2017. November 23. Csütörtök - Kelemen

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Cx7 Bb | 2014-10-26 20:15

 Köszi a választ littlerock79.

A meleg motor esetén szükséges hosszabb inditózás porlasztóprobléma lehet?

littlerock79 | 2014-10-26 12:53 Cx7 Bb részére

 Kell egy műszeres beállítás az olajcsere után. Ilyen műszere csak a márkaszerviznek, vagy illetve igen keveseknek van. Ezt a műveletet szokták "nullázásnak" hívni. A DPF lámpa azért villog véleményem szerint, mert az utolsó alkalom óta több mint 21500 km-tmentél.

Talán a motorolajkoromtartalma még nem számottevő, lehet, még belefér így utólag is, de inkább kicserélném az olajat, szűrővel egy márkaszervizben. Én egy Mazda 5-öst hét évesen 140.000 km-re is bevittem.

Cx7 Bb | 2014-10-26 04:04

 Hello,

Egy 2010-es CX-7 2.2 dízel tulaja vagyok. 80000km van az autóban. 63000-el vettem az első tulajtól. 77500-nál motorolajat, lég- és pollenszűrőket és gázolajszűrőt is cseréltettem egy nem márkaszervizzel, mert sajnos velük már volt egy rossz tapasztalatom. Az olajat én vittem, gyári csomagolású Mazda olaj volt és előttem öntötték bele. Most jöttem meg egy németországi útról ahol a több órás nagy sebességű belső sávos menet után egy városba érve kezdett villogni a DPF lámpa és azóta is villog. Az autó nem kormol, ugyanolyan erős mint addig. Még fontos infó lehet hogy már a megvétel után pár héttel jelentkezett egy olyan jelenség hogy meleg motornál, pld. autópálya üzemenyagkútra érve, a tankolás után nehezen indul újra a motor. Hidegen pöcre indul.

Mi lehet a DPF jelzés és a nehéz indulás oka?

mazda-auto.hu | 2014-09-24 14:22 emiter részére

 Köszönjük! Valóban kerülhet a turbó csapágyazásától származó motorolaj is az égéstérbe. Ez a második leginkább valószínű hely a befecskendező alátétek után.

emiter | 2014-09-24 06:32

Mazdások megosztom a kocsim történetét. DPF. 2,5 éve kellett hozzá, hogy kiderüljőn a hiba oka. 4 éve vettem 2007 es 121ló nagyon szeretem és jó fogyasztásal 850km/tank(50-55Liter) városban. Egyszer kicsit meghuzatam 1esbe padlógáz már meleg motornál. Akor még nem is selytetem. Megemelkedet alapjárat álandó regeneráció és már csak max 650km/tank. Megjelent az intercoolerbe az olaj is. Kb 1 éve már kiiktatott DPF el járok. A fogyasztás nagyon jó. De már közeleg a napja, hogy vissza kerül a DPF és a gyári szoftver. Az eredeti DPF emet félre raktam és mikor csinálták a szoftveres kiiktatást akor egy bontot dob került fel. Szóval a próbléma igazi oka a turbo volt. Mikor a hiba kelletkezet már 120ezer volt a motorba. Ami kiderült miótta nyított a kipufogóm az olajat már kipufogó oldalon is kinyomja a turbo a szívo oldalon meg szintén és bekerűl a levegővel így egy rossz keverék képzés által az égés tökéletlen amí korom képződéssel is jár. Ez tömiti el a DPF et és állandóan regenerál. Hideg sokkal nagyobb az olaj átka is. Szóval egy ördögi kör és egy új szerelt turbo középrész csodákra képes. De cseréltem közben a csúcsok alatt tüzkarikát is. A turbo sokszor még tökéletesnek tünik mert esetleg nincs teljesitmény romlás és egyebek, de már a turbina tengelynek és a csapágynak olyan kopásai vannak tengely írányba is tud kopni és akor már a szívó körbe már engedi az olajat valamint bele érhet a házba is.

Üdv mindenkinek

mazda-auto.hu | 2014-09-22 09:03 animatrix11 részére

 Lehet, hogy túl sok kormot "termel" a motor, és ezért sok a szűrő regeneráció. Hasonló tüneteket produkál, ha tömítetlenség van a befecskendezők és a hengerfej között, bár ilyenkor olajfogyasztás is megfigyelhető, tehát kevésbé vehető észre a motorolaj gázolajjal hígulása. Nem tökéletes befecskendező (-ők) viszont olajfogyasztás emelkedés nélkül is csökkentik az égési hőmérsékletet, így több korom termelődik. 

animatrix11 | 2014-09-19 12:18

 Kedves Mazdások!

 

Mi tévő legyek? 

Adott egy Mazda 6 2010 évjárat most van benne kb 177e km

Állandóan hígitja az olajat, elvittem kitisztittatni, olyan helre ahol ki is szerelik a részecskeszűrőt, után olajcsere is volt, kb 1000 km-t mentem vele és már megint elkeztdte hígitani...

Venni nem fogok bele újjat, kiiaktatni nem tudod érdemes e kb 60e ft + a kiszerelés összesen kb 80e ft lenne, viszont akkor sokkal szennyezőbb a kocsi mint szűrővel (amit vissza lehet rakni és vissza lehet állítani a programot ha szükséges)

 

Mi lenne a legjobb megoldás?

littlerock79 | 2014-03-20 17:13 devayandras részére

 Kicsit rágódtam ezen a válaszon, de:

- A füstölés mérése intenzív gyorsítást "szimulálva" történik. Ilyenkor a kipufogógáz hőmérséklete a leömő környékén kb 700 fok (minimum).

- A kipufogó végén a szabadban el lehet helyezni a fényelnyelés méréséhez szükséges eszközöket.

 

devayandras | 2014-03-17 21:47 littlerock79 részére

 Illetve lehet füstölést mérni, csak ahhoz bele kell nyúlni a kipufogórendszerbe vagy a DPF előtt mondjuk szondánál (T- vagy Y-elágazással), vagy az EGR-nél. Mindkettőnél van hőmérséklet, nem kevés. Nem tudom, mennyire járható ez az út.

littlerock79 | 2014-03-08 23:02 Zsozsó részére

 Kedves Zsozsó! Ennek a fórumnak az üzemeltetői munkaidőben dolgoznak, és semmi értelme kétszer ugyanazt leírni... Ez olyan mintha ugyanazt az üzenetet ragasztanák több ablakodra, miközben nem vagy otthon...

 

Amúgy, a nagyon sűrű regenerálás eredménye a tiszta kipufogóvég (saját tapasztalat). az enyhén kormos szerintem normális is lehet. Meg kell figyelni milyen sűrűn regenerál, illetve ki kéne találni mitől ragadt be az EGR... szerintem még nincs ennek vége... a DPF sajnos lehetetlenné tesz egy füstölésmérést amiből a porlasztók állapotára következtetni lehetne...

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó