2017. November 21. Kedd - Olivér

Mazda MX-5 Kupé 2009.

Mazda MX-5 Kupé 2009

Forrás: CD

 A 2006-ban megjelent harmadik generációs Mazda MX-5 jónéhány ponton megújult az idei évben. A változtatások természetesen érintették a nem egészen két éve kapható elektromosan nyitható-zárható keménytetejű, egyszerűen Kupénak keresztelt modelvariánst is.


Mérgesebb tekintet. 

Kívülről szemlélve feltűnik a férfiasabb oldalnézet, az átformált hátsó lökhárító, és a szögletesebb első fényszórókat, illetve légbeömlőket tartalmazó orrkiképzés. Az autó megjelenése összességében marconább, mint a korábbi verziók barátságosabb formavilága.

Mazda MX-5 Kupé 2009.

Az utastérben módosult többek között a sportülések formája, változtak a felhasznált anyagok, élesebb a műszerek grafikája, új a tárolórekeszt is magába foglaló középkonzol, a párnázott könyöktámasz és a nagyobb lábtér érdekében átformázott ajtóborítások.

 A csúcsverzióban Recaro.

 A Mazda MX-5 alapára jelenleg 6039900,-Ft, míg az általunk tesztelt teljes extrás, elektronikus úton nyitható-zárható keménytetejű Mazda MX-5 2,0 Revolution Roadster Coupé 8589900,-Ft-ért vásárolható meg. Ebben már olyan finomságok is megtalálhatók, mint például a Recaro márkájú, bőrkárpitozású sportülések ülésfűtéssel, 17 collos könnyűfém felnik, első ködfényszórók, toronymerevítő, xenon fényszórók, Bose hangrendszer, LSD részlegesen önzáró differenciál, digitális klíma...

Mazda MX-5 Kupé 2009.

 Az utastér két magasabb ember számára is megfelelő helyet kínál, és bár a lábtér is megfelelően nagy, a pedálok közötti kis távolság miatt semmiképpen nem ajánlott túrabakkancsban vezetni.

Mazda MX-5 Kupé 2009.

 Harsány, de csendesebb.

 A Mazda MX-5 valójában soha nem volt igazán egy országúti utazó, de ebből a szempontból ez a 2009-es, javított hangszigetelésű kivitel teljesít eddig a legjobban. Ennek ellenére azért van szél és motorzaj is (120 km/h-3400 frsz.) , de ez az új KUPÉ még így is limuzinszerű a korábbiakhoz képest. Mindenesetre a legtöbb ember nem hosszútávú túrázásra vásárol Mazda MX-5-öt. Ez az autó talán napfényes vidéki utakon nyújtja a legtöbb örömet.

Mazda MX-5 Kupé 2009.

 Habár 2009-ben már a 20. születésnapját ünnepli az MX-5, örömmel nyugtáztuk, hogy a típus sikerét megalapozó - hosszanti orrmotor, hátsókerék hajtás -, koncepció nem változott. Az alacsony övvonal jól érezhetővé teszi a környezetet, és az összes kezelőszerv minimális mozgással elérhető, illetve gyorsan reagál. A rövid úton fogó kuplung, a csuklóból kezelhető fenomenális váltóval felteszi a koronát a rendszerre.

Mazda MX-5 Kupé 2009.

 A kovácsolás és a finomítás esete.

 Az idei évben a 2,0 literes motor - mintha csak turbósításra készülnének a Mazdánál -,már kovácsolt acél főtengellyel és hajtókarokkal készül, megerősödtek a szeleprugók, illetve olajhűtő segít elkerülni a nem kívánatos túl magas motorolaj hőmérsékletet. A módosítások ellenére a teljesítményhez nem nyúltak a japán mérnökök, mindössze egy lóerő pluszt csalogattak elő. Jelentős változás viszont, hogy a fordulatszámmérő skáláján a piros mező az eddigi 6700 helyett 7200 frsz-től indul, és szélesebb tartományban nyújt használható teljesítményt az erőforrás. A nem kevés, pontosan 190 newtonméternyi nyomaték már a középső fordulatszám tartományban rendelkezésünkre áll.

Mazda MX-5 Kupé 2009.

 A kedvező teljesítmény ellenére a Mazda MX-5 lényege nem a sebességről szól. Ez az autó úgy van megtervezve, hogy visszafogott tempó mellett is garantálja a maximális vezetési élvezetet, ami a motor hangjából, a nagyszerű kezelhetőségből, a sebesség érzetből és a játékos túlkormányzottságból tevődik össze. Szemben más gyártókkal a Mazda nem üldözi a minél jobb 0-100km/h gyorsulási értéket, vagy a magasabb fékpadi teljesítményadatokat. Ez egy hét másodperces autó. Lépjünk túl ezen, hiszen a Mazda MX-5 is tudja csóválni a farkát, illetve tud rendetlenkedni! Ha ezt mégis kevésnek tartanánk, akkor kb. a dupláját elköltve vehetünk egy Porsche Boxstert.

Mazda MX-5 Kupé 2009.

 Ésszel divatozik.

 Az egy kézzel hátra nyúlva behúzható vászontetejével valószínűleg a Mazda MX-5 volt az utolsó roadster a sorban, mely összecsukható keménytetőért kiáltott. Ennek ellenére a Mazda tervezett egy letisztult megjelenésű, mindössze 12 másodperc alatt záródó vagy nyító tetőt, mely ráadásul a csomagtérből nem vesz el helyet és a teljes mechanikája csak 37 kilogrammal növeli az autó tömegét. A 150 literes csomagtartó bizonyítottan elég mély ahhoz, hogy egy karton üdítő beférjen. Próbáljuk meg ugyanezt egy Audi TT-ben. Nem fog menni.

Mazda MX-5 Kupé 2009.

 Az egy hetes változatos tesztvezetés 7,9 L/100 km átlagfogyasztást hozott. A konkurensek közül a Porsche Boxster, BMW Z4, Mercedes SLK és Audi TT lényegesen drágábbak, míg a Mini és a VW Beetle kabriolet vagy az EOS hasonlóan árazottak, de azok mind elsőkerékhajtású négyülésesek.

 A Mazda MX-5 az maradt ami volt, a ló és lovasa ( Jinba Ittai ) összhangot megtestesítve újra bizonyította koncepciója kivételességét.

Mazda MX-5 Kupé 2009. 

Ossza meg!

Vissza: Tesztek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó