2024. Április 20. Szombat - Konrád, Tivadar

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


moldi1909 | 2012-07-03 17:15 Dexx33 részére

Ha feltételezzük, hogy valóban nincs a szűrő az autóban akkor mi lenne a megoldás? Mert korábban beszéltünk a szűrő tisztításának illetve eltávolításának lehetőségéről, de mi a megoldás ha nincs benne a szűrő és mégis füstől, kúszik fel az olajszint és sokat fogyaszt?

moldi1909 | 2012-07-03 17:11 mazda-auto.hu részére

Nem néztem közvetlen az olajcsere után, hogy hová állították az olajszintet, gondoltam a szakszervízben már csak tudják, hogy hová kell állítani... Minen esetre pár napja megfigyeltem, hogy hol áll az olajszint, majd nézem, hogy megy-e feljebb... Abból kiindulva, hogy volt olajcsere áprlisban, azóta alig ment az autó és már az X-nél volt az olajszint gondolom most is fel fog kúszni :( Kb. 2 hete írtam, hogy pár hetes, csak városi közlekedést követően kigyulladt a dpf jelző lámpa, elmentem, meghajtottam kb. fél órát az autópályán és elaludt a hibajelző. Ebből gondolom, hogy van DPF szűrő az autóban. Vagy ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy van benne? De ha nincs akkor a szakszervízben a méréseket követően ezt hogy nem vették észre???

mazda-auto.hu | 2012-07-03 09:38 moldi1909 részére

Előfordulhat, hogy az a valóság amit Dexx33 írt, arra vonatkozólag, hogy nincs szűrő az autóban, és/vagy valamilyen okból állandóan regenerál. Kérdés, hogy az olajszintet hova állították be a nívópálcán 10 nappal ezelőtt?

mazda-auto.hu | 2012-07-03 09:24 katyilka részére

A 2,2D CX-5-ben elvileg már nem kályha van, hanem egyes piacokon a belső fűtő radiátorban elhelyezett elektromos fűtőbetét. Elnézést a feltételes módért, de egyelőre nincs erre vonatkozó ennél konkrétabb információ.

Dexx33 | 2012-07-02 21:50 moldi1909 részére

Szerintem nincs DPF az autoban csak regenerallas maradt es ezert no tovabb az olajszint es fustol az auto! LEhet hogy varoson kivul nem erzekeled mert gyorsabban mesz de sok esetben ez van es ezert is adjak el az autokat! Megoldhato es veglegesen meg tudom oldani (emulator nelkul) de akkor minnel hamarabb kell csinalni mert igy nagy a kockazata annak hogy megkapatod a turbot mert ritkul az olaj csokken a kenes es ha neadja Isten a turbo felkapja az olajat es visszakuldi a motorba mehetsz a nemetekhez uj motrot keresni valamelyik bontoba! Nem ilyezgetni akarlak de hidd el nekem hogy egy rosszul eltavolitott DPF rosszab mint a rossz DPF. HA a szuro benne lenne nem fustolne! Vagy annyi sokat regeneral es a szuro benne van? Azt nem hiszem akkor szerintem eltomodne mar! Szerintem BOSCH modra eltavolitott DENSO ami soha nem fog jol mukodni!!! Na most hazudtam!

moldi1909 | 2012-07-02 20:29 mazda-auto.hu részére

Voltam szakszervízben. Azt mondták a műszerekkel kimutatható értékek jók,nem tudják mitől van a füst. Lecseréltettem az olajat, pedig mielőtt megvettem a kocsit (2 hónapja) volt olajcsere a szervízkönyv szerint. Mentem vele 1000 Km-t autópályán, semmi gond nem volt vele, de mióta hazaértem (10 napja) azóta a városi közlekedés során megint tapasztalható a füstölés piros lámpánál vagy beparkolásnál.Amikor rendesen mozgásban van az autó akkor nincs ilyen probléma. A városbeli fogyasztása pedig jóval 9 liter fölött van amit nagyon sokallok. Ráadásul az olajszint megint feljebb van mint kéne (a maximumérték és az "x" között közel félúton) , pedig 10 napja volt olajcsere... Úgyhogy még mindig van valami bibi. Ez a magasodó olajszint+ magas fogyasztás+ fehér füst lehet a dpf rossz állapotának következménye? Egy esetleges dpf-tisztítás jelenthet erre megoldást szerinted?

katyilka | 2012-06-29 20:30

Hát, a láncos vezérlést ZOOM-osíthatták volna! Nem is értem, hogy az autós világ miért nem lázadt még fel a szíjas vezérlés ellen? A pénzlenyúláson kívül nemigen indokolja semmi. Apropó, tisztelt mazda-auto.hu szeretnék kérdezni valamit. Fél-egy éven belül újra cserélném a mazdámat. A választottam, a dizel cx5. Az érdekelne, hogy van e benne kiegészítő fűtés, pl. Webasto olajkályha? Azért lényeges, mert a mostaniban van, amit közel ezr euróért átalakíttattam távirányítós állófűtéssé. Természetesen a távirányítóját, annak elektronikájával együtt, ami 130 ezer volt, át tudnám rakni az új autóba, ha abban is webasto van. Előre is köszi!

mazda-auto.hu | 2012-06-29 09:50 Dexx33 részére

Pl. a Ford láncos vezérlésű, míg a Mazda szíjas. Azért mert a blokk öntvény esetleg egyezik, a két motor alkatrészei különböznek. Tavalyig a Ford a Mazda főrészvényese volt, így a szervizszámítógépek egy-két kivételtől eltekintve kölcsönösen alkalmazhatóak voltak, de miután a Ford "kiszállt", már ez sem működik.

Dexx33 | 2012-06-28 20:19 katyilka részére

Ez a link mar nehany hozzasyolassal korabban fel van tuntetve es mukodik! Nalunk eggyes mazdagban orommel alkalmazzak is! De en is ugy tudom hogy a GH-s modelleknel igaz csak! Egyebkent nem japan a 2,0 literes motor? En ugy tudtam gogy mazda fejlesztes...

mazda-auto.hu | 2012-06-28 09:55 katyilka részére

A 2 literes dízelek is alapvetően különböznek a Fordokban használt megfelelő motortól. 2008-ban még EURO4-nek minősítették a kb. 1 évvel később már EURO5-nek is megfelelő motorokat.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó