2018. Június 21. Csütörtök - Alajos

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


lehozsoci | 2016-03-01 12:00 fleto24 részére

Hello Fleto24

Elég logikusnak tűnik, hogy a motorba beszívott motor olaj okozza a füstöt. Milyen színű volt?. Ajánlom nem vezetni az autót, az akksi és egyébb eltávolított akadály után a turbo turbina oldala látható lesz. Meg kellene nézni hogy a turbo tengelyének mekkora a horizontális és vertikális holt játéka, valamint a turbina lapátok hozzáértek-e a falhoz…

Üdv

lehozsoci

fleto24 | 2016-02-29 19:55

Tisztelt Mazda-Autó!

Mazda 6 mps-el most van egy nagyobb problémám.Elindultam vele otthonról és kb. 500m megtétele után hatalmas nagy olajfüst felhőt hagytam magam után.Persze azonnal megálltam vele és kis várakozás után olajszint ellenőrzésekor láttam hogy az olaj nagyobb mennyiségben (nívó pálca min. jel-ig és maximumon volt 2 napja) eltűnt belőle.Motorleállítás után is még füstölt a kipufogó.Turbóra gyanakodtam,persze nem vagyok műszaki zseni,de jelenleg enyhén szétbontva és szemrevételezve a turbón nem lehet látni olajnyomot,de gondolom szétbontásig ezt még nem lehet kizárni.Mielőtt nekiállnánk szétszedni részletesebben gondoltam megkérdezem Önöket,hátha tudnak segíteni merre kellene elindulnom a hiba keresésben.Az autóra nagyon vigyáztam pl.olajcsere stb. .Mielőtt ez történt járt alapjáraton 5percet és semmi jele nem volt füstnek,csak amikor elindultam vele gázadásnál hirtelen jött és még az alapjáratom is ingadozott amíg le nem állítottam,ez kb 10 másodperc volt az egész.Eddig nem fogyott az olaj sem mert sűrűn ellenőriztem,erre nagyon odafigyeltem.Mostanában azt vettem észre hogy gázadásnál nagyon enyhén szaggatott, de szinte észre sem lehetett venni,nem tudom,hogy van e köze ennek ehhez az egészhez.Víz nem fogyott belőle és nem is volt semmilyen elváltozás se állagban és színben sem.

A segítséget előre is köszönöm.

mazda-auto.hu2 | 2016-02-22 12:26 Iceman részére

A rendszer csak az előírt karbantartásokat rögzíti, a részecskeszűrő cserét nem. Az autót Olaszországban helyezték forgalomba 2009.02.17-én, és ezt követően nem is volt szervizben 2011.09.28-ig, 100.521 km-ig. Utána 2013.05.06-ig rendszeresen járt, utána nincs bejegyzés. Ha kapok egy kilóméter állást, megírom, hogy reális, vagy sem.

Lantos749 | 2016-02-22 11:39

Üdv!
Lenne egy fontos kérdésem!
 
Tegnap elvittem az autót az éves szervízre, ahol a szerelőm felhívta a figyelmemet, hogy a baloldali hátsó keréknél a hosszanti stabilizátor rúd (ami előre a küszöb irányába nyúlik) kissé meg van hajolva (bumeráng alakú, alulról meg van nyomva...).
 
Én eddig nem vettem észre, hogy bármiben is befolyásolná a menettulajdonságát az autómnak, nem húz semerre, nem kopik jobban a gumi és nem is ráz.....
 
Valószínűleg azért, mert minden garnitúra (nyári-téli) kerékátszerelésnél csináltatok futóműbeállítást.... (eszembe is jutott, hogy legutóbb, mintha említették is volna, de nem kerítettek neki nagy feneket)
 
Szerintetek használhatom így tovább az autót, vagy inkább cseréltessem ki a legközelebbi kerékcsere előtt?
 
Más:
Az okozhat fékhiba visszajelzést a műszerfalon, hogy elvannak kopva a hátsó fékbetétek?
 

Iceman | 2016-02-19 21:29

Tisztelt Mazda!

A jövő héten mennék megnézni egy 2009 Mazda 6. Az alvázszáma JMZGH19D601198386. Az előéletére lennék kíváncsi, a tulaj elmondása szerint nemrég volt szervizben, a részecskeszűrőt cserélték. A kettős tömegű lendkerékkel kapcsolatban mire lehet számítani? 

Köszönöm. 

mazda-auto.hu2 | 2016-02-19 17:28 dtamas01 részére

A hőfokszabályzó potméteréhez lehet köze, ki kellene próbálni egy másik potméterrel. A hang legvalószínűbb oka az ékszíj.

dtamas01 | 2016-02-19 08:55

Kedves Mazda-Auto!

12 eves, elso szerias Mazda 3 autom van. Most telen vettem eszre, hogy beinditas utan a szellozteto ventillator nem indul el, csak nemi kesleltetessel, ami 5-15 percet jelent. Addig sem hideg sem meleg levegot nem fuj a szellozonyilasokon at az utasterbe, es a potmeterre sem reagal, a szelvedok is parasodnak. Menet kozben aztan magahoz ter.

Kb. 1 eve lett javitva a legkondicionalo hofokszabalyozo potmetere, de a ventillatorral akkor nem voltak ilyen problemak.

Tovabbi kerdesem, hogy az auto inditasakor, hideg motornal kb. 5 percig hallhato eloszor kozepesen hangos, majd egyre halkulo ciripeles mitol lehet? 

Ezektol eltekintve az auto megfeleloen mukodik.

Koszonom szepen a segitseget!

Tamas

cserepcsabi | 2016-02-17 11:18

Tisztelt Mazda-Auto,

 

Abban szeretném a segítségeteket és tapasztalatotokat kérni, hogy mi lehet a probléma 1994-es évjáratú 1.8-as Mazda 626(GE) kocsimmal.

A tünet a következő:

Hidegindításkor a motor felpörög 1500 as fordulatra és szépen esik lefele kb 1-2 perc elteltével. Amikor a vízhőfok jelző elkezd a hideg állapotból kimozdulni akkor az alapjárat elkezd dobálni 750-1500 között. Menetközbe nem veszek észre semmit csak amikor alapjáraton jár a motor. Bemelegszik és abbamarad a jelenség és teljesen kiszámíthatatlan mikor csinálja ezt. Volt már olyan is hogy körforgalom előtt visszaváltáskor kuplung benyomásra és óvatos fékezésre a motor majdnem lefulladt de azt csak kétszer csinálta.

Gondolok itt valami vákum hibára vagy valahol falsot szívhat, vagy folytószelep vagy hőmérséklet érzékelő hibára. A kocsi sokat megy autópályán is hetente 1500km város hetente olyan 300-400 km. Gyújtógyertyák vadi újak, kábelek szintén, rotor és elosztófedél is volt cserélve.

Az autóban jelenleg 743560km van olajat nem eszi nem füstöl eddig úgy járt mint a doxa. Fogyasztásom Shell V-power 100 racingból átlag 6,2Liter.

Segítséget előre is köszönöm, várom a válaszukat.

katona.gabor1982 | 2016-02-16 12:56 mazda-auto.hu2 részére

Mindenképpen megírom a tapasztalatokat! Jövő héten kezdem a tiszítóval és eredménytől függően folytatom a revitalizálóval.

mazda-auto.hu2 | 2016-02-16 12:36 katona.gabor1982 részére

Igen ezek azok. Ha kapnánk egy visszajelzést az eredményről, megköszönnnénk.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó