Hátsókerék hajtásért lobbiznak.

2018. Május 26. Szombat - Fülöp

2013.10.02.

Mazda hírek

Hátsókerék hajtásért lobbiznak.

Hátsókerék hajtásért lobbiznak.

  A Mazda mérnökök egy maroknyi csoportja arról próbája meggyőzni a vállalat fejlesztési vezetését, hogy a jövőben több hátsókerékhajtású típus is szerepeljen a gyár kínálatában. Véleményük szerint a hátsókerékhajtás jobban megkülönböztetné a Mazdát a hasonló gyártóktól, és emelné a márka imidzsét.  A kezdeményezés mögött néhány idősebb, és középvezető mérnök áll, de kevés információ áll rendelkezésre a részletekről. Korábban, a kilencvenes évek végén a wankel motor fejlesztésének hivatalos újra indulása is hasonlóan kezdődött.


 A cég vezetése egyelőre ellenáll az új modellek engedélyezésének, mert szerintük a hátsókerékhajtású felépítés megemelné a gyártási költségeket. A spekulációk szerint a Mazda akár ebben is gondolkodhatna együtt az Alfa Romeo-val, hiszen hamarosan érkezik az Alfa Romeo Spider - Mazda MX-5 "kettős", és az Alfa Romeo vezetősége szintén a hátsókerékhajtású típuspalettára átálláson gondolkozik.  

 

Mazda Shinari.

A Shinari tanulmányautó ( ITT ) karosszériája akár hátsókerék hajtást is rejthetne.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó