2024. Április 24. Szerda - György

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Dexx33 | 2012-06-02 22:22 szaboi részére

stefan.pasztor@centrum.sk +321907125191

mazda-auto.hu | 2012-05-23 08:39 Atesz77 részére

A hőmérők által jelzett értékek ellenőrizve lettek?

Atesz77 | 2012-05-22 23:09

Tisztelt mazda-auto! Rácsatlakoztaták a mazdámat a computera. Kiírta a hátsó hömérségletérzékelő hibáját.Kicserélték utána meg kiírta a középső cseréjét is.Lehetséges ez?Ha igen mért nem jelezte akkor hogy mindkettö rossz. Előre is Köszönöm

mazda-auto.hu | 2012-05-11 11:36 gobesz részére

A digitális szervizkönyv is beszédes, pl. a km óra ellenőrzését illetően, de én más adatokat is látok. varga@mazda-auto.hu

gobesz | 2012-05-10 14:17 mazda-auto.hu részére

Tisztelt mazda-auto, fórumtársak! Köszönöm a válaszokat. Az autót egy mazda kereskedő árulja, kérni fogok ajánlatot egy éves garancia kiterjesztésre. mazda-auto, az alvázszám mehetne magánba? Aztán a válasz vagy magánban vagy ide. Nekem még nem volt mazdám, azaz nincs tapasztalatom, hogy mennyi és milyen adatot szokás felvinni a digitális szervizkönyvbe. Köszönöm a segítséget.

mazda-auto.hu | 2012-05-10 10:51 gobesz részére

Pontonként próbálok válaszolni: 1. A szűrő működési hatékonysága, tehát mennyire képes regenerálódni, mennyire változott új állapotához képest a kiégetett és telítődött állapot közötti tárolási kapacitás, sajnos nem mérhető. 2. Elvileg nincs csereperiódusa, de van akinek 300e km-ig sincs gondja, míg másoknak akár 50e-nél is. Karbantartás? Van olyan az előbb említett sokat futott és problémamentes autók között, aki soha nem foglalkozott ezzel a kérdéssel. A motorolaj fogyasztást érdemes figyelni. Ha soha nem nő az olajszint, vagy inkább fogy, akkor mielőbb meg kell az okát keresni, mert a sok elégetett motorolaj viszont károsítja a szűrőt. Ilyen történik pl. ha a befecskendező alátétek nem tömítenek. 3. Kb. 10 ből-1 autó igényel gyakoribb olajcserét, szűrő regenerációt. 4. Az újabb szoftver, illetve néhány "hardver" elem módosítása jelentősen csökkentette a kellemetlenségeket. A szervizek tapasztalat szerzése is segítette ezt. 5. Nincsenek igazán jellemző hibák, ha esetleg a műszerfal néha össze-vissza működik, vagy magától nyit-zár az ajtó, esetleg a világítás is kapcsolgatja magát, akkor óvatosnak kell lenni, mert valószínűleg egy drágább egységet (PJB) kell cserélni. Mivel a Hármas kisebb tömegű autó, így a DPF szűrő terhelése is kisebb ebben a típusban. Kevesebb égéstermék megy át rajta egységnyi idő alatt, mint a többi ezzel a rendszerrel szerelt Mazda típusban. 6. A 120000-es szerviz kb 140000,-Ft, a 100000 km-es pedig 50-60 körül. 7.Alvázszámmal sok minden kiderülhet a digitális rendszer segítségével.

Fecó | 2012-05-09 22:06 gobesz részére

Üdv! 2006 évi 2.0 literes,143Le díesel Hatost "hajtok"!Igaz nem igen volt DPF gond vele,pedig rövideket megyek többnyire,de rinyálok,mert csak ott van az a rettegtető bár mikori villódzás,és többi esetleges vonzata! És nem vagyok hanyatt esve ettől a 143-as díesel motortól! Jó-jó,de azért ebbe a típusba csak szívó,nem darabos benzinest ismét! Szóval a kinézett hármasba is szívó benzinest ajánlanék!(minimum,nem kellene szervizbe vinnem,egy sima olajcseréhez ezt a díeselt)

leanykoncer | 2012-05-09 17:10

Hello gobesz! A hozzászólásod alapján elég kockázatkerülő típus vagy, ezért az általad leírt használatra úgy gondolom jobb választás lenne egy benzines Mazda3. (éppen a DPF miatt) Anyagilag mindent egybe vetve jobban járnál a benzinessel, de ha kizárólag dízelt szeretnél akkor együtt kell élni a DPF sajátosságaival.

gobesz | 2012-05-09 15:17

Tisztelt mazda-auto, dpf-szakértők, fórumtársak! Mazda 3, diesel 2.0, 143LE, 2007.05 hó, 99.500km autó vásárlását tervezem. Alapos ember lévén a nagyobb értékű vásárlások előtt szeretek tájékozódni, így találtam rá az Autó-Expanzió által működtetett honlapra és a fórumokra. A DPF fórum összes bejegyzését elolvastam, azt gondolom, hogy az elvet és a használati szabályokat megértettem. Pár kérdés azonban nyitott maradt bennem, ehhez kérném a szakértők segítségét. Előzetesen annyi információ, hogy jelenleg egy Sk**a Fa**a 1.4 PD TDI, 75LE, 2003.12 hó, 164.000km autóm van, amelyet négy éve vettem használtan, azóta ~120.000km mentem vele, azaz évi 25.000-30.000km-t. A használat megoszlását nem tudom százalékosan kifejezni, mindenesetre ebben volt jelentős mennyiségű város is kisebb (2-5km) és hosszabb utakkal, országon belüli utazás és volt néhány európai túra is. Számtalanszor megesik, hogy a munkám miatt adott városban maradok több hétig, és csak városon belül használom az autót akár 800-1000km erejéig is. A Sk***val az eltérő technikai sajátosságok miatt (nincs részecskeszűrő, vagy más technológia) nem volt gond. A fórumot végigolvasva a DPF-fel szerelt Mazda 3-nál úgy érzem, a fentebb leírt használat jelenthet problémát, azaz számíthatok a DPF jellegű problémákra. A konkrét kérdéseim a következők: 1. Egy konkrét autót tekintve mérhető-e és ha igen hogyan, hogy a DPF milyen állapotban van? Mennyibe kerül egy ilyen vizsgálat? 2. Van-e csereperiódusa a DPF szűrőnek, ha igen mennyi idő/km és nagyságrendileg mennyiért cserélhető Önöknél? Lehet-e karbantartani/javítani a szűrőt? 3. Lehetséges-e valamilyen számot/százalékot mondani, hogy a DPF-es autók mekkora részét érintik a problémák (akár az Önök tapasztalata szerint)? 4. mazda-auto 2011-10-14, 10:42 bejegyzésében azt írta, hogy "ma már elenyésző a problémás autók száma". Ezzel arra akart utalni, hogy az elmúlt időszakban történt frissítés/technológia váltás stb. amivel az esetlegesen jelentkező DPF problémák csökkenthetőek vagy megszüntethetőek? Általános, nem DPF-et érintő kérdések (lehet, hogy másik fórumba kellene feltenni a kérdést): 5. Van-e valamilyen általános tapasztalat a fent említett Mazda 3 típushibáiról? Ha igen, mik azok? 6. Mennyibe kerülne Önöknél a 100.000-es szerviz és a 120.000-es nagyszerviz? (Az autó rendelkezik elektronikus adatlappal, ha szükséges, alvázszámot tudok adni). 7. Az autó vásárlásánál mire figyeljek különösen? Ha Önök/Ti vennétek, mit néznétek meg, mire kérdeznétek rá? Elnézést a hosszú levélért. Köszönöm minden szakértő/fórumtárs megtisztelő válaszát, véleményét, megjegyzését.

Atesz77 | 2012-05-08 20:20 mcgoat részére

Hétvégére ha elkészül a kocsim beszélhetünk a régi szűrőröl.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó