2018. Augusztus 14. Kedd - Marcell

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu2 | 2017-02-21 13:50 Misike részére

Az első szériásoknál ez valóban így van.

Misike | 2017-02-19 13:41

Üdv! Hozzáértők segítségét kérném! Az elfogadott ha egy Mazdán a jobb oldali oldalüvegek feliratai  minden azon az oldali ablakon fordítva olvashatók (csak belülről)? Bal oldalon viszont végig kivülről olvashatók.  Magyarán olyan,mint ha két bal oldala lenne az autónak.

Lehet,hogy a jobb oldal törött volt? Egyáltalán át lehet rakni egyik oldali oldalüveget a másik oldalra,csak fordítva? Gondolom ha nem íves,akkor működik a dolog.

 

mazda-auto.hu2 | 2017-02-16 15:15 lemmy71 részére

Kellene egy forgalmi és személyi másolat, és ha rögzítve van elküldöm.

Nincs előírt lánccsere, csak ellenőrizni szoktuk.

Él az akció, és a vízszivattyút nem kell cserélni, a hosszbordás szíjnak pedig hivatalosan 100.000-ként van a csereperiódusa. Ha mégis cserélni kell, akkor az durván plusz tízezer forint.

mazda-auto.hu2 | 2017-02-16 14:45

Nem gyakori, de lehet turbó hiba, és a turbón keresztül visszajutó olaj tökéletlen égése miatt, a DPF is sokkal hamarabb eltömődhet.

A turbó egyébként felújítható.

Az indítás utáni fehér füst a szelepszár szimeringek hibájára utal.

Az, hogy az olajszint nem csökken nem jelent semmit, mert valószínűleg a gyakori regenerálások miatt felszaporodik benne a gázolaj, emiatt ráadásul a kenés se megfelelő. Mindenképppen rendbe kellene tenni az autót, mielőtt esetleg a motor is károsodna.

mazda-auto.hu2 | 2017-02-16 14:25 BluElite részére

Autó nélkül nem lehet segíteni, mert a csepegő olajat a menetszél mindenhova széthordja, így azt ajánljuk, hogy le kell mosatni a motort, és utána megkeresni a folyást.

lemmy71 | 2017-02-16 02:47

Tisztelt szakértő! (mazda-autó.hu2)

A 2.3 MPS DISI -nek  mennyi kilométernél javasolt a vezérműlánc cseréje ?  Erre az címre (garai@mazda-auto.hu) küldök adatokat alvázszámot akkor megtudná nekem nézni az autó előéletét, egy holland mazda6 mps –ről lenne szó.

És még egy kérdésem lenne, van egy 2003-s  hatos 2.0.cdte. létezik még a vezérműszíj csere akció és mit takar (alkatrészek + munkadíj) mert a régebbi írásban nem láttam az akcióban a vízszivattyú cseréjét és a hosszbordás szíjról sincs szó.

Köszönöm!

lemmy71 | 2017-02-12 16:00 SokadikZsolt részére

Az nem biztos hogy tönkre ment a turbód, ha az ember ésszel használja az autót és megad mindent neki ami kell akkor nem nagyon szokott meghibásodni a mazdák turbója. Az egyik ismerősömnek már 600 ezer van a 2.0 diesel 136le. hatosában és még nem nyúltak a turbóhoz. Tavaly a nejem hatosában  az egyik injektor tűzkarika éget át, először én is az egr –e gyanakodtam de nem. A tünetek indításnál egy nagy szürkés füst pamacs, menetközben már nem füstölt. A cooler cső olajos volt és amikor leszedtem a cooler hűtőt abban is állt az olaj. Járómotornál leveszed az olajbeöntő sapkát és hallani fogod hogy beledolgozik a henger az olajtérbe (erőteljes szürkésfehér kartergáz). A tűzkarika cseréje megoldotta a problémámat, persze alaposan átkellet takarítanom a cooler csöveket és a hűtőt.

BluElite | 2017-02-12 09:47

 

 

Tsztelt Szakértő!

626 DiTD-vel kapcsolatos kérdésem lenne: Valahonnét szivárog az olaj a gépből. Régebben nem ette az olajat, cseréről-cseréig sosem kellett utána töltenem, Nos, múltkor megnéztem, épp a minimumon volt a szint. A kocsi nem füstöl, jól indul, megy ahogy eddig, kizártnak tartom hogy a motor lenne kopott. Gondolom elcsöpög a nedű, mert észre vettem a motor alatt foltokat. Benézve a motorházba elöl, kb közép tájon látok friss foltokat egy padló lemezen. Valahol azon a részen, ahol a motor-sebesség váltó illesztés van. Viszont a problémás helyet nem sikerült beazonosítanom, mert jönnek-mennek turbó csövek, meg egyebek arra felé.

Valaki járt már így? Milyen tömítés szállhat el azon a tájékon? A hengerfej, és szelepfedél környéke látszólag jó. Ha jól tudom egy vákumszivattyú vagy mi van még ott.

 

Köszönettel: BluElite

 

Update 19:45-kor: délután mentem az autóval, egy erősebben emelkedő kapubejárón megálltam, és volt folt a kocsi alatt rendesen. 

SokadikZsolt | 2017-02-12 08:29 lemmy71 részére

Köszönöm a segítséged! Gondolom a turbó felújítást nem úszom meg!

Van esetleg tipped mi lehet még?

lemmy71 | 2017-02-11 22:44 SokadikZsolt részére

Esetleg ha a turbót akarod felújítani akkor tudok ajánlani egy szakembert Csepelen, max 100 ból teljesen felújítja, én már négyet vittem hozzá és eddig semmi gond nem volt a munkájával. Egyszer személyesen vittem neki innen békés megyéből és ott megvártam, mert extra sürgős volt, cirka négy óra alatt megcsinálta, padon szakszerűen bevizsgálta bemérte és hivatalosan fél év garanciát vállal. De szerintem nálad nem csak turbó a fő probléma ………enlightened

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó