~60ezer km-ig biztosan nem városban döcögtek vele, mert normális km futása van. Ráadásúl a dpf szűrő amit felszereltek, nem gyári. Szeretném kérni véleményét, hogy mekkora az esélye annak, hogy a motorral is lehet valami gond (pl. nem tökéletes égés) és az miatt ment tönkre teljesen a dpf szűrő. Hozzáteszem a kocsinak gyönyörű hangja van, nem vettem észre semmi extra dolgot rajta. Másik kérdésem annyi lenne, hogy Önnek mi a véleménye az utángyártott dpf szűrőkkel kapcsolatban, találkozott-e már valamilyen tipussal? Ránézésre az ASSO gyártmányú dpf szűrő került fel a kocsira. Segítségét előre is köszönöm ! Tisztelettel: Attila

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó