2024. Április 20. Szombat - Konrád, Tivadar

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Fecó | 2011-07-30 20:06 IanSnail részére

Bocs.
A 2006-os 143-as Hatosom januárban "akciózott",(olajszint nem nőt nála,viszont volt teljesítmény korlátozás,a lápásokon ki
kivűl).Végül Cegléden oldották meg,egy labdaszonda cserével,(azóta jó,kopp-kopp).Cegléd nekem itt van a "szomszédba",Békéscsaba,meg oda 180 km,de majdnem oda mentem.
A Mazda-autót kérdeztem akkor,mehetek-e vele szervizig,mondta igen

IanSnail | 2011-07-30 14:30

HELP!
T. Mazda-auto. Kb. 3 hete jártam Önöknél 80e/4 éves szervizen Mazda6 DPF autómmal. Azóta kb 300 km-t mehetett a kocsi, amikor menet közben a DPF visszajelző villogni kezdett, a motorellenőrző kontroll lámpája is folyamatosan világít, illetve a kipörgésgátló ikonja is folyamatosan világít. A kontroll lámpák (motor, kipörgésgátló) újraindítást követően is folyamatosan világítanak, a DPF pedig pár perc után újra villogni kezd.
Mi lehet a hiba? Használhatom-e a jmü-vet, illetve ezekkel a hibákkal hogyan tudok (lévén kb 100 km-rők mennék) visszajutni a szervizbe?

dpf_killer | 2011-07-30 14:29 mazda-auto.hu részére

Először is köszönöm, hogy végre korrekt és független információhoz juthattam.. Ha tehtném azonnal vénném a gépet az expanzió-ba.. Tehát amit cserélni akarnak az a NYOMÁSSZABÁLYZÓ szelep. Ára 85E ft.Gondolom ez az amelyet te is írtál a 6. pontban. Tehát ezen egység hibája okozhatja az alapjárati lefulladást, magyarul érdemes megvennem !? A DPF probléma tehát VÁLASZOD ALAPJÁN EGY MÁSIK EZZEL NEM összefüggő probléma!? Ksözönet!

mazda-auto.hu | 2011-07-30 10:13 dpf_killer részére

1. Alapjáraton egy dízel motort csak a kipufogó totális eltömődése képes lefojtani, tehát nagyobb fordulaton (több gáz) sem működne a motor. 2. Miért akarták a nyomócső szenzort cserélni? Tüzelőanyag nyomás vesztést mutatott a szerviz számítógép? 3. Van a DPF szűrő egységnek is nyomásmérője, mely a gáznyomás különbséget észleli. A szűrő eltömődöttségét elsősorban ennek jelei alapján ismeri fel a vezérlőegység. 4. A gázolaj nyomás szenzor hibája miatt nem tömődik el a DPF szűrő,pedig ha jól értem azért égettették ki háromszor. 5. Mivel az autó ilyen "szépen" produkálja a hibát a szervizben is, ezért jó eséllyel kihámozható a valós idejű adatokból a hiba eredete. 6. Hozam-nyomás szabályzó szelep is lehet, de továbbra sem értem a három kiégetést, azzal nehezen hozható ez összefüggésbe, a leállás viszont erre utalhat. 6. Akár nyitva maradt EGR is lehet, mely okozhat gyakori szűrő eltömődést, de néhány más kisebb dologgal együtt alapjárati leállást is.....stb

dpf_killer | 2011-07-29 17:00

Elnézést lefelejtettem: Az autó 2006 M6 143le diesel digitalis szervízkönyvvel

dpf_killer | 2011-07-29 16:50

Szakértőtől szeretném kérdezni: autóm 2 hónapja alapjáraton leállt több alkalommal, 1. márkaszervíz a magasnyomású cső végén lévő sensor hibájára gyanakodott, (85E) átszerelték egy másik autóét, hiba ugyanaz, tehát nem igazolták ezt a hibát, közben DPF led villogni kezdett,nem tudták égetni a rendszert (nem engedi) ezt modták. Autót elhoztam hibakód nélkül. Jelenleg elmúlt héten dpf-hiba jelző lámpa. 2. márkaszervíz: Olajcsere + 3x !!! kényszerégetés + diagnóuis nyomás mérő sensor hiba. Kérdés: Mostanra nem tudok közlekedni az autóval mert alapjáraton lefullad ! Ez a hiba lehet csak a nyomásmérő sensor hibája ??? mert akkor megveszem (85 E-t). vagy a dpf extrém eltömödése miatt folytja le magát ? nem tudom. Köszönet

mazda-auto.hu | 2011-07-22 14:42 kaboca részére

Igen. Vizsga előtt vissza minden...ha még lehet.

Lacek | 2011-07-22 08:04

Igen. A kiszerelt átfúrt részecskeszűrős autó nem valószínű hogy átmegy a vizsgán a rossz kipufogó értékek miatt. Én ajánlom a DPF direkt tisztítást, pl.: Autochem

kaboca | 2011-07-21 20:03 mazda-auto.hu részére

Arról viszont hallgatnak, hogy mi lesz a vizsgán.

kaboca | 2011-07-21 19:59 dpf_killer részére

Biztos, hogy jó helyre jársz te szervizbe?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó