2018. Október 20. Szombat - Vendel

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2016-12-02 15:10 lehozsoci részére

Kedves Lehozsoci és Kovács István! Köszönjük a hozzászólást / észrevételt. Nagyon sok CX-5 és Mazda6 tulajdonosnak fel sem tűnik a magasabb alapjárat vagy nem tulajdonítanak neki nagy jelentőséget. Amennyiben az autót többször indítják be és állítják le alacsony üzemi hőmérsékleten, akkor a kipufogógáz hőmérséklete alacsony marad. Kondenzvíz tapad a DPF belső felületére, mely növeli a kipufogógáz nyomáskülönbségét, ami magasabb alapjáratot generál pár másodpercig. Amennyiben a nyomáskülönbség egy bizonyos értéket elér, vagy azt meghaladja, akkor a DPF regenerálását / tisztítását javasolja a Mazda, így a kondenzvíz nem tapad meg a belső felületen a koromban.

gtom | 2016-12-01 12:29 mazda-auto.hu részére

Köszönöm, ellenőriztük, az egész alsó mechnanikát javasolják cserélni, mert a csapok lötyögnek. Láttam bontási rajzot, de nem látom pontosan, hogy milyen cikkszám tartozik hozzá ( a teljes szerkezet, ami az ülő lap és sín között van). Tudna ebben segíteni? üdv.

vick27 | 2016-12-01 06:27

Tisztelt Szakértő!

Tulajdonosa vagyok egy 2000 évj. 2.0 TD 66KW Mazda Premacynak, tavasszal vettem, semmi gond nem volt, amíg egyik reggel nem volt hidegebb kb 10 foknál. Akkor is pöcre indult, de leállt hirtelen mintha levennénk a gyújtást, ezt produkálta menet közben is, amíg a motor be nem melegedett. Nyáron, jöttek a jó idők és semmi gond nem volt, annyit vettünk észre, hogy semmi füstje nincs az autónak, és kicsit lomha. Ősszel ugyan ez a tünet, majd ahogy hidegebb lett, már elindulni sem akart. izzitógyertyákat, izzító relét leellenőriztük, a bejövő levegő  hőmérséklet érzékelőt kicserélték, állítottak szelephézagot, mert állítólag az sem volt, hőmérséklet jeladókat kimérték állítólag jók…. Ha garázsban hagyom éjszakára pöcröff indul semmi gond, ha kint hagyom a hidegben vagy elindul és utána 2-3 szor még leáll vagy, ha hidegebb van mint most (kb 2 fok alatt) el sem indul. Egyértelműen a hideghez van köze, illetve a szerelő szerint kevés üzemanyagot kap….. Mi lehet a probléma?

lehozsoci | 2016-11-30 11:46 Kovács István részére

Kedves Kocsis István

Az Ön autojának semmi baja. A SkyActive diesel motorok alacsony komressziójú motorok. A 1:14 es kompresszió sok jó előnnyel jár..de indítási problémákkal járhat. Ezért a mazda diesel motorok hideg üzemmódban egy speciális szelepvezérléssel a hideg üzemben nem zárják a kipufogó szelepet teljesen, kicsit nyitva maradnak, így szívás ütemben meleg kipufogó gáz visszaáramolva segít a hengerfej felmelegésében és stabilizálja az égést. Ezt hívják VVL (Variable Valve Lift) rendszernek a mazda motorok esetében. Ezért van az hogy hidegen megasabb fordulatszámon jár a motor úgy 1800 fordulaton pár percig…

Elnézést a SZAKÉRTŐTŐL de ennek semmi köze DPF hez…

Üdv

Lehozsoci

 

 

Balázs | 2016-11-29 21:35 mazda-auto.hu részére

Köszönöm szépen a válaszát! Tudna esetleg abban is segíteni, hogy hol találom a gyári nyílást, ill. miként járjak el vele?

favágó | 2016-11-29 18:35

Tisztelt Szakértő!

Meg tudná nekem mondani hogy a 91-től gyártott Mazda 626 GE hátsó futóműve megegyezik-e a xedos6-éval?

Köszönettel

 

mazda-auto.hu | 2016-11-29 14:18 Norbica részére

Az a jó, ha kattan a relé, de ki kellene mérni. Ha jó, akkor valószínű adagoló hiba

mazda-auto.hu | 2016-11-29 14:15 Kovács István részére

Természetesen hideg motrnál magasabb az alapjárat, de ez soknak tűnik. Márkaszervizben DPF regenerálással lehet rajta segíteni

mazda-auto.hu | 2016-11-29 13:42 Balázs részére

Amennyiben külső jele nincs a beázásnak, akkor elképzelhető, hogy nagynyomású gőzborotvás alvázmosás után a gyári nyílást is bezárták és lealvázvédőzték esélyt nem adva a víz kifolyásának.

mazda-auto.hu | 2016-11-29 13:36 Csiga1992 részére

Elképzelhető, hogy csak a gyerekzár gombja lett véletlen benyomva. Ha nem, akkor a következőkképen kell tanítani. Gyújtás ráad és minden ablakot a saját ajtón lévő gombját folyamatosan nyomva mindkét végállásban kattanásig tartani, majd a bal első kapcsolóról megpróbálni vezérelni.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó