2017. November 21. Kedd - Olivér

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Hadesco | 2016-01-26 19:28 nagyand részére

Tudnék tanácsot adni a problémádra ha kell ugyanis ugyanilyen autóm van és találtam a felvetett problémára megoldást...működik és nem költséges.

mazda-auto.hu2 | 2015-12-04 11:16 nagyand részére

Mi nem tudunk ilyet.

A pillanatnyi fogyasztásnál lehet látni azonnal, ha elkezdi a regenerálást.

nagyand | 2015-12-01 12:33

Tisztel Mazda-Autó!

2007-es Mazda 5 autónál lehetséges valahogy egy ledes visszajelzöt beépíteni ami jelezné hogy mikor aktív a regenerálás?

Van valami módja vissza jelzöt kiépíteni?

Nagy segítség lenne sok DPF-es Mazda  autót használók számára...

mazda-auto.hu2 | 2015-11-26 17:55 nagyand részére

Az első alkalommal még ki tudta takarítani a rendszert az autó magától, de utána már annyira eltömődött, hogy csak műszeres regenerállással lehet márkaszervízben kitakarítani. Az olajcserénél törölni kell a DPF számlálót, mer különben egy idő után az is vészüzemmódba kapcsolhatja az autót.

Ha tehát a szervizben törölték a számlálót, és kitakarították a DPF-et, és újra előjön a hibajel, meg kell keresni mi okozza, az előbbi válaszomban LD-nek megírtam már merre kell elindulni a keresésben.

mazda-auto.hu2 | 2015-11-26 17:44 LD részére

Lehet akár a turbóval is gond, de először meg kellene keresni az okát, hogy miért tömődik el a DPF, mert valószínű valami oka van. Lehet a befecskendező alátét, EGR szelep, injektor, vagy bármi más, ami miatt nem tökételes az égés.

LD | 2015-11-25 22:57

Üdvözlet

Amivel kínlodok: 2006 mazda5, 110 le

többször is előfordult hosszútávon teljesítménycsökkenés, az utolsó alkalommal dpf lámpa is kivillant, majd villogott, kicsit később motorhibalámpa és menetstabilizátorlámpa is világít...

Szűrő tisztítás, regenerálás, hiba kiütés után egy hét után motor ismét gyenge, majd dpflámpa villog, többi világít... 

3 különböző szervízben voltam:

1. Dpf  csere 2. Lambda szonda csere3. Ultrahangos dpf tisztítást ajánl

Kérdésem: hogyan tovább? Illetve a turbóval nem lehet e gond? Csak azért, mert a  motor legyengülése mindig megelőzte a hibajelzéseket

köszönöm 

nagyand | 2015-11-25 20:05

Tisztelt Mazda Autó/Forum Társak! Elöző hozzászolásomat a következövel egészíteném ki! Mire elértem szerelőhöz már a motor lámpa és egy másik sárga lámpa is kigyuladt. A motort vész üzemmódba kapcsolta. Ki lett olvasva a hibakód , p242f Probálta a szerelő kitörölni, sikerült de az első inditás után azonnal újból jelentkezett a hibakód. Mit lehet tenni? Hogy lesz ebből használható autó? (Győr moson megye) Segítségeüket elöre is köszönöm.

nagyand | 2015-11-25 14:47

Tisztelt Mazda Autó!

2007-es M5 Diesel 143 LE autóm a következöt produkálta...

Tegnap autópályán haladva, felgyulladt a DPF lámpa, majd kb 20 perc után elaludt, miután elaludt még további 25-30 percet haladtam az autópályán 130-as tempóval.

Ma reggel ismét útnak indultam az autóval, fel az autópályára a DPF lámpa ismét felgyulladt, majd kb 2 perc után elkezdett villogni. kb 50 perc autópályázás után (130 -as tempóval) a lámpa még mindig villogott, villog, a teljesítmény valamelyest vissza esett.

Az autóban kb 1500 km-rel ezelött lett olaj cserélve, magam cseréltem (MAZDA 5W30 DPF-es olajat töltöttem bele), viszont az olajcserénél nem lett számítógépre kötve, "nullázva" az olajcsere. Lehet ennek köze a villogáshoz?

Vagy egyéb probléma lehet a háttérben?

Mit lenne érdemes elsökörben megnézni?

Válaszukat elöre is köszönöm.

(Az autóban 186 000 km van...)

mazda-auto.hu2 | 2015-10-28 10:48 VIP részére

A jelenség nem normális.

Meg kell keresni a hibát, (okozhatja injektor, injektor alátét, nyomásmérő szenzor, EGR hibája stb.) mert károsodni fog a DPF is.

VIP | 2015-10-27 19:06 Gabesz82 részére

Helló Gabesz!

DPF segítségre lenne szükségem.

Mivel és hogyan tudtad kitisztítani a DPF szűrőt?

Mennyire bonyolult kiszerelni? Nekem is 2006-os Mazda 5-öm van, 143LE-s.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó