2018. Június 21. Csütörtök - Alajos

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Dexx33 | 2012-06-03 13:37

Akkor hogy startolsz? Az a megcsavart drotszalat jelzo lampa az amire gondolok! Mondjzk lehet hogy 5-os on nem igy mukodik de hat meglatod...

csonkasz | 2012-06-03 12:45 kovist részére

A pill. fogyasztás emelkedést legjobban akkor fogod észrevenni, ha tempomattal, nagyjából sík úton egyenletes sebességgel haladsz. Ill. az én kocsimon a motor járása kisimul teljesen, mintha benzines lenne. A kormány nem rezeg finoman, ahogy szokott.

csonkasz | 2012-06-03 12:41 Dexx33 részére

Köszi a gyors választ. Csak egy bajom van a resettel kapcsolatban. Mazda5 110 CD TX-em van, de abban nincs izzítás kijelző (vagy nem vettem eddig észre?), így nem tudom mennyire kompatibilis a leírás az enyémmel. De ha kell olajat cserélnem, kipróbálom. Köszi!

kovist | 2012-06-03 12:39

Eltelt 1 hónap, visszajelzek nektek. A tisztitás után kb. eddig 1500 km-t mentem, a hiba nem jelentkezett. kop-kop-kop.(lehet holnap már mást irok...sajnos ez a baj, már nem bizom a kocsiban...) Előtte azért volt egy olajcsere is (tervszerint, ahogy irtam már, 20500 km-el az olajban). Más:biztos bennem van a hiba, de én sehogy se tudom észrevenni, mikor regenerál. A pill. fogysztást figyelem, de az mindig ingadozik fel le, nem láttam tartós emelkedést (mármint hogy kb. 10-15 percig magasabb lenne a kelleténél, csak rövidebb ideig)Mire figyeljek még? .Köszi.

Dexx33 | 2012-06-03 12:25

Nem nagy dolog, termeszetesen megmondom az eljarast! A DPF-el az nagy bibi, hogy nem tudsz vele mit kezdeni. Varosban meghal es nalunk 2300€ az uj. Lehet venni 500-700€ is de hat az ugyan ugy el fog tomodni. En kiszedtem, es nem fog a muszakin sem gondot okozni mert az auto teljesiti a szamara eloirt ertekeket sot boven a hatarok alatt van! Az auto sem hangosabb sem pedig budosebb nem lessz tole. Olyan lesz mint egy masik melyben soha nem is volt reszecskeszuro... Na es nem lesz tobb olaj higulas, fogyasztasnovekedes se semmi mas. Igy megkimeled a penztarcadat es az autodat is. Ami viszont meg nagyon fontos, az az hogy adalekold az uzemanyagot a legjobb (most tesztet is nyert) a VIF teli es a nyari is, es a Metabond Megasel ami egeszeves de 3x dragabb. Minden olajcsrenel cserelj uzemanyag szurot is mert erre nagyon haklis ez az auto! A motor nagyon jo - eredeti japan ami jo... Az auto ha ezeket megkapj akkor nagyon sokaig mukodhet megbizhatoan. A reszecskeszuro kiveteletol meg nem kell felni. En igazan csak azt banom hogy nem hamarabb szedettem ki es ezzel igy vannak a csehek es masok is melyek sikeresen a vegerejartak ennek a kalvarianak! Olajcsre reset: 1. Gyujtas On 2. A motrhazban talalhato biztositekdoboz jobb felso sarkaban van egy feher 6 polusos konektor, es annak a jobb fenti sarujaba kel beledugni egy darab foldelokabelt es atkotni az auto vazaval 3. A gazpedalt a padlora nyomni es 5x felengedni 4. Az izzitas kijelzo 5x villan ha sikeres a muvelet 5. ezutan a gyujtas Off 6. Eltavolitani a kabelt Ez a trukk!Nekem mukodik de hat probald ki! Ezt minden olajcsrenel megkel tenned mert a maximalis olaj futamido 21e km. Ez mazda beallitas. Ha a reszecdkeszurohoz meg visszaterek akkor a regebbi kocsik 200 az ujabbak pedig 400 km kent regenerealnak akar van es akar nincs eltomodes.Az ajapjaratzas, a motor melegites a rossz uzemanyag es 2000 fordulat alatti uzemeltetes orli a szurot. Raadasul ha alulvaltott az auto azaz ha a fordulatszam a alapjarat fordulat ala esik pld. lampanal valo lassitasnal kuplung nelkul akkor az a kettostomegu porgetyut (lenditokereket?) - flywheel angolul vagja haza az is 1000€ korul mozog... Na gyerekek ha meg valamit tehetek ertetek akkor hijatok vagy irjatok. Sziasztok

csonkasz | 2012-06-03 11:28 Dexx33 részére

Uhh! A nagy részét tudjuk szerintem. Mármint az olajcsere utáni nullázát, az x-et. Sufnituningos tuningot meg aki be mer vállalni, hát sok sikert hozzá. Én nem fogok. Viszont marhára érdekelnének az olajcsere utáni nullázások és a porlasztó nullázása. Ha erről e-mailben tudnál valami leírást adni, az nagyon tuti lenne. A DPF-emre nagyon odafigyelek, ahogy elkezd regenerálni, a lehetőségekhez képest máris megyek kiégetni. De a 150E km-es élettertam nem vidított fel. Amúgy ha nekem 400 km-t kibírna két rgenerálás között, nagyon boldog lennék. Ez nálam átlagban 180 km. Télen van, hogy 230-240-et is elmegy, nyáron örülök, ha 160-at. Szóval a nullázások eléggé érdekelnek, mert csak azért kifizetni 7-8E Ft-ot, nem egy felemelő érzés. Mert ugye az olajat még az út szélén is ki lehet cserélni. Majdnem. Email címem: csonkasz@gmail.com, ha gondolod. Előre is köszi!

Dexx33 | 2012-06-03 11:00

Megvan a 400 km es semmi gond. Azelott mar 380-nal kivilagitott es 400 nal villogni kezdett mert kereste a szurot es mivel nem talalta hat a kivilagitassal megkert hogy regeneraljak es mivel nem tettem hat letiltott es szervizbe kuldott. Ey most mas elven mukodik! Viszont minden japan Denso vezerlest csinal a srac es eddig meg senki nem jodt vissza! Sot azokat amiket mashol elcseszintettek is O hozta rendbe! Pld. a emulatoros megoldasokat mivel az a lengyelben gyartott szar 45-50 Celziuszfokon osszekakilja magat! Az arat nem igazan tudom megmondani, mert nekem a elrontott program helyrehozasa is benne volt de biztosan realisabb ara van mint Pesten vagy barhol mashol! Ez nem egy Bosch amit az utmenten kapcsolnak ki hanem egy Denso amit ha nem jo kezekbe bizol akkor sok mas bajod is lehet...Ha ugygondolod hat irj egy e-mailt, de megmondom en mar nem a nagy "SZUPERMARKETINGEKBEN" bizok es raadasul foleg nem ugy hogy hamis referenciakkal vannak feltoltve es egy csomo felesleges informacioval hogy profinak tunjenek! De ezt mindenki eldontheti! En csak azt tudom (mert megtanultam" hogy trheleses pad nelkul nem lehet sem optimalizalni, sem tunningolni. De ezt mindenki dontse el maga! Tudom a olajcsre nullazasat is, a DPF nullazasat, a porlasztok nullazasat, az eroltetett DPF regeneracio bekapcs/kikapcsolasat, az esoszenzor nullazasat szamitogepes beavatkozas nelkul ugy hogy othon megtudod csinalni es nem kell szervizbe menned es fizetned! Hihetetlen de annyira lehuznak hogy az szinte nem is igaz. Legalabbis nalunk a felvideken! Volt pld. egy olyan hogy nyomasingadozas volt a uzemanyagrendszeremben. Ennek hala neha gazadasnal rantott a kocsi egy kicsit. Mazda? Semmi gond, minden fasza-nem tudok vezetni... A vege scv szelep csere igaz 40e forint de megszunt. Akkor??? es meg sok mindent tudok amit ezek a uriemberek nem arulnak ell. Pld. Olajcsere minden 21e km-nel maximum. En 15nel cserelek de ha nem torolsz 21nel mindig kivilagit a DPF lampa. Azt pld. tudtatok hogy ha eleri az olajszint a nivopalcan jelolt X-et akkor kb 50:50 az olaj es a gazolaj tehat "csak" 9liter hig olajkeverek van benne ami segit kinyirni a motrot???? Hat picit bizar dolgok ezek de aki tobb mint 10 eve csak Mazdakat javit sok mindent tud es elarul mert nem kabzsi! Na megyek mert sokat irok es a kerdesedre mar ugyis valaszoltam...

csonkasz | 2012-06-03 08:03

És a szűrő mikor lett kiiktatva? Azóta mennyit mentél? És mennyibe fájt?

Dexx33 | 2012-06-02 22:23

bocsanat a szam +421907125191

Dexx33 | 2012-06-02 22:22 szaboi részére

stefan.pasztor@centrum.sk +321907125191

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó