2017. November 23. Csütörtök - Kelemen

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


VIP | 2015-10-27 19:03

Tisztelt Mazda Szakértő!

Mazda 5, 143 LE, 2006-os évjáratú autó az alábbi hibajelenséget mutatja:

250 km hosszútáv megtétele után világít ,majd villog a DPF lámpa. Másnap, 35 perces 2200 fordulatos járatás után már csak világít a DPF. Soron következő indulásnál világít,5 perc után villog a DPF, majd a mill lámpa és a stabilizátor visszajelző is világít, valamint a motor teljesítménye leesett. 3000 km telt el az olajcsere óta, akkor nullázva is volt az autó. 153.000km van benne.Másik hiba, melegen egy kicsit ingadozik az alapjárat. Várom válaszát.

mazda-auto.hu2 | 2015-10-21 15:02 pol_pol részére

Egy kis trükkel lehet regenerálni 4,5 egység felett is, de ha valóban teljesen eltömődött, akkor ki lehet vegyszerrel úgy tisztítani, hogy újszerű állapotba kerüljön. Semmiképpen nem javasoljuk a DPF kivételét, de egyébként mivel a katalizátor benne marad, ugyanúgy viselkedik mint az első szériás hatosok, azaz elméletben ugyanott lenne.

pol_pol | 2015-10-18 23:08

Tisztelt Mazda auto! Sajnos az én autóm esetében is előjött a DFP probléma, egy Belgiumból behozott Mazda 6-os 2.0-es kisebb teljesítményű dízelről van szó. Vásárlástól számítva kb. 400 km múlva elkezdett villogni a DFP visszajelző, szervízbe be, ahol kiderült hogy 4-4,5 egység 'telítettségig' jöhet szóba a szoftveres regenerálás, de az enyém 12 egységen állt, és a motorolajat is rendesen telepumpálta gázolajjal a rendszer. A kérdésem az lenne, hogy a szűrő vegyszeres vagy akármilyen tisztítása után kb. mennyi ideig lehet ezzel a szűrővel autózni, figyelembe véve h pár hetente hosszabb távon is használva legyen az autó h az önregenerálás meg tudjon törénni? Illetve egy másik kérdésem is volna, a DFP eltávolításának milyen hosszabb távú következménye lehet? Tudom h ez nem legális, ezért ezt ki szeretném zárni, csak elméletben érdekelne. Illetve ha létezik dízel Mazda 6-os gyárilag DFP nélkül akkor mennyivel jobban árthatok a környezetemnek a DFP-vel felszerelt autómmal ha kiveszem belőle? Elméletben ugyanott lennék, mint a gyárilag ilyen szűrővel nem ellátott Mazda 6, vagy rosszul gondolom? Előre is köszönöm.

mazda-auto.hu2 | 2015-10-16 10:28 peteriza82 részére

Normális egy minimális csökkenés, de ez annál kicsit több.

Ki kellene cserélni a befecskendező alátéteket, és valószínűleg megszűnik.

Normál, nem DPF-es olaj kell majd hozzá. Mi a Castrol 0W-30 C3, vagy 5W-30 C3 Edge olajat használjuk. Ennek literje 2.590.-Ft + ÁFA.

peteriza82 | 2015-10-12 10:01

Tisztelt Mazda-Auto! 2006-ban gyártott Mazda6 dízel (143 Le, 2000 cm3) autót vásároltunk 2011-ben. Sajnos csak a vásárlás után tudtam meg, hogy mi az a DPF szűrő... 3 alkalommal nem tudtam elindulni az autóval, és 4 alkalommal pedig leállt az autó alattam (minden alkalommal autópályán!!!). Két mazda szervízben is próbálkoztak a javítással, de egyik alkalommal sem tudták megmondani a hiba pontos okát. MInden esetben csak a hibakódot "ütötték ki" és az autó gond nélkül működött tovább 1-2 ezer kilómétert az újabb leállásig. Az utolsó autópályás leállás után döntöttem úgy, hogy kivetetem a DPF szűrőt. Ez kb 1 éve történt, azóta gond nélkül használom az autót. (fogyasztás is javult, gondolom a regenerálódás nélküli időszakok miatt). Két kérdésben kérem a segítségüket: 1., a napokban vettem észre, hogy az olajszint a legutolsó 2015 januári olajcsere (kb 8000 km.-t tettem meg) óta lecsökkent. A "F" jelzésről kb. az "L" szintig. DPF-es korszakban pont az ellenkezőjét tapasztaltam. Azt szeretném kérdezni, hogy ez az olajszint csökkenés normális jelenség-e? (immár a DPF-nélküli dízelem esetében) 2., következő olajcsere esetében milyen olajat javasolnak? (DPF-fel szerelt autóhoz valót, vagy a DPF-fel nem rendelkező autókhoz javasolt MAzda morotolajat?) segítségüket előre is köszönöm! üdvözlettel Sz. Péter

MazdaAuto | 2015-09-14 15:13 Luddo részére

Az Ön által kiszemelt autóban egyértelműen alapfelszereltség volt a Webasto kályha, ez az alvázszámból biztosan kiderült. Vásárlás előtt "segítünk" a döntésben !

vargaistvan | 2015-09-14 14:42 Luddo részére

Az Olaszországban forgalomba helyezett dízel Hatosok esetében nem volt egyértelmű alapfelszerelés a hűtővíz melegítő kályha. A motor mögött, a tűzfal előtt jól látható, ha mégis van benne. Talán még látszik a Webasto felirat rajta.

mazda-auto.hu2 | 2015-09-14 13:33 Andrewmann részére

A nyomásszenzor nem tömődik el és nem szükséges cserélni. Ha túl nagymértékű az eltömődés, valóban nem fut végig a regenerálás, olyankor be kell "csapni" a rendszert, és lefuttatható a regenerálás.

Andrewmann | 2015-09-12 08:40

Tisztelt mazda-auto.hu! A 2007es 6osom DPF-e 4 hete, 2500 km-rel (80% autópálya) ezelőtt volt mosatva. Most újra visszajött a probléma. A győri mazda szervizzel közösen kiötlöttük, hogy a gépjármű alapjárat-ingadozásának és ekkor történő füstölésének egr szelep beragadás lehet az oka, és emiatt tömődhetett el újra. Mivel ők újabb 2 hetet akartak váratni a tisztításra, így függetlenhez mentem. Ott az egr szelep tisztítás után (valóban szükséges volt) a szervizben próbálták az erőltetett regenerációt, elindult, de nem futott végig, mert szerintük túl nagy mértékű az eltömődés. Ez lehet ok, hogy nem fut végig? Azt mondták, hogy nyomásszenzort is érdemes ilyenkor kicserélni, mert az is eltömődhet és rossz értékeket küldhet a vezérlőnek, lehet, hogy amiatt nem regenerál. Csakhogy annak horror az ára... Tényleg szükséges lehet a nyomásszenzort cserélni, ha amúgy ilyen hibát nem jelez az autó? Köszönöm válaszukat! Üdvözlettel, F. András

mazda-auto.hu2 | 2015-08-24 14:36 Luddo részére

A motormelegítő alapfelszerelés. Alvázszámalapján nincs benne DPF. 2005-ben már volt DPF-es, a legegyszerűbb a sebváltót megnézni, ha 6 sebességes van benne DPF, ha 5 nincs. Nincs digitális szervizkönyve, csak annyit látni, hogy Olaszországban helyezték forgalomba 2005.01.20-án.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó