2018. December 16. - Etelka

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu2 | 2016-01-29 10:47 akyy részére

Az alapjárati szabályzó szelepet kellene először megnézni.

mazda-auto.hu2 | 2016-01-29 10:45 Solt Soldier részére

Sokminden okozhatja, műszerre kell tenni.

Solt Soldier | 2016-01-28 10:44

Üdvözlöm!

Egy 2008-as évjáratú Mazda2-m van, 176000km-el. Eddig nem sok hibája volt, amit jelenleg tapasztaltam, hogy fogy belőle az olaj, kb 5-6000 km alatt 1-1,5 liter, illetve néha ugrál az alapjárat. Mai napon egy nem igazán terhelő út (pálya, kb 110-es tempó, 60km táv) és egy rövid megállás után égve maradt a check engine lámpa. Próbálom mihamarabb szervíz felé juttatni legalább a hibakód kiolvasása végett, csak érdeklődnék, vélhetően mi lehet a hibája, a motor hangján, járásán nem változott alapvetően semmi az utóbbi időben, a fordulatszám ingadozása random jön elő, régóta csinálja.

Előre is köszönöm a válaszát és szép napot kívánok!

Azóta kiolvastuk,a lambda szonda fűtése nem megy, az alkatrész megrendelve. Az olajfogyás viszont aggasztó, a szerelő riogatott a motor felújításával, az meg valószínűleg nem lesz kevés pénz...

akyy | 2016-01-27 20:35

Kedves Mazda Auto!

Segítséget szeretnék kérni!

Adott egy Mazda 2 2003, 1.2 FUJA motorkóddal.

Olyan jelenséget produkál, hogy nincs alapjárat, a fojtószelep álló motornál alaphelyzetben van, tehát résnyire nyitva, majd elindításkor azonnal bezár nullára! Ezért a motor nem kap levegőt, leáll, kivéve, ha gázpedállal tartja az ember.

Ecutól szakadásvizsgálva lettek a kábelek a fotószelepig, map szenzorig minden okés.

A hibatároló üres.

Az autó amúgy működik, az alapjárattól eltekintve.

Érdekesség, hogy egy donor autóból minden jeladó és fő egység át lett rakva, azóta is megy az az autó, ez viszont nem..

Lehet/ szükséges a fojtószelep alapbeálltása, ha igen, milyen módon?

Köszönöm megtisztelő válaszát!

János

Zsolt | 2016-01-26 10:20

Tisztelt Mazda-Autó!

‘97-es 323F BA 1.5 benzines Mazdámmal olyan probléma jelentkezett, hogy leesik az alapjárati fordulatszám. Általában lámpánál megállva, üresben, fékezve. Majdem leáll a motor. Rendszertelenül, 1-2 naponta egyszer jelentkezik a hiba, van hogy hideg motorral, van hogy meleggel. Minden nap fut az autó 120 km-t. Frissen cserélve: gyújtógyertyák, gyújtáselosztó fedél + rotor. Mi lehet a gond?

Attila78 | 2016-01-26 09:29

Tisztelt Mazda-autó!

2001.évjáratú benzines 88kw-os MPV van.

kérdezni szeretném:hány labdaszonda van az autóba

                                milyen tipusú labdaszonda van benne és hány vezetékes a labdaszonda van benne gyárilag.

segitségüket köszönöm.

Attila.

 

mazda-auto.hu2 | 2016-01-12 15:07 Zotya1 részére

Gyárilag nincs benne, egy erre alkalmas, utólag beszerelt riasztóval lehet megoldani.

mazda-auto.hu2 | 2016-01-12 14:14 angyal részére

Hány kilóméter van benne?

Ha nincs kompresszió, akkor végül is a kilométertől függettlenül, csak a motor csere a megoldás.

mazda-auto.hu2 | 2016-01-12 14:13 szomora lajos részére

Először Mazda műszerre kellene rakni, hogy van-e hibakód tárolva benne.

Zotya1 | 2016-01-09 09:01 mazda-auto.hu2 részére

Üdv! JMZCP19F231337504 Zoli

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó