2024. Április 25. Csütörtök - Márk

MAZDA RX-8 tuning

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2007-02-19 08:56

Az új kipufogó szereléséhez nem kell a motorhoz hozzányúlni. Az Mazda RX-8 motorvezérlése úgy van "belõve" gyárilag, hogy teljesítménynövelõ egyéb módosítások beszerelése nélkül csak ronthatunk rajta. Veszélyes lehet többletüzemanyag befecskendezése, még részüzemmódokban is, mivel a Renesisben a benzinadagolás patikamérlegen van kiegyensúlyozva, a hûtés-kenés-emisszió-élettartam-fogyasztás stb... értékek egyensúlyában maradása érdekében. Ebben a motorban részben a benzin más feladatot is végez, mint a hagyományos motorokban.
2. "Messzirõl" jött ember azt mond amit akar.

Laguna L. | 2007-02-18 00:39

Köszi a válaszokat:) A kipufogódobon elgondolkodom majd, azt hiszem... Egyébként a kipugogón kívül a motornál meg kell hozzá variálni vmit? (& elnézést, eddig nem említettem, hogy a 191 lóerõs változatról van szó)
A másik, hogy chip-tuningra van lehetõség és ti fogalkoztok vele?

(Más téma: úgy látszik, tényleg rossz hírét akarják kelteni egyesek az RX-8-nak; épp ma kérdezte tõlem vki, hogy igaz-e, hogy 30 l-t fogyaszt...:PPP)

mazda-auto.hu | 2007-02-14 08:32

A kipufogó oldal kimaradt: Csak érdekességként, a Mazda RX-8 Rev. gyári kipufogórendszere és egy teljesen nyitott, katalizátor nélküli rendszer között max 8-10 lóerõ külöbség adódik. Ez azt is jelenti, hogy kevés a teljesítményfojtás az eredeti rendszerrel. Ettõl függetlenül, már 170000,-Ft ért van a gyárinál valamivel nyitottabb, komoly minõségû kipufogódobunk.

mazda-auto.hu | 2007-02-13 16:41

A turbó mellett kompresszor is elérhetõ az RX-8-hoz, bár az ára ennek is hasonló nagyságrendû. Szívóoldalon esetleg még nitrószett (350000,-), vagy sportlégszûrõ lehetséges, bár a sportlégszûrõ alkalmazása óriási szívászajjal, illetve a gyárilag rendkívûl bonyolult szívórendszer megbolygatásával is jár, teljesítménynövekedéssel viszont nem igazán. Káros hatásként csökkenhet a légmennyiségmérõ élettartama is, ilyen levegõszûrõ alkalmazásával. A gyári navigációs képernyõn a filmnézés megoldása 200000Ft-os beruházást jelent. Bõvebben errõl innen balra a Mazda tuning szekciónk Képmegjelenítés....cikkében olvashatsz.

Laguna L. | 2007-02-13 10:54

Hello!

Érdeklõdni szeretnék, hogy a turbo mellett milyen egyéb megoldásokra van lehetõség és ezek mennyibe kerülnek (szívó oldali dolgok, kipufogó, sttb.)?
A másik kérdésem, hogy lehet-e rendelni a GPS-hez dvd-t?

Elõre is köszi a válaszokat!

mazda-auto.hu | 2007-01-30 13:54

Rendben. Elvileg valamikor márciusban egyébként is szerelünk egy turbót.

50cent | 2007-01-30 09:11

Hali!

Február vége, március eleje felé esedékessé válik számomra a megfelelõ rx-8 donor kiválasztása. Ebben tudtok-e segíteni?
Mindenképen szeretnék egy személyes találkozót elötte, mert lenne mit megbeszélni a tuninggal kapcsolatban...

mazda-auto.hu | 2007-01-23 08:37

A PTP által beszerelt Tein Flex rendszerben a lengéscsillapítók csillapítási mértéke állítható, így tényleg lehet választani a kb. gyári keménység és a betonkeménység között. A szett ára mire ideér kb 450000,- Ft. Egyenlõre konkrétabban még senki nem keresett meg bennünket hasonló igénnyel, így nem néztünk utána komolyabban az esetleges lehetõségeknek (pl.: KW, Mazdaspeed). Elszántabb ügyfeleink "bevállalták" az Eibach rugószettet, bár ahogy Te is említed, azzal ezzel járó kompromisszumot is.

ssdd | 2007-01-22 18:46

Sziasztok! Nem rég olvastam a PTP Rx-8 cikket, és felfigyeltem egy szimpatikus tuninglehetõségre, nevezetesen Tein Flex elektromosan állítható lengéscsillapító-rugó egységekre. Kérdésem, hogy ennek beszerzését illetve szerelését, illetve hasonló elektronikusan állítható futómürendszerrel foglalkoztok?
Véleményem szerint úgyanis bõven van hova fejleszteni a futómûvet - mármint sport szempontból - de sajnos a magyar utak minõsége túl nagy kompromisszumokat jelent, amit egy ilyen rendszerrel talán jól át lehet hidalni.

mazda-auto.hu | 2007-01-16 08:38

Sok kísérletezés folyt már, és folyik most is a wankelmotor más típusokban alkalmazásával kapcsolatban. Az eddigi (több mint 40 év) tapasztalatai alapján a 654 köbcentiméteres kamránkénti térfogat a legmegfelelõbb a forgódugattyús motor szempontjából. Ez a hatásfok, a termikus viszonyok, lendtömegek stb.. mindent figyelembe véve értendõ. Itt tartunk most a rendelkezésünkre álló információk alapján. Sokat megtudhatsz az oldalunkon innen balra található KONCEPCIÓ rovatunkban, a: "Sorozatgyártású Wankel rendszerû Mazda erõforrások" cikkünk elsõ részét elolvasva.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó