2018. Október 24. Szerda - Salamon

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Geza1985 | 2018-09-24 10:48

Tisztelt Szakértő!

2007-es, 1.8 benzines Mazda 6-om van, amit ez év januárjában vettem. Jelenleg 188e km van benne. A vásárlást követő olajcsere után most szeretnék 11e km után lassan olajat cserélni. Eneos 5w30 olajat használok.

A fentebb írt peiódus alatt az olajfogyasztásom 1.8 - 2 liter lett. Napi ingázásra használom az autót főként kb. 30km távolságon (iskola időszakban nem ritka a 20 perces dugó). Plusz havonta 1-2 500km-es autópálya.

Érdeklődni szeretnék, hogy a fenti olaj fogyaztás miatt aggódnom kellene-e, vagy a leírt felhasználási körülmények figyelembe vételével normálisnak mondható – mint ahogy a kézikönyv szerint elvileg az is lehetne. „Vastagabb“ olajat nem szeretnék használni, ha még nem indokolt. Olajat az autó alatt nem látok. Esetleg kilátásba kell helyezni a közeljövőben egy gyűrű cserét?

Válaszát előre is köszönöm!

 

Norbica | 2018-09-12 16:11

Sziasztok! 

Tisztelt Szakértő!

Következő lenne a problémám: 2.0DiTD Mazda Premacy indul rendesen szépen, kb 30-40 km után menet közben megáll, izzítás jelző villog. Izzítás le-rá majd beindul ismét, de pár másodperc-perc után ismét leáll. Kb 10-25 perc pihenés után már megy rendesen a következő 30-40 km-en. 

Izzítórelé, B5B4 relé, egr szelep rendben. Az adagoló fordulatszám jeladójának a csatiját mikor lehúztam otthon járó motornál próbaképpen ugyan ezt produkálta: autó leállt, izzításjelző villogott. Kicseréltem azóta próba alatt van. 

Kérdés: okozhatta ez a leállást vagy mélyebben kell keresni? (Az autó azóta nem állt le.)

Norbica | 2018-09-12 16:03 Smok311 részére

Szia! 3 dolgo javaslok megnézni:

-B5B4 üzemanyagpumpa vezérlő relé

-Izzítrelé

-És az adagoló fordulatszám jeladó.

f.attila | 2018-09-02 22:04 Hoyoke részére

Szia, 

 

Nekem ugyanez volt a baj. 11e Ft-ért kaptam új sofwert egy márka kereskedésben. Másfél év alatt nem jött elő. 

Zoliv8 | 2018-08-30 17:17

Sziasztok! Véleményetek szeretném kérni P1170-es hibakóddal kapcsolatban. Cseréltünk légszűrőt, üzemanyagszűrőt első körben, de ez nem volt megoldás...következő körben katalizátor utáni lambdaszonda csere is megtörtént, de egy hét használat után ismét visszajött a hiba. Már egyenlőre nincs több ötlet, de hátha ti tudtok valami megoldás! Néha fullad is kicsit, de gázt felengedve abba hadja. Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget! Mazda 626 2.0 benzin 2001-es.

Üdv. Zoli

Hoyoke | 2018-08-13 17:22

Tisztelt Szakértő !

2012-es CX-7-esem, Diesel 2,2-em van.Egy évvel ezelőtt,télen, egyszer csak kiírta hogy az Add Blue rendszer meghibásodott, vigyem szervizbe, és elkezdett 830km- ről visszaszámolni.A szakszervizbe  leekérdezték és semmilyen hibát nem mondtak ,csak próbáljam ki.Természetesen nem volt már semmilyen baja.Az idén a nagy melegben ismét jött egy üzenet, most az SCR rendszer hibáját jelezte,  ismét visszaszámolás  újból szerviz. A kapott időpont reggeli induláskor semmilyen hiba nem volt, de azért elindultam a szervizbe. A diagnosztika eredménye ,az Add Blue rendszeren, egy hőfok jeladó meghibásodása okozta a hiba üzenetet ami aztán meg is szűnt. Most megint megjött a hiba ,ismételten megkezdte az autó a visszaszámlálást, bár nincs hibaüzenet, csak a befecskendezés piktogrammja villog, valamint a motorhibá-é. Valószínüleg ismét szerviz lesz. A szervizben elkeserítettek még a múltkor, azt mondták  hogy amennyiben az Add Blue egységgel lesz a baj , azt csak komlett cserélhetik mert a Mazda titja ennek a bármilyen javítását. Márpedig ez kb. 5 -600 eFt. A kérdésem az lenne hogy létezik erre más megoldás ?? Van olyan szerviz aki bevállalja ennek a javítását vagy csak csere lehetséges? Találkozott már ilyen esettel ??

 Üdvözlettel : Hoyoke

Smok311 | 2018-07-20 17:12

Üdv olyan kérdésem lenne hogy van nekem egy mazda 323f 2.0 disel autom és olyan csinál hogy hidegen indul melege  nem akar elindulni. Mindenki adagolora gyanakszik de olvastam más forumon hogy nem az adagolo volt a hibás de válasz nem jött hogy mi volt az ok . Találkozott már valaki ilyen problémával ?

monguzka | 2018-07-14 18:47

Tisztelt szakértő!

 

Van egy 2009 es  2.2 185 lovas diesel mazdám DPF jel világít .Ellvileg automatíkussan tisztitja mágát .Ha meg felelően használjuk (autopályán is használom elég sűrűn).Semilyen fűstöt nem észlelünk az autónál ,(belenyultam a kipufogóba semmikorom ,tökszáraz ,)nincs teljesitmény romlás .meg hajtottam az autott ahogy a szerviz könyirja de másnap is villogott a DPF jel .1-kérdés használ hatom e az autot vagy. abszolut nem járhatok vele .2-kéedés mi lehet ?tipus hiba pl?semmi jel nem utal arra hogy a részecske szürő meg híbásodott volna.

 

Üdvözlettel Monguzka.

villanegra | 2018-06-13 06:07

Tisztelt Szakértők !
Nemrég egy 2004-es mazda 3 sedan-t vettem.  Most mióta minden nap esik az eső, észrevettem, hogy a csomagtartóm (parkoló helyzetben is) rendszeresen beázik, nem is kicsit.  Széria probléma ?  Mit lehet tenni, javítható ? Köszönöm.

Ildike | 2018-06-11 13:25

Tisztelt Szakértők!

Érdeklődnék, hogy tudnak e segítséget adni a következő problémámra.Van egy 2003 as mazda 2 es autóm benzines 1400cm3 autómata váltós.Mostanában olyan hiba lépett fel, hogy reggel indítani akarom, de sikertelenül. A kesztyűtartónál hallani lehet egy relé kattanását, valamint a műszerfalon világít az autómata váltó kontroll lámpa. Többszöri próbálkozásra váltókar mozgatásra sem reagál, bár van mikor elalszik a kontroll lámpa de nem indul. Órákkal később kimegyek, és mintha semmi sem történt volna elsőre indul. Eddig ha már egyszer elindult, akkor aznap teljesen normálisan indul utána minden alkalommal. A jelenség rapszódikus, nem minden reggel fordult elő. Segítségüket előre is köszönöm.

Üdv. Ildikó

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó