2024. Április 25. Csütörtök - Márk

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-04-24 09:34 Atesz77 részére

Valószínűleg a sok motorolaj egyidejű égéstérbe kerüléséből származó korom végérvényesen károsította a szűrőt. Ezt egyébként a DPF szűrő tömítettségét jelző diagnosztikai adatból is lehet valószínűsíteni, különösen, ha regeneráció lefuttatás után is arra utal, hogy nagy az áramlási ellenállása (nyomáskülönbség), vagyis sok kormot vélelmez a vezérlőegység.

Atesz77 | 2012-04-24 00:13

Tisztelt Mazda-auto.hu! Folyamatosan világít a dpf lámpa az autóban.Elöször kitisztitották utána meg számitógépel elinditoták a renegálást.Még megprobálták nagy fordulaton menni vele azt semi.Néha átment villogóba a lámpa de aztán folyamatosan világított megint.Elözmény elszált ben a turbó és utánna még közlekedtem vele és bedolgozta az olajat a dpf szürőbe.Most vettem bele tubót a szerelö azt mondja még kell vennem dpf szüröt is.Lehetséges ez?Mert én már nem bízom bent. Válaszukat elöre is köszönöm

mcgoat | 2012-04-18 21:50

Érdemes a kénmentes gázolajat tankolni a kocsiba? Ha igen akkor kinek az olaját?

mazda-auto.hu | 2012-04-02 08:28 tasmate részére

A DPF lámpa nem csak szűrő eltömődést jelez, sok esetben inkább motorolaj csere szükségességét jelzi. Ha ez utóbbi áll fenn, biztosan fizetned kell.

tasmate | 2012-03-30 12:04

Tisztelt Mazda-auto! 1 ev 4 honapos Mazda 6 DPF lampaja autopalyan villogni kezdett, szervizbe vittem (markaszerviz Belgiumban), varom a javitasat. Az autoban 16.000 km van (ennek 80%-a autopalya), szervizben meg nem volt (1 eves korban sem), a DPF-et meg SOHA nem lattam kigyulladni, tehat nem lattam, hogy a DPF barmikor regenralta-e mar magat automatikusan az elmult 16 honapban. A kerdesem az, hogy a gyakorlat/tapasztalat szerint ezt a DPF problemat garancialisan javitja-e a Mazda, vagy nekem kell majd fizetnem a dolgot? Mint emlitettem az auto es en is Belgiumban van, csak azert teszem fel a kerdest hogy tudjam kb. mire szamithatok. Valaszat elore is koszonom. Mate

mazda-auto.hu | 2012-03-23 11:42 SzS részére

A motorolaj, a szűrő takarítási ciklusához használt gázolaj egy részével dúsúl, mely főleg a rövid utakra használt autóknál okoz gondot. Ezeknél gyakori a befejezetlen regeneráció, illetve az átlagosan alacsony motorolaj hőmérséklet. Az olajszint növekedése az X eléréséig közvetlen problémát nem okoz, de azt elérve azonnal le kell cserélni. Az olajszivattyú ilyenkor már nem képes megfelelő mennyiségű motorolajat szállítani az alkatrészekhez annyira híg az olaj, illetve a motorolaj lobbanáspontja is nagyon lecsökken. A DPF-es autók esetében minden olajcserénél Mazda műszeres "nullázást" kell végezni.

SzS | 2012-03-23 08:58 mazda-auto.hu részére

Tisztelt MazdaAuto.hu! Szeretnék még egy kérdést feltenni. Olvastam, pont az Önök honlapján, miszerint a Mazda5 dízel 2.0 és 2.2 változatnál emelkedhet az olajszint és DPF hibát tud okozni. Lehetséges, hogy ez okozza az nálam is a hibát? (hozzáteszem az olajszint a Max. fölötti X jelölés környékén mozog). Illetve még egy, ilyenkor pontosan mit csinálnak a szakszerízben, kell-e számítógépes regenerációt futtatni esetleg egyebeket... ? Előre is köszönöm válaszát!

mazda-auto.hu | 2012-01-25 08:37 m6zperx részére

Lehet, hogy "csak" a nyomásmérő rossz. A vezérlőegység ennek jelei alapján dönt a regenerálásról. Ha félretájékoztatják, rosszul dönt.

m6zperx | 2012-01-24 19:02 mazda-auto.hu részére

Köszönöm, ez esetben sajnos magkaptam az utolsó lökést DPF eltávolítás ügyben. Most volt a 3. kényszerregenerálás 1 éven belül...kicsit unom...

mazda-auto.hu | 2012-01-24 08:35 m6zperx részére

Elindul, mivel a vezérlőegység eleve csak meleg motor esetén indít rejtett, vagy kijelzett (DPF lámpa világít) regenerációt.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó