2018. Június 22. Péntek - Paulina

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mcgoat | 2012-06-22 15:08 mazda-auto.hu részére

Tehát ha már megy a regeneráció és ezt az ember észreveszi,de megérkezett a célhoz akkor had ketyegjen az autó alapjáraton amíg a fordulat vissza nem esik kb 930 ról 900-ra?

moldi1909 | 2012-06-22 12:14 mazda-auto.hu részére

Ma délután viszem egy szakszervízbe, hogy megnézessem. Motorolajszint magas. Van elektronikus szervízkönyve, az eladás előtt volt rajta nagyszervíz, motorfelújítással, turbójavítással és olajcserével. Kívül-belül nagyon szép, megkímélt állapotban van, látszik, hogy óvták. Csak állítólag nem megfelelő motorolajat használtak hozzá ezért kellett a motort javítani. Legalábbis a szervíz ahol javíttatta az előző tulaj ezt mondta. (nem Mazda szakszervíz volt) Akkor ha jól értem önmagában az, hogy kigyulladt a DPF lámpa nem nagy gond, főleg, hogy egy kis autópályahasználat után el is aludt.(villogni szerencsére még nem láttam) A nagy mennyiségű füst viszont biztos, hogy nem jó jel. Elvileg ma kiderül. Mindenesetre holnap mennem kell vele 1000 KM-t, remélem nem lesz gáz...

mazda-auto.hu | 2012-06-22 11:47 moldi1909 részére

Amíg nincs diagnosztizálva eltömődési probléma ( a lámpa is villogna), addig nincs értelme annak takarításán gondolkozni. 1 hónapja vetted az autót, ki tudja milyen előélettel. Amíg nincs egy Mazda szervizben diagnosztizálva a renszerek épsége/szűrő állapota, addig kár találgatni. Motorolajszint nem túl magas?

mazda-auto.hu | 2012-06-22 11:43 Dexx33 részére

Azt azért ne felejtsd el, hogy az ügyfeleink többsége egyáltalán nem figyeli a pillanatnyi fogyasztásmérőt, és nem foglakozik a regenerációval, még sincs problémája az autóval! A nagynyomású dízelek esetében éppen az a probléma, hogy a jobb porlasztás miatt a keletkező korom nagy része szabad szemmel láthatatlan, tűhegyes kristály. Ezért veszélyesebb, mint a régi gépek fekete füstje. Én nem akarok senkit meggyőzni, de azt visszautasítom, hogy csak a szervizbevétel miatt pártoskodom a szűrő mellett. Valóban nagyon kevés a problémás autó.

csonkasz | 2012-06-22 11:19 Dexx33 részére

Akkor az enyém már gyári új korában sem volt jó. 19390 km-nél kezdtem el figyelni és minden egyes regenerációt felírni. Most 74400 km van a kocsiban és a két regeneráció közti átlag km 179 jelenleg. Tehát van, hogy 110, de előfordult 350 km is két regeneráció között. Jövő héten megyek egy kb 500 km-es etapot, kíváncsi leszek, hogy mit fog művelni. Száz szónak is egy a vége. Ezt a Mazda elk***ta, hogy a balatonöszödi szavakkal éljek.

Dexx33 | 2012-06-22 10:42 moldi1909 részére

Neked valosz most mar tobbet regeneral mert nem tud megujulni a szuro csak egy bizonyos ertek ala tud egetni es utanna azt hiszi hogy ennyi es kesz! Nos en azt mondom ha nem megy el az ato reg nelkul tobb mint 200km-ert akkor az mar kezdete a vegnel (a regi mazdak 200 az ujjak 400km - kent regeneralnak) A szamitogep bizonyos szamu ciklust csinal utanna vege- olajcsere-regeneracio es ujjab nem tudom mennyi de azt hiszem hogy nem tul sok ciklus. Itt az is rossz hogy minden megkezdett de nem befelyezett ciklus is ciklus igy varosban teljesen kinyirod a szurot! Sajnos nem fogod tudni ezt meguszni es garantallom goyg a tisztitas max fel ev vagy kb 15e km. Bar tevednek es annal jobb neked! En az autot keztol vettem es foleg varosban jart 155e km van benne es a szuro meghalt. Probaltam minden felet tisztitast vegyi uton, PC regeneraciok, a mechanikusat nem mert azt el sem tudom kepzelni es ebben az autoban de nem vallt be. Utanna kiszedettem, de szoftveresen nem iktatta ki a nagyokos es 400 utan kersni kezdte az auto a dpf-et, utanna meg meglett nincs regenerallas, nincs fust nincs semmi ami nem kell. De mar hagyom mert a vegen azt mondjatok majd hogy reklamozom a dolgot de en azon kivul hogy egy csomo penzt kifizettem ossze vissza nem ertem el semmi. Igazi problema megoldast a vegleges megoldas jelentette! Sajnos ez van... Probalkozzatok!

Dexx33 | 2012-06-22 10:25

Miert lenne??? Ugye azt ti sem hiszitek hogy a dizel autotol halunk meg!!! Hisz a karositasa kb ott van ahol a passziv dohanyzas! Akkor meg mirol beszelunk? Persze a regi nehezgepek ahol nagyobb a fust mint az auto nem kellemes a szag sem a latvany! Eddig azert mindig ugy volt hogy ha en arrol irok hogy kivenni, akkor azok akik javitjak csak javitanak mert sajnos (nekem sajnos nekik nem) ujra vissza fog terni a vendig mindaddig amig ra nem un es vagy kicsereli vagy kiszedeti! En megmutathatom hogy egyaltalan nem kormol az autom,- es nincs benne a szuro! Ez a motor nem ugy van kialakitva. Na de nem akarok errol vitat nyitni! Tudom hogy nekem jol mukodik es nem fogok ujjabb 2400€ kiadni csak azert hogy nojjon a fogyaztasom, higuljun az olajam, csokkeneyen a motorom elettartama es meg sorolhatnam mert ugye a modern auto nem futhat 20 evet mint a regi autoink. Mar csinalok egy videot ahol megmutatom a kipufogohoz rakott feher szalvetan hogy milyen feher marad utanna is! NEm WV vagy Fiatokrol beszelunk it uraim! Akinek meg kormol az sokminden mastol is lehet! Elsosorban kerdezzetek meg a MOL barataitokat hogy miert olyan kenes es szar egesu a dizeletek! A cetan szama mennyi is??? A benzin mindig 200x kevesebbet fog szennyezni. Sajnalom en meg vagyok gyozve es elegedve a kivetellel! Nem a porlasztokat es a legtomegmerot kell kiiktatni hanem az egest es a kevereket kell beallitani! Persze aki nem erti annak hiaba mondja az ember! EN nem bantam meg es pont a gondok miadt kezdtem foglalkozni melyebben a temaval es hala az Istennek en megoldottam es minden gond es fust nelkul tovabb megy az autom es meg takarekosabb is! Nem minden patent vallt be a mazdanal sem, Szivesen megmutatom az automat barkinek hogy megbizonyosodjon arrol hogy ez nem kamu! 5,6 l/100km GH 6-os sport kombinal nem kis eredmeny mindemellet 160 Le es 395 Nm. Na lehet elmelkedni es a tisztitok malmara hajtani a vizet azonban azt sem kell elfelejteni hogy a tisztitas a felfogo feluletet is tisztitja/karositja akkor min all majd meg a reszecske? Es ha berakodik akkor ugyis a motorban van a hiba mert ott keletkezik a korom! Sajnos az EGR sem javit ezen de a motort azert lassan amortizalja! Gyerekek, mindenki maga donthet de olyat mondok! Talan mar egy FIAT vagy VW sincs ebben az orszagban melyben benne van a szuro mert mind egy nagy kalap szart ert! Jo nem propagallom tovabb a dolgot! Gondolkodjon mindenki a sajat fejevel... Nekem is mondtak hogy szar lesz meg budos meg mit tudom meg mi hat nem lett... Es eltomodes sem lessz soha tobbe! Amit azert tudni kell az az hogy tovabra is a DPF olajat ontom a kocsiba mert en sem akarom jobban karositani a lkevegot mint masok. Na jo, reszemrol ennyi ehez! Udv. mindenkinek! SP

moldi1909 | 2012-06-22 09:18 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ (ZoO-nak is). Nem feltétlenü szeretném eltávolíttatni a DPF szűrőt, sőt ! Nyilván az lenne jó ha ezt nem kéne mgtennem, de ha 1 millió Ft-ot ki kéne fizetnem a cserére akkor az túl sok ahhoz, hogy az ember tizedannyi pénzért ne az eltávolítást válassza, arról nem is beszélve , hogy nem áll rendelkezésemre ez az összeg. :( Kedves Mazda-auto.hu! Abban szeretnék még segítséget kérni, hogy ha a lenti hozzászólásokban említett tisztítást választja az ember az megnyugtató eredményt hozhat? Vagy mi lenne a megoldás, hogy ne kelljen a szűrőt eltávolítani de ne is kerüljön ez 7 számjegyű összegbe? Ma reggel ismét a szokásos utat tettem meg a munkahelyemre ( kb. 10-15 perces út nagyjából 50-70-es tempóval, néhány piros lámpás várakozással. A DPF felirat szerencsére nem gyulladt ki újra, tehát úgy tűnik a tegnapi regeneráció-kísérlet sikeres volt az autópályán. Viszont parkoláskor megint elkezdte a szokásos, nagyon intenzív, büdös, világos színű füstöt kibocsájtani. Mindezek ismeretében bevállalható holnap egy hosszabb (kb. 1000 KM-es) út? A fórumon leírtak és az eddigi tapasztalatom alapján ha autópályán teszem meg ezt a hosszú utat akkor nem vlószínű, hogy probléma lesz, mert fog tudni regenerálni. Vagy rosszul gondolom és az autópályán is felléphet a hiba? (A probléma az, hogy nem tudok más autót szerezni az útra)

mazda-auto.hu | 2012-06-22 08:59 moldi1909 részére

1.A világító DPF felírat soha nem jelenti azt, hogy esetleg cserére szorul a szűrő. Ez csak segítség kérés az "autó" részéről" a regeneráció megindításához. Ehhez tartósan 2000 feletti fordulat szükséges, de ha beindult a regeneráció, akkor már nem szükséges ezt tartani, így városban is végbemegy a kiégetés, csak legyen elég ideje a rendszernek ehhez. 2. A villogó DPF lámpa jelenti azt, hogy mindenképpen szervizbe kell menni az autóval, de ilyenkor is több lehetőség van, mint a villogás oka. 3. Én próbálok minden elkeseredett tulajdonost megérteni, de DPF szűrő nélküli közös nyomócsöves dízelek elterjedése esetén sajnos még több lesz a rákbeteg/tüdőbeteg ember.

ZoO | 2012-06-22 08:55 moldi1909 részére

Ezt a módszert ajánlottam én is, a mechanikus tisztítást. Tudtommal a DPF eltávolítása Euro 5-ös motorból 4-est csinál, aminek ki kellene buknia a vizsgán, de majd a fórumtársak kijavítanak, ha ez nem lenne igaz.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó