2018. Augusztus 14. Kedd - Marcell

Mutasd meg újra RX-8 turbó!

Mazda RX-8 SP Turbó

Forrás: aums

 Az Ausztrál Mazda központot is lenyűgözhette a turbósított RX-8 teljesítménye, hiszen az autót 2009 után 2010-ben is elindítják a Targa Tasmania Rally-n. Az egzotikus autócsodákat is felvonultató versenyen az idén bemutatkozott RX-8 Turbó rögtön az abszolút kategória tizedik helyén végzett, a 2008-as győztes Steve Glenney irányításával. 


Jövőre nincs akadály.

A 2010-es versenyen szintén a tapasztalt Steve Glenney fogja vezetni a turbósított wankelest, míg a navigátori székben jól megszokott társa,  Bernie Webb foglal majd helyet.

"Volt néhány problémánk az idei évben, melyek magakadályozták, hogy az első háromban végezzünk. Bizom benne, hogy a Mazda csapat erősebbé és gyorsabbá tette az autót, így jövőre bármi lehet." - mondta Glenney.

Mazda RX-8 SP Turbó.

Lamborghinik és Porschék egy Mazda célkeresztjében.

 Allan Horsley, az ausztrál Mazda Motorsport főnöke, illetve az RX-8 SP turbó gondolatának kiagyalója szerint a turbófeltöltéses bolygódugattyús motorral hajtott RX-8 kezelhetőségben máris felülmúlja a piacon kapható legdrágább versenygénekkel rendelkező autókat. Szerinte az idei évben csak a tapasztalatok hiánya akadályozta meg őket a jobb helyezésben. "Hat hónap elteltével immár van egy kezelhetőségi csomagunk (az RX-8), mely túlteljesíti a versenyen domináns Porschékat és Lamborghiniket ezen a téren."-mondta Horsley. "Az RX-8 SP kimondottan könnyedén vezethető versenytempóban. Az 50/50 százalékos súlyelosztás tökéletes, az autó komfortosan kezelhető a szűk és váltott kanyarokban, de nagyon stabil a nyújtott íveken is."

 " A következő évi Targa ismét nagy kihívást jelent majd, hiszen a nagyon erős és drága Porschék, Lamborghinik mellett olyan új kihívók is megjelennek majd, mint a Nissan GTR. Mégis azt mondom, hogy további tesztelések eredményeként az RX-8 ellophat néhány szakaszgyőzelmet, és végül legyőzheti a nehézsúlyú ellenfeleket."-mondta a megszállott sportigazgató.

Mazda RX-8 SP Turbó. 

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó