2018. Február 19. Hétfő - Zsuzsanna

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Atis256 | 2012-08-09 19:10 mazda-auto.hu részére

Köszönöm válaszát az Mazda IDS-sel kapcsolatban. Bevizsgáltuk a kocsit és a következőkre jutottunk: A kocsi az utolsó olajcsere óta 2125km-t futott. Ez alatt 740g diesel ment bele a motorolajba. A megkezdett regenerálások lefutnak, de a kocsi dpf szűrőjében lévő szenzorok szerint a belépő hőmérs 135, a középső 75 a kilépő 65 C°. Ezek a hőmérsékletek meleg motornál alapjáraton lettek mérve. A szervíz szerint a középső érték és a hátsó érték nem felelnek meg a valós értékeknek, valószínűsíthető a szenzorhiba. A kocsiban az hátsó dpf szenzor már volt cserélve és ugye a dpf szűrő is. A kocsi teljesítménye rendben van és a járása is szép. A befecskendezők értékei -40,-20, -10, 0 . Ezek tudomásom szerint rendben vannak, mert a -100 és +100 közt vannak. Aggasztanak a szenzorok által mért értékek, mert 120ezer ugye darabja, ha cserélni kell. Az EGR szelep működik, a pc-vel azt is kipróbáltuk, így az sem játszik bele, nyitott "beragadt" állapotával a többlet füst képzésébe. A dpf szűrő csere alkalmakor a szervíz nem vizsgálta meg a szenzorokat és így tisztítás és szenzor csere után rendben működne a dpf most is. Sajnálom, hogy a régi gazda nem MAzda szervízbe vitte a kocsit, mert nagy hibát követett el vele, szerintem. Önnek mi a véleménye, tényleg a szenzorok hibája lehet a gond? Segítségét előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2012-08-06 09:51 lehozsoci részére

Nálunk is ugyanez a helyzet. Korábban mindig azt írtam, hogy be kell menni egy hivatalos Mazda márkaszervizbe, ha diagnosztikára van szükség. Ma már rövidítem, hogy kell egy Mazda IDS diagnosztika. Mivel az IDS-t más cég is használja, ha MAZDA IDS, akkor egyértelmű, hogy rólunk van szó. Érdekes módon a különválás ellenére az IDS változatlan fut (még a Fordos fájl elnevezés is), csak a FORD adatok, és a kalibrációk szűntek meg. A lényeg, hogy mindenki hivatalos Mazda diagnosztikára gondoljon!

lehozsoci | 2012-08-05 12:09 mazda-auto.hu részére

Sziasztok! Itt nálunk Australiaban és Új Zélandon ahol korábban éltam a MAZDA piszkosul zabos ha IDS néven nevezik a diagnosztikai rendszerét. Az IDS ( Integrated Diagnostic Software)A FORD-é. Igazából amikor rácsatlakozunk az autóra akkor a PCM (Powertrain Control Modul) CAN-bus rendszeren communikál a VCM-el (Vehicle Control Modul) Az IDS csak egy vizuális kezelőfelületet ad...Eddig mi is hozzáfértünk a FORD összes modeljéhez, de 2 hónapja teljesen kettéváltak a Software rendszerek. Biztos sznobság, de ha MAZDA vagy akkor MMDS nek hívják, ha FORD-os akkor IDS... Nem akartam okostolyáskodni....Üdv Zsocibá

mazda-auto.hu | 2012-08-02 10:00 Atis256 részére

1.A Mazda diagnosztikai rendszer neve IDS, így mindenképpen benne van. 2. A túlzott olajhígulás nagyon sok megkezdett (akár be nem fejezett) szűrő regenerációra utal. Ennek egyik kiváltó oka lehet a rossz hatásfokú szűrő, mely sűrűn eltömődik annyira, hogy regenerációt igényel. Az olajhígulás viszont a szűrő élettartamára is hatással van, mert a felhígult motorolajból több kerülhet az égéstérbe (turbó,hengerek), és sokkal nagyobb a korom "termelés".

Atis256 | 2012-08-01 21:33 mazda-auto.hu részére

Köszönöm válaszát ! Így viszont felmerült bennem egy új kérdés, miszerint a Mazda szervizekben elvégzett általános felmérés számítógépes vizsgála alkalmával az IDS diagnosztika benne van-e a vizsgálatban?! Még egy kérdés a válaszával kapcsolatban, hogy az eltömődés, vagy mechanikai sérülés kivételével mi lehet még a dpf csere oka. A szervíz elmondása alapján olajhígulás miatt cserélték ki a dpf szűrőt. Ez pedig ˇ2-3 ezer km után jelentkezett, ami messze elmarad a 20 ezertől. Ez intenzív városi használat mellett is nagyon kevésnek tűnik. Segítségét előre is köszönöm !

mazda-auto.hu | 2012-07-30 08:29 lehozsoci részére

Nem gondoltam volna, hogy ilyen messziről ís van fórumozónk!. Üdvözletünket küldjük Ausztráliába! :-)

mazda-auto.hu | 2012-07-30 08:25 Atis256 részére

1.A gyári DPF szűrő élettartamának például biztosan nem tett jót, hogy két olajcsere között 25000 km-t mentek az autóval. ( és később is többször túlcsúsztak a 20000-ren). Akár ez is okozhatta a későbbi végleges eltömődést. Persze az sem biztos, hogy eltömődés miatt cserélték a szűrőt. 2.A befecskendezés "minősége" viszonylag jól feltérképezhető egy Mazda IDS diagnosztikával. Nincs tapasztalatunk utángyártott DPF szűrőkkel.

Atis256 | 2012-07-29 22:15

Tisztelt Varga Úr ! Egy használt Mazda vásárlás előtt állok és ebben kérném segítségét ! Kinéztem egy használt Mazda 6-ot, 2007/12 üzembehelyezésű, 121Le, Active felszereltség. A kocsi szervízmúltjáról már mindent tudok, de van egy kis problémám a dpf szűrő terén. Az alábbi Mazda szervízlátogatásai voltak a kocsinak: 2008.10. 17000 km olaj 2009.12. 42000 km olaj 2010.07. 63000 km olaj 2011.08. 74000 km olaj Innen már nem Mazda szervízben járt a jármű. 2011.12. 84000 km olaj 2012.02. 86000 km olaj+dpf szűrő csere Jelenleg: 87000 km van benne Kicsit aggaszt a dpf szűrő cseréje, ilyen kevés km mellett cserélni kellett már a szűrőt. Pedig ~60ezer km-ig biztosan nem városban döcögtek vele, mert normális km futása van. Ráadásúl a dpf szűrő amit felszereltek, nem gyári. Szeretném kérni véleményét, hogy mekkora az esélye annak, hogy a motorral is lehet valami gond (pl. nem tökéletes égés) és az miatt ment tönkre teljesen a dpf szűrő. Hozzáteszem a kocsinak gyönyörű hangja van, nem vettem észre semmi extra dolgot rajta. Másik kérdésem annyi lenne, hogy Önnek mi a véleménye az utángyártott dpf szűrőkkel kapcsolatban, találkozott-e már valamilyen tipussal? Ránézésre az ASSO gyártmányú dpf szűrő került fel a kocsira. Segítségét előre is köszönöm ! Tisztelettel: Attila

lehozsoci | 2012-07-28 12:16

Kedves Barátom! Ezeknél a motoroknál ha olajcserét csinálsz akkor a PCM-nek meg kell ezt az infót adni! Ha ez meg lett adva akkor a PCM méri a PDF előtti és utáni nyomáskülönbséget és ezen adatok alapján dönt a regenelásról. A regenerálás CSAK ADOTT FELTÉTELEK melett érvényesülnek! Tehát input: sebesség, vízhőmérséklet, sebességfokozat stb..Ha megszakadt a reg akkor visszamaradt diesel emeli az oléajszintet!Szerintem Neked Injector hibád van!!!Ha a márkaszervíz megnézte csak a hibakódokat és állította hogy nincs kód az FING A VILÁGBA!!!A mazda MMD-S DATA LOGGER PCM alatt meglátható az injectorok learning factora. Ezt szervízenként 40k, 60kés 100k kalibrálni kell!!Két mód jó a diagnostic-ra, az egyik a kalibráció, amikor először megnézem és felírom az adatokat, majd kalibráció után összevetem azt, a másik az injectorok visszafolyás ellenörzése..ehhez viszont műszerezettség kell...Ha füstöl az GÁZ!Ha fehéren akkor ömlik a diesel a motorba, ha feketén akkor az égés tökéletlen! A másik dolog, hogy meg kellene nézni a PDF szűrőnél a csöveket, csatlakozásokat,valami külső sérülés,stb. Sajnos gyakran előfordul hogy a PDF eltömődik! Ilyenkor én mindig leszerelem és nagynyomású vízzel átmosom és regenerálom. A nagynyomású vízre itt arra gondolok, hogy slagvég elszorítva...a túl nagy nyomás széttörheti a kerámia lemezeket... Remélem érthető voltam, amúgy Mazda szerelő vagyok Australia-ban...szóval benne vagyok minden nap..Ja és ÉLVEZEM! Üdv Zsocibá

Aith | 2012-07-12 22:40

Addig nem volt magas a fogyasztás, utána tűnt fel..

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó