2024. Március 28. Csütörtök - Hajnalka

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


nagyand | 2015-11-25 20:05

Tisztelt Mazda Autó/Forum Társak! Elöző hozzászolásomat a következövel egészíteném ki! Mire elértem szerelőhöz már a motor lámpa és egy másik sárga lámpa is kigyuladt. A motort vész üzemmódba kapcsolta. Ki lett olvasva a hibakód , p242f Probálta a szerelő kitörölni, sikerült de az első inditás után azonnal újból jelentkezett a hibakód. Mit lehet tenni? Hogy lesz ebből használható autó? (Győr moson megye) Segítségeüket elöre is köszönöm.

nagyand | 2015-11-25 14:47

Tisztelt Mazda Autó!

2007-es M5 Diesel 143 LE autóm a következöt produkálta...

Tegnap autópályán haladva, felgyulladt a DPF lámpa, majd kb 20 perc után elaludt, miután elaludt még további 25-30 percet haladtam az autópályán 130-as tempóval.

Ma reggel ismét útnak indultam az autóval, fel az autópályára a DPF lámpa ismét felgyulladt, majd kb 2 perc után elkezdett villogni. kb 50 perc autópályázás után (130 -as tempóval) a lámpa még mindig villogott, villog, a teljesítmény valamelyest vissza esett.

Az autóban kb 1500 km-rel ezelött lett olaj cserélve, magam cseréltem (MAZDA 5W30 DPF-es olajat töltöttem bele), viszont az olajcserénél nem lett számítógépre kötve, "nullázva" az olajcsere. Lehet ennek köze a villogáshoz?

Vagy egyéb probléma lehet a háttérben?

Mit lenne érdemes elsökörben megnézni?

Válaszukat elöre is köszönöm.

(Az autóban 186 000 km van...)

mazda-auto.hu2 | 2015-10-28 10:48 VIP részére

A jelenség nem normális.

Meg kell keresni a hibát, (okozhatja injektor, injektor alátét, nyomásmérő szenzor, EGR hibája stb.) mert károsodni fog a DPF is.

VIP | 2015-10-27 19:06 Gabesz82 részére

Helló Gabesz!

DPF segítségre lenne szükségem.

Mivel és hogyan tudtad kitisztítani a DPF szűrőt?

Mennyire bonyolult kiszerelni? Nekem is 2006-os Mazda 5-öm van, 143LE-s.

VIP | 2015-10-27 19:03

Tisztelt Mazda Szakértő!

Mazda 5, 143 LE, 2006-os évjáratú autó az alábbi hibajelenséget mutatja:

250 km hosszútáv megtétele után világít ,majd villog a DPF lámpa. Másnap, 35 perces 2200 fordulatos járatás után már csak világít a DPF. Soron következő indulásnál világít,5 perc után villog a DPF, majd a mill lámpa és a stabilizátor visszajelző is világít, valamint a motor teljesítménye leesett. 3000 km telt el az olajcsere óta, akkor nullázva is volt az autó. 153.000km van benne.Másik hiba, melegen egy kicsit ingadozik az alapjárat. Várom válaszát.

mazda-auto.hu2 | 2015-10-21 15:02 pol_pol részére

Egy kis trükkel lehet regenerálni 4,5 egység felett is, de ha valóban teljesen eltömődött, akkor ki lehet vegyszerrel úgy tisztítani, hogy újszerű állapotba kerüljön. Semmiképpen nem javasoljuk a DPF kivételét, de egyébként mivel a katalizátor benne marad, ugyanúgy viselkedik mint az első szériás hatosok, azaz elméletben ugyanott lenne.

pol_pol | 2015-10-18 23:08

Tisztelt Mazda auto! Sajnos az én autóm esetében is előjött a DFP probléma, egy Belgiumból behozott Mazda 6-os 2.0-es kisebb teljesítményű dízelről van szó. Vásárlástól számítva kb. 400 km múlva elkezdett villogni a DFP visszajelző, szervízbe be, ahol kiderült hogy 4-4,5 egység 'telítettségig' jöhet szóba a szoftveres regenerálás, de az enyém 12 egységen állt, és a motorolajat is rendesen telepumpálta gázolajjal a rendszer. A kérdésem az lenne, hogy a szűrő vegyszeres vagy akármilyen tisztítása után kb. mennyi ideig lehet ezzel a szűrővel autózni, figyelembe véve h pár hetente hosszabb távon is használva legyen az autó h az önregenerálás meg tudjon törénni? Illetve egy másik kérdésem is volna, a DFP eltávolításának milyen hosszabb távú következménye lehet? Tudom h ez nem legális, ezért ezt ki szeretném zárni, csak elméletben érdekelne. Illetve ha létezik dízel Mazda 6-os gyárilag DFP nélkül akkor mennyivel jobban árthatok a környezetemnek a DFP-vel felszerelt autómmal ha kiveszem belőle? Elméletben ugyanott lennék, mint a gyárilag ilyen szűrővel nem ellátott Mazda 6, vagy rosszul gondolom? Előre is köszönöm.

mazda-auto.hu2 | 2015-10-16 10:28 peteriza82 részére

Normális egy minimális csökkenés, de ez annál kicsit több.

Ki kellene cserélni a befecskendező alátéteket, és valószínűleg megszűnik.

Normál, nem DPF-es olaj kell majd hozzá. Mi a Castrol 0W-30 C3, vagy 5W-30 C3 Edge olajat használjuk. Ennek literje 2.590.-Ft + ÁFA.

peteriza82 | 2015-10-12 10:01

Tisztelt Mazda-Auto! 2006-ban gyártott Mazda6 dízel (143 Le, 2000 cm3) autót vásároltunk 2011-ben. Sajnos csak a vásárlás után tudtam meg, hogy mi az a DPF szűrő... 3 alkalommal nem tudtam elindulni az autóval, és 4 alkalommal pedig leállt az autó alattam (minden alkalommal autópályán!!!). Két mazda szervízben is próbálkoztak a javítással, de egyik alkalommal sem tudták megmondani a hiba pontos okát. MInden esetben csak a hibakódot "ütötték ki" és az autó gond nélkül működött tovább 1-2 ezer kilómétert az újabb leállásig. Az utolsó autópályás leállás után döntöttem úgy, hogy kivetetem a DPF szűrőt. Ez kb 1 éve történt, azóta gond nélkül használom az autót. (fogyasztás is javult, gondolom a regenerálódás nélküli időszakok miatt). Két kérdésben kérem a segítségüket: 1., a napokban vettem észre, hogy az olajszint a legutolsó 2015 januári olajcsere (kb 8000 km.-t tettem meg) óta lecsökkent. A "F" jelzésről kb. az "L" szintig. DPF-es korszakban pont az ellenkezőjét tapasztaltam. Azt szeretném kérdezni, hogy ez az olajszint csökkenés normális jelenség-e? (immár a DPF-nélküli dízelem esetében) 2., következő olajcsere esetében milyen olajat javasolnak? (DPF-fel szerelt autóhoz valót, vagy a DPF-fel nem rendelkező autókhoz javasolt MAzda morotolajat?) segítségüket előre is köszönöm! üdvözlettel Sz. Péter

MazdaAuto | 2015-09-14 15:13 Luddo részére

Az Ön által kiszemelt autóban egyértelműen alapfelszereltség volt a Webasto kályha, ez az alvázszámból biztosan kiderült. Vásárlás előtt "segítünk" a döntésben !

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó