2018. Szeptember 19. Szerda - Vilhelmina

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Eszter | 2016-03-27 18:13

Sziasztok ! Tudtok valakit aki tudna nekünk segíteni ?! Van egy Mazda b2500-as 2003-as évjáratú autónk. Az elektromos ablak bekötést szeretnénk megcsinálni elöl hátul. Elektromos ablak esetén.

BluElite | 2016-03-24 10:09

Tisztelt Szakértő!

Adott egy ‘98-as 626 DiTD. A következő, alkalmanként előforduló problémám van: indításkor izzítok, majd indítózok, de indítózás helyett csak relé meghúzást hallok a műszerfal alól, az indító motor nem forog. Az akksi vadi új, jó! Indításkor kuplung kinyomva, van hogy a féket is nyomom, megszokásból.

Többszöri próbálkozásra forog csak az indító motor.

Valami ötlet van esetleg, merre kutakodjak?

 

Köszönettel: BluElite

Bigtom3 | 2016-03-11 10:51

Tisztelt Szakértők!

Egy 2006-os mazda 6 2.0 benzines autóm van,amire már rég vágytam.10 éves kocsi lévén,vannak apróságok,de tényleg apróságok,amik okára kiváncsi lennék.Egyik ilyen problémám,hogy nem tudom,mennyinek kellene lenni az alapjáratnak,én gondolom,hogy valahol 800 körül,de biztos nem 600 és 750 között,ahol nekem ugrál.Hidegen nincs semmi gond,felmegy 1000 körülire,és stabilan tartja is.Amikor már bemelegszik a motor,leesik az elöbb említett értékek közé,ott ingadozik annyira,hogy ha sötétben alapjáraton gurulok,látom a fényszórókon,hogy halványan ugyan,de pislákolnak.Mire kell gondolni ebben az esetben?Vajon kb. mekkora a baj?Előre is köszönöm a segítséget.

Morzsi007 | 2016-03-10 09:55

Sziasztok. 

Segítséget szeretnék kérni, ha valakinek van valami ötlete, megköszönném. Mazda 6 2008-as benzines autóról van szó. A hétvégén lemerült az akksi. Kivettem, feltöltöttem, visszaraktam. Ezután jelentkezett a probléma, meleg motornál az alapjárat ingadozik lemegy 500-ra (magasabb lesz) ott marad kis gázarásnál feljebb ugrik. Úgy hallottam, mintha szakaszosan másodpercenként valami elektromotor hangot ad a motortérből, de még nem néztem pontosan honnan jöhet. Próbáltam azt, amit itt írtak a fórumon, motorfékkel beállítani, de nem sikerült vagy valamit rosszul csináltam. Köszönöm a válaszokat

 

megoldva: 3 nap után rendbe jött az alapjárat. 

fleto24 | 2016-03-05 10:29

Tisztelt Mazda Szakértők!

Segítséget szeretnék kérni megint a 6 MPS problémámhoz.Ha már turbót cserélünk az autón,mivel az adta meg magát, akkor szeretnék vezérlést is cseréltetni,mert szól az okoskerék indításnál.Esetleg elérhető ehhez a típushoz magyar nyelven kezelési-szervizelési leírás vagy  rajz valamilyen formátumban?Ha angol vagy német van csak az is jó lenne.Szükség van esetleg valami egyedi szerszámra a cseréjéhez?A segítséget előre is köszönöm!

fleto24 | 2016-03-01 12:28 lehozsoci részére

Hello Lehozsoci!

Köszönöm a tanácsot.Hát sajnos kék füst volt és égett olajszag,leállítás után még füstölt a dob,gondolom odanyomta az olajat.Jelenleg idő hiányában csütörtökön tudjuk csak részletesebben szétszedni és átnézni,mivel aki ért hozzá csak akkor ér rá,de remélem “csak” turbó gondom lesz.A motort nem szívesen generáloznám,ha nem muszáj.Szétszedés után majd talán okosabbak leszünk,de úgyis megírom, hogy mire jutottunk,mert szívesen veszem a tapasztalatokat és szakértelmet.

lehozsoci | 2016-03-01 12:03 lehozsoci részére

Ja elfelejtettem...Ha a turbina hozzáért a ház falához akkor egy fehér sávot kell hogy láss..

Üdv

lehozsoci

lehozsoci | 2016-03-01 12:00 fleto24 részére

Hello Fleto24

Elég logikusnak tűnik, hogy a motorba beszívott motor olaj okozza a füstöt. Milyen színű volt?. Ajánlom nem vezetni az autót, az akksi és egyébb eltávolított akadály után a turbo turbina oldala látható lesz. Meg kellene nézni hogy a turbo tengelyének mekkora a horizontális és vertikális holt játéka, valamint a turbina lapátok hozzáértek-e a falhoz…

Üdv

lehozsoci

fleto24 | 2016-02-29 19:55

Tisztelt Mazda-Autó!

Mazda 6 mps-el most van egy nagyobb problémám.Elindultam vele otthonról és kb. 500m megtétele után hatalmas nagy olajfüst felhőt hagytam magam után.Persze azonnal megálltam vele és kis várakozás után olajszint ellenőrzésekor láttam hogy az olaj nagyobb mennyiségben (nívó pálca min. jel-ig és maximumon volt 2 napja) eltűnt belőle.Motorleállítás után is még füstölt a kipufogó.Turbóra gyanakodtam,persze nem vagyok műszaki zseni,de jelenleg enyhén szétbontva és szemrevételezve a turbón nem lehet látni olajnyomot,de gondolom szétbontásig ezt még nem lehet kizárni.Mielőtt nekiállnánk szétszedni részletesebben gondoltam megkérdezem Önöket,hátha tudnak segíteni merre kellene elindulnom a hiba keresésben.Az autóra nagyon vigyáztam pl.olajcsere stb. .Mielőtt ez történt járt alapjáraton 5percet és semmi jele nem volt füstnek,csak amikor elindultam vele gázadásnál hirtelen jött és még az alapjáratom is ingadozott amíg le nem állítottam,ez kb 10 másodperc volt az egész.Eddig nem fogyott az olaj sem mert sűrűn ellenőriztem,erre nagyon odafigyeltem.Mostanában azt vettem észre hogy gázadásnál nagyon enyhén szaggatott, de szinte észre sem lehetett venni,nem tudom,hogy van e köze ennek ehhez az egészhez.Víz nem fogyott belőle és nem is volt semmilyen elváltozás se állagban és színben sem.

A segítséget előre is köszönöm.

mazda-auto.hu2 | 2016-02-22 12:26 Iceman részére

A rendszer csak az előírt karbantartásokat rögzíti, a részecskeszűrő cserét nem. Az autót Olaszországban helyezték forgalomba 2009.02.17-én, és ezt követően nem is volt szervizben 2011.09.28-ig, 100.521 km-ig. Utána 2013.05.06-ig rendszeresen járt, utána nincs bejegyzés. Ha kapok egy kilóméter állást, megírom, hogy reális, vagy sem.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó