2017. November 23. Csütörtök - Kelemen

MAZDA RX-8 tuning

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Roland__ | 2006-08-02 13:37

Koszonom a gyors valaszt :)

En nem az olajpumpa cserejere gondoltam ,mert az birja egy darabig, hanem a fõ olajnyomas-szabalyzo cserejere (ami a hatso oldalfalon van alul), mert ez az, ami 4.8-5.5Bar-nal elengedi az olajat. Azert kerdeztem/kerdezem mert 300LE kornyeken szokas azt erosebbre cserelni (6-6.5Bar) es a turbo kit pont 300-340LE-t hoz a tengelyre.
Amugy igen, a garancia nagy Ur :)) ;de szvsz ha mar lejar a garancia, akkor sokan az olcsobb turbositast fogjak majd elonyben reszesiteni, mert a greddy-tol eleg csak az EMB-t megvenni (100-150e Ft) es a leomlot, a tobbit olcsobb es egyszerubb itthon megvenni, ezekkel is uazt a teljesitmenyt fogjak elerni, mint a kit-tel, mert a 10:1-es kompressziohoz ugysem lehet sok tobbletlevegot adni, csak iszonyat nagy ic-vel meg vizbefecskendezessel, stb...

mazda-auto.hu | 2006-08-02 09:29

Roland_: Az igazság az, hogy még nem találtunk elég bátor (és ennyi pénzt rá szánó) vállalkozót a turbó beszerelésére.Ez reméljük változni fog, ha az elsõ autók kifutnak a Garancia alól. Az olcsóbb (ez a Greddy) kit fõtengelyen mérve hozza a plusz 100-110 lóerõt, de a kerekekre ebbõl kb. 60 marad. Ez, a 0.5. max 0.6 baros nyomással okozott teljesítménynövekedés még nem jelent akkora többlett terhelést az alkatrészek számára, hogy az olajadagoló pumpát feltétlenül módosítani kelljen. Ettõl függetlenül a nagyobb biztonság érdekében érdemes annak dugattyúját (csak a nagyobbat) nagyobbra cserélni, hogy több olaj kerüljön a rotorházba magasabb fordulatszámokon. A szettben van olajnyomás szenzor. Az RX-8 motorján gyárilag nincs olajnyomás szenzor, a mûszerfali kijelzõ ellenére. Van viszont vészjelzõ lámpa, ha már túl alacsony az olajszint, de mindenkinek felhívjuk a figyelmét, hogy nem csak ennek kigyulladásakor kell olajat utántölteni. Ez már vészjelzõ. Visszatérve a turbóhoz: A gyengébb kivitelbe egyenlõre nem tudunk turbót szerelni.

mazda-auto.hu | 2006-08-02 08:34

zümzüm101: A gyári sportrugó szett 4 darab progresszív tekercselésû spirálrugót tartalmaz. Ezek optimálisan együtt dolgoznak a gyári lengéscsillapítókkal. Rugócsere után 2.5-3 cm-rel fog mélyebben ülni az RX-8. A rugószett ára nálunk 62606.-Ft. Spéci sárvédõidomok alatt a 8 db-os alsó toldat szetted érted? A Mazda tuning linkgyûjteményünk Még több Mazda tuning részében találsz egy MAZDARX-8 kiegészítõk cikket, melyben megnézheted a felszereléseket. Egyébként ez a 8db-os légterelõ szett 135.587.-Ft. Elvileg a rugószett más szervizekben is beszerelhetõ, de nagyon fontos, hogy az ültetés mértékéhez viszonyitottan, más futómûbeállítást kell alkalmazni, a gyár elõírásainak figyelembevételével.

Roland__ | 2006-08-01 23:14

mazda-auto.hu: most ti melyik ceg altal forgalmazott turbo kitet epititek be a 8-asokba, ami 352LE-t tud?
A gyengebbik 8-asbol ugyanezen kit mire kepes?

A greddy kit, ugye 300LE-ig megy el biztonsaggal (13B msp high power); ti a 352LE-hoz csereltek olajnyomas-szabalyzot? Hogyan alakitjatok at MOP-ot, hogy tobb olajat juttasson be vagy ezeket is tartalmazza a kit?

Azoknal az autoknal, amiket eddig turbositottatok, milyen fogyasztas valtozas volt eszlelheto?

Valaszaidat, elore is koszonom.

zümzüm101 | 2006-08-01 22:28

Hello!

a Mazda RX-8hoz rendelhetõ sportrugó szettrõl szeretnék édeklõdni. Elsõsorban az édekelne hogy ez pontosn mit takar és mennyibe kerül? A szett már önmagában tartalmazza az elsõ és hátsó spéci sárvédõ idomokat vagy az még plusz költség? Ha igen, akkor mennyi ezek mennyit kóstálnak? És ha szeretnék ilyet az autómra akkor azt a legközelebbi mazda autóker.nél meg is tudják csinálni?

Elõre is köszönöm szépen a válaszokat. Remélem nem gond, hogy ennyit kérdeztem:)

mazda-auto.hu | 2006-07-21 15:47

TÁJÉKOZTATJUK kedves fórumozóinkat, hogy legközelebb 2006.07.31-én tudunk válaszolni az esetleges kérdésekre.

mazda-auto.hu | 2006-07-13 16:42

A tetõ két "púpja" miatt a gyári nyitható tetõ üvegben is benne van ez az ív. Emiatt nem igazán lehetne szépen megoldani egy utólagos beszerelést. A Mazdaspeed spoiler (fényezett-állítható szögõ-alu tartókkal) eredetije kb.: 250000Ft, és még ide is kell szállítani+vám(USA-ból vagy Japánból)+Áfa.Egyéb spoilerek kb.: 200-500e Ft-ig (Gyári, INGS, Veilside, Autobahn stb...). Ha emailben elküldöd képpel együtt, hogy melyikre gondolsz, akkor tudunk rá fix árat adni.

kezsó | 2006-07-13 15:38

Köszi az elõzõeket! Hátsó szárnyspoiler árára gondoltam, ami a kicsit komolyabb formátumú, nem az a lemezes libidó-gyilkos fajta. Üzleti körben sem passzolna, a nõknek meg külön szemük vann ehhez. Régebben egy Ferrari 350-es replicára hajtottam, de megjegyezték, miért ilyen csúf szögletes? Ha nem kapok tetõablakosat, akkor a legnagyobb fajta mibe kerülne, beszereléssel?? A legjobb lenne vmilyen rolós megoldás, ha télire meg lehet fixre oldani. Létezik ilyen?? Vannak elvárásaim, de nem akarok még egy s2000-est is mellé! És a sok utazás miatt nagyon fontos a friss levegõ!

mazda-auto.hu | 2006-07-13 12:41

1.Ha tartósan nem közlekedsz 150-160 felett, illetve nem minden gyorsulásnál húzatod ki az autót a hangjelzésig, akkor igen. 12-13-al ki lehet jönni különösebb odafigyelés nélkül is. 95-nél semmiképpen nem kell bele magasabb oktánszámú benzin. 2.Melyik hátsó spoiler? 3. Amennyiben bármilyen meghibásodás visszavezethetõ a megnövekedett teljesítményre a turbó beszerelése után, akkor az nyilván nem rendezhetõ a garancia keretein belül. 4. Az autóra maximum 2 napig van "szükségünk". A turbószett a megrendelés után kb.2.5-3 hét után érkezik.

kezsó | 2006-07-13 09:51

Áruljátok már el, ha 231 LE-s RX8-ra pályázom és szinte csakis 50-200 km-es utakon járnék, van-e esélyem 13 l/100 km alatt kihoznom?? Mennyibe kerül a hátsó spoiler?? A turbó beépítésével elvesztem-e a garanciát?? Mennyi idõ a beszerelés??

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó