2024. Április 25. Csütörtök - Márk
MAZDA RX-8 tuning
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda RX-8 műszer beépítés.
Mazda3 Sport 2,5i Skyactiv-G185.
Megújult az E2200 utód Mazda Titan.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda6 Mazda Xedos 6, Xedos 9 Még több fórum téma
Jaguar XJ-13 1964
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm
Tengelytávolság: 2438 mm
Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 87 / 70 mm
Sűrítési viszony: 10,4:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Lökettérfogat (cm3): 4994
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min): 523/ 6300
Sebességfokozatok száma: 5
Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat
Végsebesség: 274 km/h
Mindössze 1 darab példány készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2007-02-19 08:56
Az új kipufogó szereléséhez nem kell a motorhoz hozzányúlni. Az Mazda RX-8 motorvezérlése úgy van "belõve" gyárilag, hogy teljesítménynövelõ egyéb módosítások beszerelése nélkül csak ronthatunk rajta. Veszélyes lehet többletüzemanyag befecskendezése, még részüzemmódokban is, mivel a Renesisben a benzinadagolás patikamérlegen van kiegyensúlyozva, a hûtés-kenés-emisszió-élettartam-fogyasztás stb... értékek egyensúlyában maradása érdekében. Ebben a motorban részben a benzin más feladatot is végez, mint a hagyományos motorokban.
2. "Messzirõl" jött ember azt mond amit akar.
Laguna L. | 2007-02-18 00:39
Köszi a válaszokat:) A kipufogódobon elgondolkodom majd, azt hiszem... Egyébként a kipugogón kívül a motornál meg kell hozzá variálni vmit? (& elnézést, eddig nem említettem, hogy a 191 lóerõs változatról van szó)
A másik, hogy chip-tuningra van lehetõség és ti fogalkoztok vele?
(Más téma: úgy látszik, tényleg rossz hírét akarják kelteni egyesek az RX-8-nak; épp ma kérdezte tõlem vki, hogy igaz-e, hogy 30 l-t fogyaszt...:PPP)
mazda-auto.hu | 2007-02-14 08:32
A kipufogó oldal kimaradt: Csak érdekességként, a Mazda RX-8 Rev. gyári kipufogórendszere és egy teljesen nyitott, katalizátor nélküli rendszer között max 8-10 lóerõ külöbség adódik. Ez azt is jelenti, hogy kevés a teljesítményfojtás az eredeti rendszerrel. Ettõl függetlenül, már 170000,-Ft ért van a gyárinál valamivel nyitottabb, komoly minõségû kipufogódobunk.
mazda-auto.hu | 2007-02-13 16:41
A turbó mellett kompresszor is elérhetõ az RX-8-hoz, bár az ára ennek is hasonló nagyságrendû. Szívóoldalon esetleg még nitrószett (350000,-), vagy sportlégszûrõ lehetséges, bár a sportlégszûrõ alkalmazása óriási szívászajjal, illetve a gyárilag rendkívûl bonyolult szívórendszer megbolygatásával is jár, teljesítménynövekedéssel viszont nem igazán. Káros hatásként csökkenhet a légmennyiségmérõ élettartama is, ilyen levegõszûrõ alkalmazásával. A gyári navigációs képernyõn a filmnézés megoldása 200000Ft-os beruházást jelent. Bõvebben errõl innen balra a Mazda tuning szekciónk Képmegjelenítés....cikkében olvashatsz.
Laguna L. | 2007-02-13 10:54
Hello!
Érdeklõdni szeretnék, hogy a turbo mellett milyen egyéb megoldásokra van lehetõség és ezek mennyibe kerülnek (szívó oldali dolgok, kipufogó, sttb.)?
A másik kérdésem, hogy lehet-e rendelni a GPS-hez dvd-t?
Elõre is köszi a válaszokat!
mazda-auto.hu | 2007-01-30 13:54
Rendben. Elvileg valamikor márciusban egyébként is szerelünk egy turbót.
50cent | 2007-01-30 09:11
Hali!
Február vége, március eleje felé esedékessé válik számomra a megfelelõ rx-8 donor kiválasztása. Ebben tudtok-e segíteni?
Mindenképen szeretnék egy személyes találkozót elötte, mert lenne mit megbeszélni a tuninggal kapcsolatban...
mazda-auto.hu | 2007-01-23 08:37
A PTP által beszerelt Tein Flex rendszerben a lengéscsillapítók csillapítási mértéke állítható, így tényleg lehet választani a kb. gyári keménység és a betonkeménység között. A szett ára mire ideér kb 450000,- Ft. Egyenlõre konkrétabban még senki nem keresett meg bennünket hasonló igénnyel, így nem néztünk utána komolyabban az esetleges lehetõségeknek (pl.: KW, Mazdaspeed). Elszántabb ügyfeleink "bevállalták" az Eibach rugószettet, bár ahogy Te is említed, azzal ezzel járó kompromisszumot is.
ssdd | 2007-01-22 18:46
Sziasztok! Nem rég olvastam a PTP Rx-8 cikket, és felfigyeltem egy szimpatikus tuninglehetõségre, nevezetesen Tein Flex elektromosan állítható lengéscsillapító-rugó egységekre. Kérdésem, hogy ennek beszerzését illetve szerelését, illetve hasonló elektronikusan állítható futómürendszerrel foglalkoztok?
Véleményem szerint úgyanis bõven van hova fejleszteni a futómûvet - mármint sport szempontból - de sajnos a magyar utak minõsége túl nagy kompromisszumokat jelent, amit egy ilyen rendszerrel talán jól át lehet hidalni.
mazda-auto.hu | 2007-01-16 08:38
Sok kísérletezés folyt már, és folyik most is a wankelmotor más típusokban alkalmazásával kapcsolatban. Az eddigi (több mint 40 év) tapasztalatai alapján a 654 köbcentiméteres kamránkénti térfogat a legmegfelelõbb a forgódugattyús motor szempontjából. Ez a hatásfok, a termikus viszonyok, lendtömegek stb.. mindent figyelembe véve értendõ. Itt tartunk most a rendelkezésünkre álló információk alapján. Sokat megtudhatsz az oldalunkon innen balra található KONCEPCIÓ rovatunkban, a: "Sorozatgyártású Wankel rendszerû Mazda erõforrások" cikkünk elsõ részét elolvasva.