Hátsókerék hajtásért lobbiznak.

2019. Október 17. Csütörtök - Hedvig

2013.10.02.

Mazda hírek

Hátsókerék hajtásért lobbiznak.

Hátsókerék hajtásért lobbiznak.

  A Mazda mérnökök egy maroknyi csoportja arról próbája meggyőzni a vállalat fejlesztési vezetését, hogy a jövőben több hátsókerékhajtású típus is szerepeljen a gyár kínálatában. Véleményük szerint a hátsókerékhajtás jobban megkülönböztetné a Mazdát a hasonló gyártóktól, és emelné a márka imidzsét.  A kezdeményezés mögött néhány idősebb, és középvezető mérnök áll, de kevés információ áll rendelkezésre a részletekről. Korábban, a kilencvenes évek végén a wankel motor fejlesztésének hivatalos újra indulása is hasonlóan kezdődött.


 A cég vezetése egyelőre ellenáll az új modellek engedélyezésének, mert szerintük a hátsókerékhajtású felépítés megemelné a gyártási költségeket. A spekulációk szerint a Mazda akár ebben is gondolkodhatna együtt az Alfa Romeo-val, hiszen hamarosan érkezik az Alfa Romeo Spider - Mazda MX-5 "kettős", és az Alfa Romeo vezetősége szintén a hátsókerékhajtású típuspalettára átálláson gondolkozik.  

 

Mazda Shinari.

A Shinari tanulmányautó ( ITT ) karosszériája akár hátsókerék hajtást is rejthetne.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó