2018. Augusztus 16. Csütörtök - Ábrahám

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Norbica | 2016-12-06 11:44 SL77 részére

Igen, most néztem én is utána… Vagy külföldről lehet rendelni, vagy itthonról bontottat. De, hogy itthon nem lehet sehol semmilyen relét kapni újat azért ez csúcs! :D

 

SL77 | 2016-12-06 11:39 Norbica részére

Szia! Szerintem egy próbát megér, hogy leellenőrizd a relét. Még a szerelőd kijelentését is igazolná, hogy kevés üzemanyagot kap a motor. Rossz elektromos kontaktolás lehet oka, hogy az üzemanyagpumpa nem kapja meg a megfelelő 12 V feszültséget és ezáltal nincs meg a motor ellátásához szükséges üzemanyagmennyiség. Én jeleztem a szerelőmnek a lehetséges hiba okot, még mielőtt nagyon megbontanák a rendszert (súlyos tízezrekért). Viszont eddig még nem találtam új relét a piacon. Üdv.: Lackó

Norbica | 2016-12-06 10:32 SL részére

Szia! Akkor lehet, hogy hasonló lehet a baja az én 2002-es 2.0 DiTD Premacymnak!? Ő reggel ha hidegebbek vannak, nehezen kinlódások árán indul (ha beröffent ritkán, de nem gyakran leáll egyszer.) De ha bemelegedett indul pöccre, illetve, ha garázsban áll akkor is indul pöccre.Üdv.: Norbi

SL | 2016-12-06 00:16 vick27 részére

Üdvözlöm sorstárs!

Én is tulajdonosa vagyok egy 2000 gyártású 2000 cm3 DITD tipusjelű Mazda Premacynak, ami hasonló hibajelenségeket produkál, kb. 2 het. Reggelente nem, vagy csak hosszas könyörgés után hajlandó beindulni. Ha viszont bemelegedett, akkor egész nap hiba nélkül használható. Ma elvittem szerelőhöz, hátha orvosolni tudják a problémát. Mivel nem hagy nyugodni a téma, ezért elkeztem böngészni a fórumokat, hátha küzdött már valaki ezzel a hibával, és hátha meg van rá a megoldás is. Így jutottam el erre az oldalra is. Német fórumokon több helyen is foglalkoztak már ezzel a hibajelenséggel. Leírások szerint a megoldást a biztosíték táblán található B5B4 relé (dízelpumpa vezérlő relé) csréje hozta. Én jelezni fogom a szerelőmnek, hogy elsőként ellenőrizze az említett relét, és lehet, hogy Ön autójánál is ez okozza a problémát. ( Nem vagyok autószerelő ill. szakértő, csak nem hagynak nyugodni az ilyen műszaki problémák)

 

Norbica | 2016-12-02 18:13 mazda-auto.hu részére

Elméletileg és gyakorlatilag minden leellenőrizve az autón. Egy kérdésem maradt még: mivel vezérlés is lett cserélve az autón nem lehet az előtöltésem gyenge és azért akar reggel hidegen nehézkesen indulni? Mert ha reggel beindul, (mondjuk olyan még nem volt, hogy nem indult volna be...) akkor melegen semmi köszködés bármennyit állt. Menni is jól megy, még arra utaló dolgot (pl. többletfogyasztás) sem vettem észre, hogy az adagoló lenne a ludas.

Válaszát előre is köszönöm! 

mazda-auto.hu | 2016-12-02 15:10 lehozsoci részére

Kedves Lehozsoci és Kovács István! Köszönjük a hozzászólást / észrevételt. Nagyon sok CX-5 és Mazda6 tulajdonosnak fel sem tűnik a magasabb alapjárat vagy nem tulajdonítanak neki nagy jelentőséget. Amennyiben az autót többször indítják be és állítják le alacsony üzemi hőmérsékleten, akkor a kipufogógáz hőmérséklete alacsony marad. Kondenzvíz tapad a DPF belső felületére, mely növeli a kipufogógáz nyomáskülönbségét, ami magasabb alapjáratot generál pár másodpercig. Amennyiben a nyomáskülönbség egy bizonyos értéket elér, vagy azt meghaladja, akkor a DPF regenerálását / tisztítását javasolja a Mazda, így a kondenzvíz nem tapad meg a belső felületen a koromban.

gtom | 2016-12-01 12:29 mazda-auto.hu részére

Köszönöm, ellenőriztük, az egész alsó mechnanikát javasolják cserélni, mert a csapok lötyögnek. Láttam bontási rajzot, de nem látom pontosan, hogy milyen cikkszám tartozik hozzá ( a teljes szerkezet, ami az ülő lap és sín között van). Tudna ebben segíteni? üdv.

vick27 | 2016-12-01 06:27

Tisztelt Szakértő!

Tulajdonosa vagyok egy 2000 évj. 2.0 TD 66KW Mazda Premacynak, tavasszal vettem, semmi gond nem volt, amíg egyik reggel nem volt hidegebb kb 10 foknál. Akkor is pöcre indult, de leállt hirtelen mintha levennénk a gyújtást, ezt produkálta menet közben is, amíg a motor be nem melegedett. Nyáron, jöttek a jó idők és semmi gond nem volt, annyit vettünk észre, hogy semmi füstje nincs az autónak, és kicsit lomha. Ősszel ugyan ez a tünet, majd ahogy hidegebb lett, már elindulni sem akart. izzitógyertyákat, izzító relét leellenőriztük, a bejövő levegő  hőmérséklet érzékelőt kicserélték, állítottak szelephézagot, mert állítólag az sem volt, hőmérséklet jeladókat kimérték állítólag jók…. Ha garázsban hagyom éjszakára pöcröff indul semmi gond, ha kint hagyom a hidegben vagy elindul és utána 2-3 szor még leáll vagy, ha hidegebb van mint most (kb 2 fok alatt) el sem indul. Egyértelműen a hideghez van köze, illetve a szerelő szerint kevés üzemanyagot kap….. Mi lehet a probléma?

lehozsoci | 2016-11-30 11:46 Kovács István részére

Kedves Kocsis István

Az Ön autojának semmi baja. A SkyActive diesel motorok alacsony komressziójú motorok. A 1:14 es kompresszió sok jó előnnyel jár..de indítási problémákkal járhat. Ezért a mazda diesel motorok hideg üzemmódban egy speciális szelepvezérléssel a hideg üzemben nem zárják a kipufogó szelepet teljesen, kicsit nyitva maradnak, így szívás ütemben meleg kipufogó gáz visszaáramolva segít a hengerfej felmelegésében és stabilizálja az égést. Ezt hívják VVL (Variable Valve Lift) rendszernek a mazda motorok esetében. Ezért van az hogy hidegen megasabb fordulatszámon jár a motor úgy 1800 fordulaton pár percig…

Elnézést a SZAKÉRTŐTŐL de ennek semmi köze DPF hez…

Üdv

Lehozsoci

 

 

Balázs | 2016-11-29 21:35 mazda-auto.hu részére

Köszönöm szépen a válaszát! Tudna esetleg abban is segíteni, hogy hol találom a gyári nyílást, ill. miként járjak el vele?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó