2024. Március 29. Péntek - Gedeon

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-08-08 09:57 N.I. részére

Lehet, hogy a tankban lévő jelenlegi "üzemanyag" nem tetszik neki. Vagy a DPF szűrő alap telítettsége magas, így nagyobb az áramlással szembeni ellenállása, illetve gyakrabban kell takarítani...

N.I. | 2011-08-05 17:08

Hello !

Talán találkozott már valaki hasonlóval.
2007 M6 ,143LE ,DPF
A kocsiban 90e km az elmult 3 héten belül 3-4 alkalommal is kérte a vezető segítségét a regeneráláshoz nagyon rövid megtett km alatt és a fogyasztása is megugrott 1 literrel.
olajszintem nem nőtt és hibajel sincs.

Szervízben nemrég volt ( kb. 3e km korábban olajcserén )( szervíz szerint egyik befecskendezőm nem tökéletes,de míg hibát nem mutat a gép addig okés )

Mivetől lehet a probléma ? vagyis az 1liter többletfogyasztás

-csak a befecskendező hibája

-lamda / DPF szonda

-EGR


Köszönöm előre is a segítséget .

mazda-auto.hu | 2011-08-02 08:30 Bubi részére

1.A rövid utak egyértelműen okozhatnak gyakoribb szűrő eltömődést, illetve túlzott nívópálca szintet, hiszen nincs kellő hőmérséklet és idő a takarítási ciklusokhoz.

2. Nehéz megfogalmazni, de lehet érezni, amikor egy motor már nem szívesen tartózkodik adott terhelés mellett felsőbb fokozatban. Kicsit olyan mintha hörögne, lejjebb kapcsolva pedig erőlködés nélkül jár. Csak az ilyen erőlködéseket kell elkerülni, illetve gyorsításnál inkább vissza kell kapcsolni, mint teljes gázzal csak a nyomatékra építeni.

Bubi | 2011-08-01 19:07

Tisztelt Mazda Autó!
6-os Mazda /dizel/ esetén a dpf problémát okozhatja-e,ha a sofőr nagyon alacsony fordulatszám mellett kapcsol magasabb sebességfokozatba és leggyakrabban rövid uton használja az autót.! Egyébként ez a fajta használat eredményez-e üzemanyagmagtakarítást?

IanSnail | 2011-08-01 16:49 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Mazda-Auto!
Ez úton is szeretném megköszönni a segítő, korrekt hozzááláást. Eddig még nem tapasztaltam ilyet más szervizekben (igaz a Mazda-Autón kívül csak 2 másikat tudnék említeni), hogy azonnal a hiba kijavításához fogtak, az egyéb feladataik mellett. A hiba orvosolva lett, egy egyszerű kontakt ellenőrzést köveően. Még egyszer köszönöm.

mazda-auto.hu | 2011-08-01 08:19 dpf_killer részére

Kivágni semmiképpen nem kell a szűrőt, leszerelni viszont szükséges. Mi is foglalkozunk ilyen jellegű szűrő takarítással is.
Természetesen mindkét munkát vállaljuk, előtte egy héttel egyeztessünk.

mazda-auto.hu | 2011-08-01 08:15 IanSnail részére

Amennyiben nem csökkent számottevően az autó teljesítménye, akkor valószínűleg az EGR szeleppel van probléma. A nullázás elmaradását szerintem kizárhatjuk, de ha szükséges még vissza is kereshető a szerviz számítógépben.

dpf_killer | 2011-07-31 13:24 Lacek részére

Tisztelt Mazda auto !: DPF fizikai tisztítására melyik céget ajánlja? Illetve önök mit használnak a szervízben?
Autochem KFt oldalát néztem, gondolom itt le kell szereni/ ki kell vágni a dpf szűrőt. Kérdeések: Ennél a műveletnél mire kell figyelni ? Márkaszervíz csinálja ?

2. Érik bennem a gondolat hogy elviszem az autót önökhöz (300 km) pécsről, azt szeretném kérdezni, hogy ebben az esetben vállalják e a dpf szűrő mosását/tisztítását, illetve nyomásszabályzó szelep cseréjét ha szükséges .. persze !? Köszönet

dpf_killer | 2011-07-31 12:54 IanSnail részére

A motorhiba jelző lámpa és a menetstabilizátor hibajelző a DPF rendszer hibája miatt világít.(a menetstabilizátor működéséhez megfelelő motor működés szükséges) tehát a 3 lámpa összefügg :) ! Sztem a legvalószínűbb hiba hogy elmaradt a DPF comp. nullázása! Vagy nem sikerült regenerálni a szűrőt, vagy teljesen el van tömődve és hiába az egész :):) fordulj szervízhez, addig mehetsz nyugodtan.. jsh és ilyenkor lekorlátozza a teljesítményt (safety üzemmód). Ne lepődj meg :)

Fecó | 2011-07-30 20:09 Fecó részére

A 2006-os 143-as Hatosom januárban "akciózott" Igy.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó