2018. Augusztus 16. Csütörtök - Ábrahám

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


samatagrav | 2016-12-17 22:36

Tisztelt szakértő!

Adott egy 2008-as GH diesel, plusz autópálya, 140-es folyamatos tempomatos haladás. 50-60km megtétele után 5-6 erőteljes csipogás hallható a múszeregység felől, de semmilyen hibaüzenet, vagy piktogram nem jelenik meg, csak sípol párat, majd a következö 20-30km-en csendben van. Semmit nem venni észre az autón, szépen megy, hangja is jó. Nemrég volt porlasztó feltanításon új porlasztók beépítése miatt.

Köszönöm

Pakerskali | 2016-12-17 21:32

Tisztelt Szakértő! Az lenne a problémám egy 99-es 626 kombi glx 2.0 literes 116 le benzines mazdával,hogy alapjáraton a fordulat nagyon leesik és intenzivebb gázadásnál majdnem lefullad,rángat,dadog csak nagyon finoman lehet vele felgyorsulni teljesen erőtlen és mintha egy henger nem menne.Gyergyák kicserélve,de hiba maradt.Hosszabb ideig benyomott kuplungnál leáll a motor és ha járó motorral üresben gurulok akkor is leáll és nem lehet kormányozni illetve a fék sem működik.Van esetleg valami tippje? Előre is köszönöm. 

Nyugat | 2016-12-12 23:16

Tisztelt Szakértők

Új bejelentkező vagyok.Olvasgatom a fórum oldalait és a 2016.11.21-én feltett kérdés szinte teljesen megeggyezik az én kérdésemmel.Mazda 3 típusu kocsimnál az ablakemelő csak a vezető oldali ajtónál működik.(a másik 3 ajtónál semmi mozgás)Ez csak azóta történt hogy az akkumlátorom lemerült.Lehetséges hogy csak biztosítékcserére lesz szükségem???Várom megtisztelő válaszát.Tisztelettel egy “új”nyugdíjas

soviszabi | 2016-12-09 17:34

Sziasztok!

Milyen motorolajat javasoltok Mazda6 2,0 dizel (2006) DPF szűrő nélküli autóhoz?

Norbica | 2016-12-09 08:41 vick27 részére

Szia! Igazán nincs mit! Én is örülök, hogy végre működik az autóm rendesen és örülök, hogy segíthettem! Ui.: ne félj a bontottól! Az enyémben is az van, igaz nem ugyan az mint a tipus. Toyota relé, más lábleosztással, de ezt egy ügyes villamosságis gyorsan megoldja. Egy két forrasztás a relén és bele is rakja ugyan úgy, mint az eredetit. (az említett relé, eredtileg a rági Toyota mentőkben volt, de ez lényegtelen. Ez csak egy sima mezei szakító relé, ami húz ha indítasz és enged ha már idult és meg van a megfelelő üzemanyagmennyiség. Ezután a többit ugye a vákum végzi.) 

Norbica | 2016-12-09 08:32 SL77 részére

Szia! Mond a szerelődnek nyugodtan, hiába hülyeségnek hangzik, hogy próbálja ki más tipusú, de ugyan olyan relével. Ezt egy autóvillamosságis szakember át tudja fabrikálni. Nekem is leteszteltékaz említett relét, nem mutatott hibát, mégis tettünk bele egy másikat. Azóta hibátlanul működik az autó! Nem tudom ez valami sajátosság lehet ennél a relénél, hogy az autóban hidegben "megtaknyosodik" és közben ha tesztelik, ellenőrzik nem mutat hibát... Próbálják ki, mond nekik bátran. Egy próbát megér. Bátran merem ajánlani, elvégre nekem bejött!!!

vick27 | 2016-12-09 05:14 Norbica részére

Szia!

Nagyon-nagyon köszönöm Neked is, hogy kitaláltad és meg is osztottad a relé tesztelésének módját!

vick27 | 2016-12-09 05:11 SL részére

 

Kedves Sorstárs!!!

 

Nem tudom elmondani, mennyire hálás vagyok! Tegnap olvastam csak a hozzászólását, mert előtte napokig lestem a szakértő válaszát, már le is mondtam róla……  tegnap megtudtam, hogy adagoló felújításban lesz részem : mennyiségszabályozó szelep : 60.000Ft, hozzá elektronika (ha kell) 30.000Ft + tisztítás, próbapad, munka díj 50.000 Ft össz: 140.000 -ft hurrá…..

Mielőtt kimondtam az áment (átgondolva, hogy az autó árának 25% fogom rákölteni Karácsony előtt ) még egyszer benéztem a fórumra…. azt hittem elájulok….. ne… tuti nincs ilyen szerencsém, ok egy próbát megér, Norbica tesztjét lekövettem, azzal megspékelve, hogy egész éjjel bent volt a relé 24 fokon, de amíg most megittam a kávém, még rádobtam a radiátorra….

-3 fok van, kimentem beraktam, izzít, gyönyörűen indul! alapjárat  1000 szépen lassan visszaengedte 800-ra egyszer sem állt meg!

A szerelők valószínűleg tévednek az Ön esetében, relé valóban működik, (mi is ellenőriztük anno), csak nem megfelelően, Norbica tesztjét kell követni!!!

Még egyszer nagyon köszönöm, remélem hamarosan Önnél is lezárul ez a probléma!

Megpróbálom kintről beszerezni a relét, mert bontottat nem akarok, amint megtudok vmit jelentkezem!

És tényleg nagyon köszönöm!!!

SL77 | 2016-12-08 22:42 Norbica részére

Szia! Örülök, hogy tudtam segíteni! Az én autóm sajna még mindig a szerelőnél, mert nem találják a hiba OKÁT. Elmondásuk szerint leellenőrizték a relét, megfelelően működik :-).

Norbica | 2016-12-07 04:41 SL77 részére

Szia! Ismét én! Tegnap nem hagyott nyugodni a dolog és cselekedtem... Melóból hazaérve kikaptam az említett B5B4 relét és "manuálisan" meleg helyre vittem, majd visszahelyeztem. Kérlek szépen meglepő dolog történt: az autó pöccre indult (igaz egy perc után leállt, de utána erőt vettt magán és sikerült felkelnie, jó fél nap állás után a -5 fokban.) Megkerestem autóvillamossági barátomat, aki fabrikált egy ugyan ilyen Toyota reléből egy ugyan ilyen lábleosztású relét és behelyeztük! Ma hajnalban mit hozott a télapó?! Egy autót, ami pöccre indul!!! Úgyhogy bátran merem neked ajánlani, hogy mond a szerelődnek és amíg nem tudsz te sem beszerezni hasonló relét, valahogy próbáljátok meg így orvosolni a helyzetet! Egyébként gratulálok, mert sikerült megtalálnod a probléma okát!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó