2024. Április 25. Csütörtök - Márk

Mazda RX-8 drift tuning

Mazda RX-8 drift autó

Forrás: mspd

 Kevesen gondolnák, hogy durván negyven mérföldre San Diego-tól, egy Vista nevű kaliforniai kisvárosban komoly tuningcéget találhatunk. Pedig ebben az álmos kisvárosban nem is egy, nagy hírnevet szerzett tuningoló csapat dolgozik, melyek között ott van a bolygódugattyús wankel rendszerű motorral szerelt autókra szakosodott Speed Machine Performance is.


 Tapasztalt csapat.

 A Speed Machine Performance nevű kiskereskedést és tuning házat egy bizonyos Dave Gibson nevű úr vezeti, aki tapasztalt technikusaival mintegy 30 éve foglalkozik wankel rendszerű motorokkal, és már a Mazda drift közösségben is igen jó hírnévre tett szert.  Korábban már olyan autókkal tették le névjegyüket a sportágban, mint a C-West/DRFT és a Falken Tire csapat FD szériás Mazda RX-7-ese. A Falken gumigyár egyébként azóta is kapcsolatban maradt az SMP-vel, így nem meglepő, hogy most is a céghez fordultak, hogy készítsenek egy új drift versenyautót.Mazda RX-8 tuning

 Bolygódugattyús alapok.

 Az alapot ezúttal a Mazda jelenlegi sportkupéja, az RX-8 adta melyet, mint tudjuk szériaállapotában egy feltöltő nélküli, atmoszférikus RENESIS nevű wankel motor hajt. Miközben az RX-8 erőforrása a korábbi 13B jelű motor evolúciójaként született, főleg a környezetvédelmi és a üzemanyag takarékossági szempontok előtérbe helyezésével, igazi kihívás a tuningolása, ha a korábbi 13B-REW-hez hasonlítjuk, amely az RX-7-ben dolgozott. A 13B-REW egy igazi klasszikus az erőforrások között, amely kisebb fordulatszámokon egy turbófeltöltőt használ, majd a csúcsteljesítmény kiaknázásához, nagyobb fordulatszámon átkapcsol egy második turbóra.Mazda RX-8 tuning.

 Azonnal ébredő erő.

 A Speed Machine munkatársai igen hamar felismerték, hogy a feltöltő nélküli erőforrás nem igazán tudna helyt állni a professzionális driftversenyzés turbófeltöltős világában. Ez a sport ugyanis nem a sebességről szól, hanem az azonnal elérhető oldalcsúszás lehetőségéről, melyhez elengedhetetlen a nagyon sok forgatónyomaték.Mazda RX-8 tuning.

 Ikerturbó helyett, dupla turbó.

 A probléma mielőbbi megoldásához a motorcsere mellett döntött az SMP, melyhez egy szekvenciális ikerturbóval szerelt 13B RE erőforrást alkalmaztak. Mielőtt az RX-8 motorterébe került volna az új wankel erőforrás,  szuper könnyű 9:1 kompressziót biztosító rotorokat, illetve NRS kerámia tömítéseket kapott. A Speed Machine az eredeti motor felfüggesztéseket a saját urethan elemeire cserélte, mielőtt az új motor belekerült az RX-8 FE3S karosszériájába.Mazda RX-8 tuning.

  Az extra teljesítmény keresése közben az SMP a teljes gyári twin-turbó feltöltőrendszer cseréje mellett döntött, mely helyére egyedi kipufogóöntvényen két darab Garret GT28RS turbótöltő került. A stabil turbónyomásról egy Turbosmart gyártmányú 48 milliméteres iker megkerülő szelep (wastegate) gondoskodik. A kipufogógázok egyébként két darab 3 collos csövű alumínium kipufogócsövön távoznak. A motorba ömlő levegő lehűtését egy módosított Nissan Skyline GT-R töltőlevegő hűtő végzi.  Gázelvételkor Turbosmart verseny lefúvó szelepek engedik a szabadba a nyomást a két darab 72 mm-es fojtószelepház előtt.Mazda RX-8 tuning.

 Megemelkedett étvágyhoz.

 A megnövelt feltöltés az üzemanyagellátás terén is hasonló arányú fejlesztést követelt, így az SMP nem aprózta el a dolgokat. Az eredeti injektorok helyett 6 darab nagy kapacitású RC Engineering befecskendező dolgozik, melyek üzemanyaggal ellátását két Aeromotive A1000 pumpa végzi, és a felesleges üzemanyag visszaáralásának felügyeletét kamránként 1-1 szintén Aeromotive A1000 nevű szabályzó végzi. Az elsődleges AC pumpa egy Aeromotive Tsunami gyártmányú darab.  Az így összeállt motor teljesítményét egy Haltech E11v2 motorvezérlő egység és egy Turbosmart e-Boost2 nyomás kontrolláló elektronika tartja úgy a csúcshatár közelében, hogy ne essen darabjaira.Mazda RX-8 tuning.

 Driftre kihegyezve.

 A versenybeli előnyökre koncentrálva a 13B motorral együtt érkező sebváltómű áttételeit lerövidítette az SMP, melyhez egy OS Giken áttétel módosító szettet és egy kétutas differenciálművet vettek igénybe. Hozzávetőlegesen a kormánymű egy japán specifikációjú FD3S Mazda RX-7-ből származik, mely módosítások után került az RX-8-ba. A kezelhetőség maximalizálása során négy darab Tein Mono Flex lengéscsillapító került beszerelésre, melyek csillapítási erőssége elektronikusan szabályozható. A felnik SSR MS1 típusúak, míg a gumiabroncsok Falken RT-615-ösök.Mazda RX-8 tuning.

 A Mazda RX-8 külső megjelenését a Mazdaspeed légterelő szett és egy APR Performance gyártmányú GTC hátsó szárny teszi vadabbá. Elöl a fékek sem maradtak módosítatlanok, a gyáriak helyett Project Mu négydugattyús féknyergek, dugattyúnként osztott betétekkel látják el feladatukat. A fékenél maradva említést érdemelnek a teflon fékcsövek, illetve a Wilwood főfékmunkahenger.Mazda RX-8 tuning.

 Az RX-8 kabinja gyakorlatilag az összes polgári felszereltségétől és kárpitjától meg lett fosztva és most a főszerepet a bukócsövezés, a Sparco Evo bőrülések és a Safecraft halon 1301 tűzoltó rendszer vette át. A Works Bell gyorsrögzítős Sparco kormánykerék mögött egy AiM Sports MXL adat rögzítős digitális műszeregység foglal helyet.Mazda RX-8 tuning.Mazda RX-8 tuning.

 

Ossza meg!

Vissza: Mazda tuning
címkék:

Kommentek

fer | 2010-03-05 14:17 Válasz erre

sztem naon jo verda a turbo feltőltő is szuperál ha kell

Pusi 1 | 2010-03-01 18:29 Válasz erre

Király verda

patrik | 2009-07-01 09:44 Válasz erre

szerintem nagyon jó autó
egy ilyen nekem is eljönne

mazda-auto.hu | 2009-05-21 08:31 MPX (2009-05-20 21:35 ) részére Válasz erre

Állítólag 1,8 Bar turbónyomás esetén valamivel több mint 600 lóerőt és 717 Nm-t mértek.

MPX | 2009-05-20 21:35 Válasz erre

Heló!

Meglehet tudni h így mekkora lóerőre, és nyomatékra tettek szert ezekkel a tuningokra?

Mocsirán András | 2009-03-31 21:21 Válasz erre

Nekem is szintén Zoom Zoom ahogy a Ferinek is.:)

Raspotnik Ferenc | 2009-03-31 21:19 Válasz erre

nagyon tetszik nekem Az az egész mazdavilág!! Zoom Zoom! :)

1

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó