2018. December 19. Szerda - Viola

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Fecó | 2011-11-24 16:06 m6zperx részére

Szervusz. Az általad írottakkal teljesen egyetértek.De még mindíg állítom,hogy ezen F/L Hatosok eltérő "későbbi" működése,a gyártósoron(különböző beszállítóktól való,beszerelt alkatrészeken,áll vagy bukik)! Sajnos én ott követtem el hibát,hogy 2006-ban ezt az F/L 143Le díeselt és nem 2,0 benzinest választottam,mert ez a kevés futásteljesítmény mint magánzónak,nem indokolná a díeselt.De valóban az esetleges DPF és velejáró plusz "kellemetlenségre" nem hívta fel az értékesítő figyelmem,(pl olajcserét is itthon megoldanám,csak hát ez a nullázást is kívánó DPF).Ennek ellenére és eltekintve a apróbb és nem vágyott "hibáktól",elégedett vagyok ezzel a Hatossal. Mióta meg van ez a Hatos,nálam még nem is nagyon szaladt 50-60 km egyben,nem hogy pályán, (akár 200 kilómétert),szinte csak helyben használom,akkor is max 5-10 kilómétert haladok,(nem is merném leírni jelen esetben hol tart km-ben a Hatos). Sajna ez a Hatos annyira hozzám nőt,meg most egy ilyen kaliberű benzinest nem tudnék bevállalni(csak itthon dolgozom,és bizonytalan a meló).

mazda-auto.hu | 2011-11-24 15:38

Nálunk minden esetben elhangzott. Sajnos minden hasonló koromszűrős rendszerű márka/típus esetében nagyobb az esély a gyakori eltömődésre rövid távú használatban. Ettől függetlenül ma már valóban nagyon kevés a problémás autó.

AndreW77 | 2011-11-24 14:42 m6zperx részére

Szia! "Nem hiszem hogy bármelyik márkakereskedésben elhangzott volna hogy kérem ne vegye meg ezt az autót, ha csak városban használja, mert csak problémája lesz vele. Legalábbis kis hazánkban biztosan nem." Jelentem, nekem 2007. őszén három magyar márkakereskedés is mondta ezt, amikor a Mazda 6-ra kértem ajánlatot (igaz, összesen vagy 15 helyről kértem ajánlatot). Vagyis a kereskedők tudhatták, az egy más kérdés, hogy nem mind osztja meg Veled az infót. De emiatt inkább a márkakereskedést kell hibáztatni, nem magát a Mazdát. Pláne, hogy világosan le van írva a flehasználói kézikönyvben (persze kicsiny hazánkban ilyet nem szokás olvasgatni :( ), hogy hogyan kell használni a DPF-es Mazdákat. Én több, mint két éve napi 2*15km-t teszek meg pesti csúcsforgalomban, hétvégén megyek csak városon kívül és még nem volt DPF problémám. Ami az egészségügyi vetületét illeti: kiváncsi vagyok, ha lenne olyan hozzátartozód, aki emiatt (súlyosan) megbetegedett, ugyanígy vélekednél-e. Nekem egy 1 és egy 3éves gyerekem van, biztosan leköpném magam reggelenként a tükörben, ha tudnám, hogy a napi autókázásommal az Ő jövőjüket teszem tönkre. András

m6zperx | 2011-11-24 13:08 Fecó részére

Sziasztok! Én viszont teljes mértékben atideath mellett állok. Az elmúlt 1-2 évben rengeteget költöttem a kocsira legutóbb közel 200e körül a DPF-fel összefüggésben. DPF-es probléma tényleg nem volt addig, amíg heti több száz kilométert mentem országúton, de ennek egy ideje vége van. Csak azért adjam el a kocsit, mert a Mazda nem volt képes kifejleszteni egy városi használatban is jól működő rendszert?! Nee ez nonszensz! Természetesen nézegettem én is a megoldásokat, ( pl. http://www.sinspeed.co.uk/blog/mazda-5-dpf-removal-dpf-off-dpf-delete ) de én a leírtak alapján még nem tartom eléggé kiforrottnak a hazai adaptációkat. Igy ha egyszer felbukkan egy olyan cég aki már egy 20+ os referenciával rendelkezik itthon, akkor én sem gondolkozom tovább. Addig pedig gazdagítom tovább a márkaszervizeket, sajnos rájuk fér... :) Eü. vonatkozásokra kitérve: A Mazda vajon komolyan gondolta hogy több ezer érintett évi több tízezer forintot ki fog fizetni azért mert ő egy korlátozottan működőképes rendszert fejlesztett ki? Mit gondolt mit fognak csinálni ezek az emberek ha adódik egy lehetőség a rendszer kiiktatására? Az ezzel kapcsolatos eü. kockázatokat neki kellett volna felmérnie és neki kellene viselnie! Ha máshogy nem akkor úgy hogy mondjuk évi egy computeres regenerálás ingyen van és a rendszer működőképességének biztosításához szükséges filléres szondák nem 100e Ft felett kezdődnének és az egyéb alkatrészek sem egy átlagember havi fizetésével vetekednének! Ha az amcsiknál elterjedtebb lenne a dízel, már rég egy nagy per lett volna ebből az egészből! Nem hiszem hogy bármelyik márkakereskedésben elhangzott volna hogy kérem ne vegye meg ezt az autót, ha csak városban használja, mert csak problémája lesz vele. Legalábbis kis hazánkban biztosan nem.

mazda-auto.hu | 2011-11-02 10:28 csgy részére

Ez a hibakód egyértelműen arra utal, hogy a vezérlőegység 35 százaléknál nagyobb eltérést érzékel az atmoszféra és az oxigén szenzor által küdött oxigén tartalom között. Tehát mindenképpen üzemanyag/levegő szenzorral, annak áramkörével, vagy magával a "keverékkel" van gond, akár szivárgás miatt is. Tehát ennyi adat alapján a beírt cikkszámú szenzor csak a nagyon távolról lehetérintett a hibában, de valószínűleg inkább nem.

csgy | 2011-10-31 11:19

Tisztelt Mazda-auto! Mazda5 cdhgt 143-le dízel gépkocsival rendelkezem. közel 130ezer km-t használtam az autómat gond nélkül, amikor is 2 hete a műszerfalon megjelent a motorkontroll lmpa és a menetstab lámpája, majd néhány pillanat múlva a DPF lámpa is villogni kezdett. Mivel autószervizben dolgozom (sajnos nem Mazda) a hbatárolót kiolvastuk és a következő hibaüzenetet kaptuk: P0154 Lambdaszonda 2.sor 1.szonda inaktív. Mivel a hibát nem tudtuk egyértelműen behatárolni, ezért a biztonság kedvéért elvittem az autót egy hivatalos Mazda márkaszervizbe is, ahol megerősítették, a fenti hibát és azt mondták, hogy az RF7P187G0 cikkszámú szondát kell kicserélni, mert nem működik. Miután az autót visszakaptam a saját munkahelyemen elvégeztünk néhány mérést a kérdéses alkatrésszel kapcsolatosan. Ez a szonda a részecskeszűrő oldalán helyezkedik el (sorendben a második érzékelő a 4 közül.) Kérdésem az lenne, hogy a hőmérséklet mérésen kívül van -e más funkciója is ennek a szenzornak. (Ha nincs akkor miért nevezik lambdaszondának?)Illetve, hogy a fenti hibakód ténylegesen takarhatja -e ezt az érzékelőt. Ha a kérdéses szonda csatlakozóját lehúzzuk, akkor a diagnosztikai készüléken kipufogógáz hőmérséklet érzékelő jel túl kicsi hiba olvasható. Egyébként a mérési értékblokkokban mind a 3 kipufogógáz hőmérséklet érzékelő, így a kérdéses érzékrelő is úgy gondolom, hogy megfelelő hőmérsékleti értéket mutat.Általában az első szonda a legmelegebb és a 3 a leghidegebb, a középső (amiről szó van) a két hőmérséklet érték között van, bár időnként ez jelenik meg legmelegebbként (max + 10-20 fok eltéréssel). Kérdésem tehát, hogy mennyire lehet biztos az, hogy ha ezt a szondát kicseréljük 123000 Ft-ért, akkor megszűnik a hiba. A segítséget előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2011-10-24 08:11 mester részére

Csak a szervizig kellene menni az autóval. Kizárólag hivatalos Mazda szervizig.

mester | 2011-10-21 17:39

Beültem ma a kocsimba mazda6 és indítás után elkezdett villogni a DPF. A leírás azt mondja, hogy húzassam ki 2000 fordulaton, de ha villog akkor márkaszervíz. Júniusban járt le a gari :( mitévő legyek..lehet így még elindulnom a kocsival?

Fecó | 2011-10-17 13:21 punyi részére

Nálam is hasonlóan műkxik a Hatos,és igen hasonló futással bír,betartva "valamelyest" a diseles,és DPF-hez működéshez írtakat,(kopp-kopp).
De én azt gondolom,hogy ez a lehetséges DPF "probléma",még a gyártósoron történő összeszerelésnél dőlt el,a beszállított alkatrészek különböző gyártótól,és gyártásúak.Hisz tökre elég,ha valamelyik alkatrész összetevőjétől eltér minimálisan anyagában,(ezen nüansznyi,jó de még sem jó pluszok "hibát"generálnak",és ezek összessége okozhatja az "autónkénti eltérő hibát).

punyi | 2011-10-16 19:39 mazda-auto.hu részére

Számomra is macerás a DPF-es ötösöm használata, amit nehezen tudok elfogadni, mert senki nem tájékoztatott a vásárláskor (újként vettem,a Mazda Farkasnál, a bank nemrég vitte el az összes autójukat) sem a működési elvről, sem a megfelelő használatról, szervizelésről. Azonban az első információk után gyorsan "kiműveltem magam" (a mazda-auto segítségével is) és a lent is leírt szabályok (10000 km olajcsere, vagy korábban, ha elérte az X-et, csak OMV gázolaj, 15000 km-ként olajszűrő csere, regenerálásokra odafigyelés) betartásával nem volt szükség külső beavatkozásra (kopp-kopp-kopp), pedig 4 éve napi 10-10 km munkába járásra is használom Budapesten belül és 80000-et futott eddig.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó