2018. Június 21. Csütörtök - Alajos

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


SzS | 2011-11-26 17:59 csgy részére

Szia csgy! Azt szeretném megkérdezni, hogy jutottatok-e tovább a probléma megoldásában, mert én is pont ugyan ezzel a gonddal küszködök, nekünk még annyit sikerült kiderítenünk hogy a hiba csak akkor jön elő mikor már bemelegedett a motor és motorfékkel lassul az autó.

Fecó | 2011-11-25 14:23 Fecó részére

érzékelte=érzékeltem.

Fecó | 2011-11-25 14:21 mazda-auto.hu részére

Értem.Én meg nem bántóan fogadtam,(semmilyen irányba nem érzékelte bántást).

mazda-auto.hu | 2011-11-25 13:48 Fecó részére

Oké, én nem is bántólag írtam, csak védem a japánokat azoktól a vádaktól, amiért nem ők a hibásak.

Fecó | 2011-11-25 12:51 m6zperx részére

Hú b@ssz@+ csak egy "fiatal" autó. Bármennyire is fájdalmas és pluszos,én csak megválnék tőle így,de a Mazdától nem hiszem hogy elpártolnék.

Fecó | 2011-11-25 12:22 mazda-auto.hu részére

Üdv Varga úr. A miértre röviden,fogalmam sincs,bár váltózatlanul fenntartom és hiszem,ezen F/L Hatosok eltérő "későbbi" működése,a gyártósoron(különböző beszállítóktól való,beszerelt alkatrészeken,áll vagy bukik)! Az olajcseréhez meg annyit,betartom az évenkénti vagy max 10000km-nél a szervizlátogatást, (esetemben a Kecskeméti Mazda Dakónál ejtem meg,mert itt van a "szomszédba"). Az otthoni olajcseréhez meg csak annyit nem kifejezetten spórlásból,de szívesen elvégezném,(egyszerűen,meg szaladozni sem kéne időhöz kötve)mint a korábbi benzines autóimnál,mert nem egy ördöngösség,meg érdekel is mint gyakorlatias embert.

mazda-auto.hu | 2011-11-25 11:18 Fecó részére

De Fecó, ha neked még nem volt gondod a DPF-el, a szempontjából nem éppen kedvező használat ellenére, akkor miért? A Mazda szerviz látogatása helyetti "otthoni" olajcsere pedig nem üzleti szempontok miatt nem fordul meg a japán tervező mérnök fejében. Egyszerűen eszébe sem jut, hogy van ahol ez így megy. Nemrég jött be egy ügyfél, hogy villog a DPF és hiába hajtja az autót nem múlik. Kérdezi, miért ilyen rossz ez a rendszer? 1.Mint tudjuk, a villogással már nincs mit kezdeni, irány a szerviz. 2. A szervizelésnél kiderül, hogy az ügyfél túl ment a 20000 km-es olajcsere cikluson, és emiatt jelzett a rendszer, a határértéket meghaladó regenerációk miatt. ...Külön érdekesség, hogy ennek az ügyfélnek már adtunk DPF ismertető füzetet, többször elmagyaráztuk a működést, a lámpa kétféle visszajelzését...stb.. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy valóban vannak/voltak problémás esetek.

m6zperx | 2011-11-24 23:26 Fecó részére

Mit tegyek a japóval én? :) Már túl vagyok egy hengerfúráson egy motorcserén egy négydarabos porlasztócsúcs-cserén! A DPF csak pont az i-re :( Mindig reménykedem hogy már több baja nem lesz... eddig ez nem jött be.

Fecó | 2011-11-24 16:36 Fecó részére

Ja még annyit tehetnék és a saját hibámhoz hozzá csapnám még. Ha erre a rettegtető DPF és bármikor várható ikon megjelenésére ha csak eszembe jut is.Nem mondom ha egy kis Japánnal összefutnék,és váratlanul a "hiányos"DPF emlékére nem vágnám orrba!

Fecó | 2011-11-24 16:06 m6zperx részére

Szervusz. Az általad írottakkal teljesen egyetértek.De még mindíg állítom,hogy ezen F/L Hatosok eltérő "későbbi" működése,a gyártósoron(különböző beszállítóktól való,beszerelt alkatrészeken,áll vagy bukik)! Sajnos én ott követtem el hibát,hogy 2006-ban ezt az F/L 143Le díeselt és nem 2,0 benzinest választottam,mert ez a kevés futásteljesítmény mint magánzónak,nem indokolná a díeselt.De valóban az esetleges DPF és velejáró plusz "kellemetlenségre" nem hívta fel az értékesítő figyelmem,(pl olajcserét is itthon megoldanám,csak hát ez a nullázást is kívánó DPF).Ennek ellenére és eltekintve a apróbb és nem vágyott "hibáktól",elégedett vagyok ezzel a Hatossal. Mióta meg van ez a Hatos,nálam még nem is nagyon szaladt 50-60 km egyben,nem hogy pályán, (akár 200 kilómétert),szinte csak helyben használom,akkor is max 5-10 kilómétert haladok,(nem is merném leírni jelen esetben hol tart km-ben a Hatos). Sajna ez a Hatos annyira hozzám nőt,meg most egy ilyen kaliberű benzinest nem tudnék bevállalni(csak itthon dolgozom,és bizonytalan a meló).

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó