2024. Március 29. Péntek - Gedeon

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Prof50 | 2011-12-10 01:03

Nohát, én is szólnék pár szót. 2008 tizedik havi 2.0 GH Diesel m6-om van, 106000 km-rel. Eddig kétszer villogott a DPF lámpa. egyszer 18000 után, egyszer 19600 után. Az autót 99 százalékban autópályán használom, 1100 km-re járok dolgozni. A két lámpavillogós élménytúra,Linz-ben(Austria) és Merano-ban(Olaszország)volt! E két szervíz, és a Magyar, ahová rendszeresen hordtam, egymástól függetlenül javasoltak egy 10000-es köztes olajcserét. Megjegyzem, az olajszint az x-jelzés körül volt minden esetben! Közben a Magyar szerviz ahol szervizelték megszűnt. Vittem egy másikba. Mikor szóba került az olajgyarapodás, értetlenül néztek rám! "Annak nem szabad gyarapodni, ha ha nő a szint, akkor nagy baj van"! Honnan tudható, hogy egy márkaszerviz valóban ért az autókhoz?

SzS | 2011-11-26 17:59 csgy részére

Szia csgy! Azt szeretném megkérdezni, hogy jutottatok-e tovább a probléma megoldásában, mert én is pont ugyan ezzel a gonddal küszködök, nekünk még annyit sikerült kiderítenünk hogy a hiba csak akkor jön elő mikor már bemelegedett a motor és motorfékkel lassul az autó.

Fecó | 2011-11-25 14:23 Fecó részére

érzékelte=érzékeltem.

Fecó | 2011-11-25 14:21 mazda-auto.hu részére

Értem.Én meg nem bántóan fogadtam,(semmilyen irányba nem érzékelte bántást).

mazda-auto.hu | 2011-11-25 13:48 Fecó részére

Oké, én nem is bántólag írtam, csak védem a japánokat azoktól a vádaktól, amiért nem ők a hibásak.

Fecó | 2011-11-25 12:51 m6zperx részére

Hú b@ssz@+ csak egy "fiatal" autó. Bármennyire is fájdalmas és pluszos,én csak megválnék tőle így,de a Mazdától nem hiszem hogy elpártolnék.

Fecó | 2011-11-25 12:22 mazda-auto.hu részére

Üdv Varga úr. A miértre röviden,fogalmam sincs,bár váltózatlanul fenntartom és hiszem,ezen F/L Hatosok eltérő "későbbi" működése,a gyártósoron(különböző beszállítóktól való,beszerelt alkatrészeken,áll vagy bukik)! Az olajcseréhez meg annyit,betartom az évenkénti vagy max 10000km-nél a szervizlátogatást, (esetemben a Kecskeméti Mazda Dakónál ejtem meg,mert itt van a "szomszédba"). Az otthoni olajcseréhez meg csak annyit nem kifejezetten spórlásból,de szívesen elvégezném,(egyszerűen,meg szaladozni sem kéne időhöz kötve)mint a korábbi benzines autóimnál,mert nem egy ördöngösség,meg érdekel is mint gyakorlatias embert.

mazda-auto.hu | 2011-11-25 11:18 Fecó részére

De Fecó, ha neked még nem volt gondod a DPF-el, a szempontjából nem éppen kedvező használat ellenére, akkor miért? A Mazda szerviz látogatása helyetti "otthoni" olajcsere pedig nem üzleti szempontok miatt nem fordul meg a japán tervező mérnök fejében. Egyszerűen eszébe sem jut, hogy van ahol ez így megy. Nemrég jött be egy ügyfél, hogy villog a DPF és hiába hajtja az autót nem múlik. Kérdezi, miért ilyen rossz ez a rendszer? 1.Mint tudjuk, a villogással már nincs mit kezdeni, irány a szerviz. 2. A szervizelésnél kiderül, hogy az ügyfél túl ment a 20000 km-es olajcsere cikluson, és emiatt jelzett a rendszer, a határértéket meghaladó regenerációk miatt. ...Külön érdekesség, hogy ennek az ügyfélnek már adtunk DPF ismertető füzetet, többször elmagyaráztuk a működést, a lámpa kétféle visszajelzését...stb.. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy valóban vannak/voltak problémás esetek.

m6zperx | 2011-11-24 23:26 Fecó részére

Mit tegyek a japóval én? :) Már túl vagyok egy hengerfúráson egy motorcserén egy négydarabos porlasztócsúcs-cserén! A DPF csak pont az i-re :( Mindig reménykedem hogy már több baja nem lesz... eddig ez nem jött be.

Fecó | 2011-11-24 16:36 Fecó részére

Ja még annyit tehetnék és a saját hibámhoz hozzá csapnám még. Ha erre a rettegtető DPF és bármikor várható ikon megjelenésére ha csak eszembe jut is.Nem mondom ha egy kis Japánnal összefutnék,és váratlanul a "hiányos"DPF emlékére nem vágnám orrba!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó