2017. November 24. Péntek - Emma

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Luddo | 2015-08-20 18:38

Tisztelt Mazda! Érdeklődnék hogy minden modellben van részecskeszűrő?2005 04 havi 2.0 diesel 6 os.illetve alvázszámról mit lehet megtudni a kocsiról jmzgg12r201265277 mert vásárlás előtt állok épp. csak e miatt a dpf miatt nem ajánlott városban?.Még azt szeretném megtudni honnan tudom van e benne motormelegítő?Köszönöm válaszát

mazda-auto.hu | 2015-01-19 07:50 Gabesz82 részére

 A regeneráció számláló nullázási igényét villogó DPF lámpa jelzi. Az égett szag származhat a szűrő külső házára került szennyeződések égéséből is. Elég bátor vállalkozás az otthoni szűrő takarítás. Diagnosztikai adatok nélkül nem tudom, van-e probléma.

Gabesz82 | 2015-01-18 20:22

Hello,

 

Érdeklődnék!Házilag kitisztítottam a DPF szűrőmet megfelelő folyadékkal,miután visszaszereltem,és az akkusaru levétele után az első indításnál világított a DPF lámpa,egy 4-5 perces 2500 fordulaton járatása után leállítottam majd egy órára rá használtam az autót mire már nem világított.De DPF nullázást nem végeztem,ez probléma -e ?Jelezheti -e hibáját a nagyobb fogyasztás és kellemetlen égett szag az utastérben fűtéskapcsoláskor?
Ez az autó egy 2006 -os 143 LE Mazda 5 -ös.

Előre is köszönöm!
Gabesz
 

mazda-auto.hu | 2015-01-14 07:44 Balusz888 részére

 A regeneráció gyakorlatilag kiégetést jelent. Ez pedig nem mehet végbe bizonyos mennyiségű égéstermék nélkül.

Balusz888 | 2015-01-13 09:29

Üdv mindenkinek!

Kérdésem lenne,aki tud,legyen kedves segíteni!

Múlt héten vettem egy mazda 6-ost,2005 143le, és az a problémám,hogy a dpf mikor regenerál,4-5 mp-ig nagyobb füsttel jár,ami nem tudom,hogy mennyire normális!?

dpf visszajelző még nem villogott eddig,csak aggaszt,hogy miért van füst is ilyenkor...

achleiten | 2015-01-06 23:52

 Üdv mindenkinek!

 

Grat a fórumhoz, egy 2006-os DPF-es 6-os extulajaként én is megjártam a DPF-pokol minden bugyrát :) Most egy 2011-es faceliftes 2,2-est hajtok (129 LE), jelenleg 162e km-rel. Két problémám van a kocsival:

 

1. Ahogy korábban mások is leírták, meleg motornál érezhetőbben nehezen indul a motor; sőt, kb. minden 50. melegindításnál zakatolva indul a motor, mintha kihagyna egy henger. Szervízben nem tudták reprodukálni, az Auto Focusnál (M3) és Freyben egyaránt csak hümmögtek a hibajelenség hallatán.

 

2. 160 ezres olajcsere után 1000 km-rel (végig országutas/autópályás használat) sárgán villogott a DPF. A Frey-be azzal vittem vissza, hogy elfelejtették lenullázni az olajcserénél, de szerintük nem, sőt kényszer-regenerálni is kellett - többet nem tudtam kiszedni belőlük, csak a munkafelvevővel tudtam beszélni. Nem tudom megítélni, hogy szimplán elcseszték, vagy pedig kezdődik a kálvária ennél a kocsinál is. A 2,2-esnél tudtommal ez nem menetrendszerű.

 

Éppen ezért, tud valaki egy jó Mazda szerelőt ajánlani Bp. környékén, aki valóban ért ehhez a motorhoz és érdemben rá tudna nézni?

 

THX

 

UI: a kocsit 90%-ban pályán és országúton használom, városban alig.

sumo | 2014-12-07 15:11

 Üdv Mindenkinek. Van egy 2006 os Mazda 5 ös öm. Érdeklődnék, hogy másnak is nagyon nehezen fogja a rádió állomásokat? Ráállítom pl a Claas Fm re és menet közbe más el is megy az adás vagy sistereg, nem tudom mire vélni, miért ilyen nehezen veszi a csatornákat. Valakinek vmi ötlet esetleg? Új fejegység kell?

 

 

Szer | 2014-12-07 12:29 Cx7 Bb részére

 Hello, 

 

Ugyanazon évjárat és teljesen ugyanaz a hiba nálam is. Melegen elsőre nehezen vagy nem is indul a motor. Most meg a DPF lámpa villog , de nincs teljesítmény csökkenés és semmi más. 

Érdeklődnék, hogy nálad mi lett a megoldás? 

 

Köszi előre is, 

Hegedűs Csaba

 

mazda-auto.hu | 2014-10-27 10:29 littlerock79 részére

 Csatlakozom az előttem szólóhoz. Műszeres diagnosztika nélkül csak találgatni lehetne az okokat. 

littlerock79 | 2014-10-27 07:00 Cx7 Bb részére

Nem tartom valószínűnek. Annak igen sok oka lehet. Akár üzemanyag szűrő, akár akkumulátor...

 

Érdemes lenne tényleg szervizben megnézetni az autót. Nem mindenható egy márkaszerviz sem, de hamarabb választ adnak ott sok kérdésben. Még akkor is, ha drágább...

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó