2017. November 24. Péntek - Emma

Formatervezési irányt válthat a Mazda.

Mazda formaterv váltás

Forrás: AE

Valószínűleg a következő generációs Mazda modellek szakítanak a jelenlegi "barátságos" ábrázattal, erre enged következtetni az európai tervezési központ fejének, Peter Birtwhistle nyilatkozata. Erre a lépésre számítani lehetett, hiszen a jelenlegi típusok formáiért felelős főtervező Franz von Holzhausen már 2008-ban elhagyta a Mazdát, és az amerikai Tesla Motors-hoz szerződött.


 Mosoly helyett agresszívitás.

 Ráadásul a Mazda5 külsejét megálmodó Laurens van den Acker pedig a Renault-hoz "igazolt". De ettől függetlenül Birtwhistle szerint a váltás alapja, hogy a Nagare kifutott. Ez volt ugyanis a jelenlegi modellek megjelenése mögötti tervezési filozófia gyűjtőneve (áramlás). A most megjelenő Mazda5 után nem lenne célszerű, ha még egy "Nagare Mazda" jelenne meg. "A Mazdának tovább kell lépnie!" Valójában a Mazda igen nehezen alkalmazhatónak találta a koncepció autókon jól mutató hullámzó, áramló formákat például az olyan dobozszerű autókon, mint a Mazda5.

A formanyelv nevét kapta a Mazda Nagare koncepció autó.

 Csatlakozunk a Mazdához, hiszen a Nagare formanyelv csodálatosan mutat  koncepció autókon - lásd például Mazda Furai -, de nehéz szériagyártású autókra átfordítani a formákat. De mi következik? Nyilvánvalónak tűnik, hogy a Mazda a japán Alfa Romeo szerepe felé akar fordulni megjelenésben, ezt célozza a agresszívitást sugárzó új irányvonal. Ennek első gyümölcseit talán a következő Párizsi Kiállításon láthatjuk ősszel.

Mazda Ryuga.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó