2018. Április 21. Szombat - Konrád

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


BZ | 2017-05-17 07:24 lordpici részére

Szia lordpici,

egy korábbi (2016/02/05) hozzászólásomban ezt írtam a ötödik fokozat kidobálásával kapcsolatban:

“Ez sajnos “típushiba” katetgóriás, az 5. fokozat kopása szokta okozni, amit az gyorsít fel, ha pl. ötödikben alacsony fordulatról erőltetik a gyorsítást: nagy a nyomaték, viszonylag kicsi a fogaskerék, hosszabb távon nem viseli jól. A váltót fel lehet újítani, de jóval drágább, mint beépíteni egy bontottat. Az enyémbe egy első generációs 6-osból származó bontott váltó került végül, annak csak a végáttétele tér el az MPV váltójától. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy kevésbé dinamikus tőle az autó, lassabban gyorsul, cserébe ugyanahhoz a sebességhez kevésbé kell forgatni a motort. Így kicsit kevesebbet is fogyaszt, esetemben autópályás használatnál ez egy litert jelentett, – bár ez nem volt szempont a döntésnél, hogy MPV-s vagy 6-osból származó váltó kerüljön bele.

Átmeneti megoldásként meg lehet próbálkozni az 5. fokozat reteszeléséért felelős rugó tuningolásával is, az egy nagyságrenddel olcsóbb beavatkozás, de nálam nem bizonyult tartósnak, plusz nem is vagyok benne biztos hogy jót tesz a váltónak.”

Szóval sajnos a végső megoldás erre mindenképp a váltócsere/felújítás, minden más olcsóbbnak látszó művelet (olajcsere, rugótunning, rudazat piszkálása) nem oldja meg tartósan a problémát.

lordpici | 2017-05-15 15:04 kpeter részére

Hali, kpeter!

Köszi az infót, szólok a szerelőmnek, hogy először a rugót cserélje, feszítse, illetve a rudazat holtjátékát nézze át, hátha segít.

Hali, INDYGO!

 Köszi a tippet, ha már hozzá nyúlunk  váltóhoz az olajat is cseréljük, ártani nem árt:-).

Ha van eredmény, megírom, ha nincs azt is.

Üdv: BAtti!

kpeter | 2017-05-15 13:30 lordpici részére

Szia lordpici,
a válasz sajnos nem a váltóolaj. Az alábbiakat a Te kérdésedre is írom válaszként, nem okoskodni szeretnék. Régi MPV-s vagyok (8 éve) és kb. ismétlődő kérdések-válaszok szoktak megjelenni itt a fórumon is, a típussal kapcsolatban. Ha rá tudsz keresni, nekem itt a fórum még szóra nem sikerült. akkor Te is találkozol velük. Közel 100%-ban nagyon jó válaszok jöttek, legalábbis egy időben, a kérdésekre. Akárki, akármit ír, ezek az MPV-k (persze a korábbi gondatlan gazdáktól vásárolt autók utóélete nehézkesebb) nagyon jó autók. Minden autónak vannak hibái, pláne 10 éves kor felett. Én 8 éve használom a most 15. éves autómat és a kb. megszűnt rozsdásodáson (különösen a hátsó híd és hátsó sárvédők), a tolóajtók központi zárjainak cseréjén, és az injektortömítések cseréjével megszűnő csereolajfogyáson kívül csak a szokásos, ún. kopó alkatrészekre kell ügyelni. Illetve az általad most kérdezett 5. sebesség kiugrásról hallotam (még nem tapasztaltam). Erről azt hallottam, hogy ideiglenesen a rugó (talán cseréjével, megfeszítésével), de idővel csak egy bontott váltóval oldható meg. Persze ez nem kellemes, de ismét csak azt tudom mondani, hogy ár-érték arányban nem találsz jobb autót, ahol kell a kényelem, a méret, a biztonság stb.

Üdv.: Péter

INDYGO | 2017-05-15 13:11 lordpici részére

Szia!

Váltóolaj? De ez csak tipp. 100000 km-ként cserélni kell! 

lordpici | 2017-05-15 12:45

Hello Mindenkinek!

Idén februárban vettem egy 2005-ös dizel  MPV-t. Azóta 15ezer km-t mentem vele és minden ok volt eddig. Most egy váltó hibát produkál, 5-ösben gyorsításnál, vagy emelkedőn, nagyobb terhelésnél kidobja a fokozatot. Tapasztalt már ilyet valamelyikőtök? Mi lehet a baj, rudazattal vagy a váltóval lehet a baj? A többi fokozatt patent.

Előre is köszönöm, Üdv: BAtti

wa1907 | 2017-05-15 10:46 mazda-auto.hu2 részére

Esetleg valami javaslat Xado termékre. Olaj + üzemanyag rendszer tisztítás. Jelenleg 180 000 környékén van a km óra  állás.

 

Még egy kérdés: előélettek kapcsolatosan az alvázszámot hova tudom elküldeni?

wa1907 | 2017-05-15 10:39 Totyapapa részére

Nem nagy szerencsére. Utána néztem az alkatrész ára után , hát elég nagy szórás van 30-40 ezertők 80-90 ezerig. Kíváncsi vagyok a "mazda-auto.hu” véleményére is.

Ti milyen adalékot használtok az olajhoz és az üzemanyaghoz. Korábbi automnál metabondot használtam. Most kipróbálnám a Xado terméke csoportot is.  

Bubabu | 2017-05-13 23:28 Zsircsi részére

ÓÓÓÓ Te jó ég! 

Nagyon szépen köszönöm a részletes leírást.

Sunyigeri | 2017-05-11 19:03 mazda-auto.hu részére

Kedves Mazda-autó itt az alvázszám:

JMZLW19R230203993

Előre is köszönöm.

Totyapapa | 2017-05-11 13:35 wa1907 részére

Köszi!

Akkor nem “nagy” hiba.. Köszi az infot!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó