2024. Április 24. Szerda - György

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


kovist | 2012-05-01 17:53

94800 km

mcgoat | 2012-05-01 16:43 kovist részére

Mennyi km van a kocsiban?

kovist | 2012-05-01 15:40 szaboi részére

Hát lehet hogy ez lenne a jo megoldas, de nem tudom utana hogy vizsgazik le az auto? Erről van valami hivatalos informácio?

szaboi | 2012-05-01 15:01

Dpf. Sajnos a legutóbbi hozzászóló kovist sorstarsamat semmivel nem tudom biztatni, a lassan 2 éve tartó mizeriam leírásával sem akarom terhelni, mert a helyszínek kivételével szinte ugyan az a tünet, vagyis rendszerint autópálya használat után jelentkezett 95 % ban az ismert villogas 2 kontrollámpa mellett. Egyenlőre csak annyit szeretnek kérni, hogy akinek mar kiiktattak a Dpf-et és azóta nyugodtan el, kérem írja meg a cég elérhetőséget. Előre is köszönöm.

kovist | 2012-05-01 14:37

T. Mazda-autó! Sajnos én is ebben a cipőben járok, mint itt sokan a DPF szűrővel kapcsolatban és lényegében elkeseredésemben irok ide is. Elnézért ha hosszú lesz, de évek óta húzódik a dolog. 143 LE mazda 5-st vettünk 2008 februárjában. Másfél évig nem volt gond, pedig akkor is ugyanugy használtam mi most. Bp-n lakom, itt járok munkába, havonta átlag 1x vidékre is megyünk, nyáron nyaralni, stb. Első alkalommal Olaszországból hazafelé jövet (tehát kb. aznap 600 km autópálya, előtte héten szintén legalább ennyi) jelentkezett a DPF hiba, szlovéniában. Az autó ereje is elment, a mazda asszisztance a Koperi szervizbe vitette, ahol másnap regenerálták, hazajöttünk. 1 évig semmi gond. Aztán Balatonról hazafelé az Érdi emelkedő előtt már elgyengült, DPF villogás és motorhiba ill. kitörésgátló lámpa. Mazdaszerviz, regenerálás, idő előtti olajcsere (15000 km volt benne). 2011 nyarán ismét olaszországban, de már kifelé, Bologna-nál 3 lámpás hiba, motorelgyengülés (ismét legalább 600 km autópálya után). Olasz szerviz, regenerálás. Hazafelé ismét hiba, szlovéniában, de azzal már hazajöttem. Ekkor az EGF szelepre gyanakodtak, kiszereléték , megtisztitották, aztán végül nem cserélték ezt, hanem vezérlő kábelköteget cseréltek, azt mondták az volt szakadt (talán nyest megrágta, valóban járt a motortérben nyest, a hangszigetelést rágta szét). 2012 tavasz, sielésre menet már székesfehérvárnál DPF hiba, de ezuttal életében először csak égett, nem villogott rögtön, így tudtam regenerálni. Hazafelé sajnos semmeringnél (kb. 300 km. Autópályászakasz után) ismét motorgyengülés, majd 20 perc múlva 3 lámpa hibajelzés. Bécsnél megálltunk pihenni, ujrainditás után (3 óra pihenés) már csak a motorhiba ill. a kitörésgátló maradt égve, DPF villogás megszűnt. Első hazai benzinkutnál megálltam, tankoltam, ezután hibajelzések megszüntek, autó gond nélkül ment. Azért elvittem szervizbe, ott az 1-s turbőfejen találtak koszosodásra utaló értékeket, ezért tisztitóadalékkal járatták, amitől az érték normalizálodott. Azt kérték csak OMV-vel járjak, ill. ha lehet a max motion-nel. Azóta is ez van benne. Ezután németországi tura, kihajtottam az autót, semmi probléma nem volt, egészen tegnapig. Ismét Balatonról jöttem fel, a velencei tónál autó elgyengült, kb. 15 perc után átmenetileg visszatért az ereje, kb. 2 percig, majd a hibajelzések is megjelentek. Azóta is égnek. Holnap tervezem szervizbe vinni. Egyébként is vittem volna olajcsere miatt, mert abban már 20000 km van, de a szint az x jel és a f jel között féluton van csak. Lényegében egy konstans dolog van, a hibajelzések kapcsán: nálam kizárólag hosszab (néha rövidebb) autópálya használat után, tempomat mellett, fullon terhelve (tetőbox, 6 személy), kb. 120-130 km/h tartós használat közben jelentkezett a hiba. Ilyenkor az autó kb. 2300/perc fordulaton megy. Az utolsó előtti alkalommal ezért 140-re állitottam a tempomatot,(2500 ford) de ahogy irtam, sielésből hazafelé így is kijött a hibája, igaz akkor „magától” meg is gyógyult. Mostani alkalommal 120-l mentem, mert a tetőn ismét volt cucc. Megpróbálom most majd elkérni a hibakódlistát is, ha kiolvasták, hátha az segit. Német forumon is olvastam számos ilyen hibáról állitólag ott a DPF kicserélése megoldotta a hibát. Ott 500 euró körül van a DPF + beszerelés itthon, amit rááldoznék, ha megjavulna, mert még olcsóbb, mint uj autót venni (ez ráadásúl full extrás, szóval inkább megtartanám) Kiegészitó gari is van rajta, de az DPF-re nem vonatkozik. Hát ennyi, tanácstalan vagyok, irjak-e a mazda hungáriának, mert ez tipushiba és láthatólag nem képesek kijavitani, vagy nagyon drága lenne, ezért nem teszik. Visszajelzek, ha most találtak valam konkrétat. Csak azért irtam, mert itt olvasva sok olyan tanácsot találtam, amik rajtam sajnos nem segitettek, ill. nekem mindig autópályán jött ki a hiba.

Jakab Tamás | 2012-04-29 22:08 mcgoat részére

Hitetlenkedtem a diesel chiptunningban is. Barátom beszereltette nem a nagyobb teljesítmény miatt hanem a fogyasztás csökkenés miatt. Igaza volt, kevesebb lett és dinamikusabb lett a motor.

Jakab Tamás | 2012-04-29 22:02 mcgoat részére

Kíváncsi lennék valaki csinálta-e már és hogyan műkögik. Ha a mazda csinálna ilyet jobban bíznék benne.Csak meg kellene találni a megfelelő helyet. Sajna sokat használjuk városban a tütüt.

Jakab Tamás | 2012-04-29 21:52 mcgoat részére

Az olaj gyári mazda dpf. Jó jó hogy a korom káros de ez a sok olajcsere is. Az hogy mikor tisztítja nem tudom csak ez a túlzott olajszint emelkedés aggasztó . 5000 km után. luxusnak érzem A cég aki kicuccolja belőle csak jót ír róla. Kicsit hiszek is benne.

mcgoat | 2012-04-29 21:30 Jakab Tamás részére

Előtte hardveresen is el kell távolítani. Viszont Mazda-autó már leírta, hogy ő ellenzi, mert rákot okoz a korom. Mondjuk itt is ellentétes infók vannak . Egyes információ forrás szerint azért kell a részecskeszűrő, hogy az apró koromszemek fennakadjanak . Míg mások azt mondják, hogy a nagy kormot fogja fel. Szerintem mindent kormot, hiszen tiszta a kipufogó vége. Habár fehér zsepivel még nem próbáltam :) Szóval nem magával a szűrővel van a baj, hanem a kivitelezéssel. Milyen olajat raktatok a kocsiba? Pld Castrol felejtős bele, de az a csoda japán olaj is.( nem láttam belőle C1-et) Van gyári Mazda olaj Olvastam, hogy volt valami visszahívási akció, mert sűrűn pucolta a részecskeszűrőt a kocsi, de azt nem írták, hogy mi számít sűrűnek ( szerintem a 180km az sűrű)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó