2019. Június 16. - Jusztin

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Csabi626 | 2016-08-29 23:30

Tisztelt Szakértő!

A 626-os topicba is beírtam, de itt is megkérdezem, hátha hamarabb sikerül megoldani a problémát:
93-as 626-2.5/v6-nál túl hamar bekapcsol a hűtőventillátor, sacc. 50-60 fok környékén.
Mi lehet az oka?
Én a felső hűtőfolyadékbeöntő melletti gombára gyanakszok.
Ki tudom e ezt mérni ellenállásmérővel, ha igen, mennyinek kell lennie hidegen, és melegen, vagy csak nyitott/zárt állapota van?

A segítséget előre is köszönöm.

Petya007 | 2016-08-26 11:43

Tisztelt Szakértő!

Segítséget szeretnék kérni.Nemrég vettünk egy 2.3 TE benzines,2003-as évjáratú  MPV-t,de ma délután fogta magát és se kép se hang.Gyújtás után nincs indítózás.Akksi jó,szerintem minden relé műxik,biztiket átnéztem.Én az önindítóra gyanakszom.Esetleg ötlet?

Várom megtisztelő válaszát.

samatagrav | 2016-08-26 03:52

Tisztelt Szakértő!

Érdeklődnék pár meglévő problémával kapcsolatban. Egy Mazda 6 GH GT 2.0 diesel autóról lenne szó.

- Nagyobb sebességnél (pl autópálya fel-lehajtó) a kormány lassú, egyenesbe történő fordításakor enyhe akadás érezhető. Mi lehet a hiba oka?

- A motor hidegen kelepelős hangon jár, menet közben ezt nem hallani. Ha bemelegedett, az alapjárat szép, de pl a klíma bekapcsolásával a kelepelés visszatér. Amikor a klímakompresszor kikapcsol, a kelepelés is enyhül, amikor visszakapcsol, a kelepelés is visszatér. Értelemszerűen a terhelés hatására jön elő a hang. Tudna esetleg segíteni, hogy hol kezdjem a probléma megoldását? A porlasztó kalibráción már túlestem.

- Az autó húz jobbra. Futómű állítás után sem szűnt meg a gond, pedig az értékek tökéletesek. Olyan érzés vezetni, mintha a 18-as kerekek nagyok lennének rá. A legkisebb útegyenetlenség is elviszi az irányból és erősen ellen kell tartani. Olvastam, hogy az előző szériánál a toronycsapágy hiánya okozta ezt, de amennyire tudom, ebben már van. Esetleg valamilyen ötlete lenne, hogy miként orvosoljam a gondot?

 

Nagyon köszönöm a segítségét.

Üdv: Varga Tamás

mazda-auto.hu | 2016-08-16 11:43 Csaba68 részére

Privátban megbeszéltük, várom az e-mailt

Csaba68 | 2016-08-13 18:13

Tisztelt Szakèrtő!

Mazda cx7 adblue fűtőszàlproblèm van. Hibakód DTC P20B9.

A kèrdèsem az lenne,  hogy hol javítjàk,esetleg hol lehet az alkatrèszt beszerezni ès kb. mennyibe kerül az alkatrèsz ès a javìtàsi költsèg.

Vàlaszàt előre is köszönöm!

mazda-auto.hu2 | 2016-08-12 15:46 Lantos749 részére

Látni kellene, lehet hogy csak meglazult egy bilincs.

mazda-auto.hu2 | 2016-08-12 15:43 gyik87 részére

Nem kell a vízszivattyút cserélni, csak ha meghibásodik.

mazda-auto.hu2 | 2016-08-12 15:42 Főni71 részére

Igen az ellenállás értékekből lehet következtetni rá.

Lantos749 | 2016-08-04 10:44

Üdv!

Nemrég átesett az autóm egy nagyobb szervizen… (időszakos+fékolaj+fékbetét+hűtővíz termosztáttal cserén)

Az elmúlt hetekben sikeresen teljesítettem egy 3600 km -es Görög utat, mindenféle hiba és rendellenesség nélkül.

Tegnap előtt viszont amikor átugrottam egy szomszédos városba (50 km) az egyik lámpánál arra lettem figyelmes, hogy füstöl a motortér….

Gyorsan félreálltam, felnyitottam a motorteret és megnyugodtam, hogy csak gőz…, ami a kipufogóleömlő alól ered valahonnan. Az autó alatt pedig hűtővizet véltem felfedezni, ami hol nagyobb, hol kisebb, hol pedig 0 intenzitással csepegett. (megjegyezném, hogy a műszerfalon a vízhófok visszajelző végig normál állapotot mutatott)

Vészüzemmódban (sűrű megállásokkal, vízutántöltéssel, és nem megeröltető, alacsony motorfordulattal) hazaautókáztam, azóta nem indítottam be, mivel, hogy a szerelő csak jövőhéten ér rá… :(

Tudna esetleg valaki valamiféle magyarázatot adni a jelenségre?

(az autó ‘01-es Mazda 626 – 1.8 benzin motorral – FP9A motorkóddal)

gyik87 | 2016-08-01 14:24

Tisztelt Szakértő!

Boldog tulajdonosa lettem egy 2001-ben gyártott Fp motorkódú Mazda Premacynak 1.8 100Le. Azzal a kérdéssel fordulnék önhöz hogy két márkaszervízben is jártam vezérléscsere ügyében és érdekes módon az egyik helyen azt mondták hogy ennél a motornál kell vízpumpát cserélni a vezérléssel együtt a másik helyen pedig nemleges választ kaptam akkor most mi az igazság?

Válaszát előre is köszönöm 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó