2024. Április 19. Péntek - Emma

Mutasd meg újra RX-8 turbó!

Mazda RX-8 SP Turbó

Forrás: aums

 Az Ausztrál Mazda központot is lenyűgözhette a turbósított RX-8 teljesítménye, hiszen az autót 2009 után 2010-ben is elindítják a Targa Tasmania Rally-n. Az egzotikus autócsodákat is felvonultató versenyen az idén bemutatkozott RX-8 Turbó rögtön az abszolút kategória tizedik helyén végzett, a 2008-as győztes Steve Glenney irányításával. 


Jövőre nincs akadály.

A 2010-es versenyen szintén a tapasztalt Steve Glenney fogja vezetni a turbósított wankelest, míg a navigátori székben jól megszokott társa,  Bernie Webb foglal majd helyet.

"Volt néhány problémánk az idei évben, melyek magakadályozták, hogy az első háromban végezzünk. Bizom benne, hogy a Mazda csapat erősebbé és gyorsabbá tette az autót, így jövőre bármi lehet." - mondta Glenney.

Mazda RX-8 SP Turbó.

Lamborghinik és Porschék egy Mazda célkeresztjében.

 Allan Horsley, az ausztrál Mazda Motorsport főnöke, illetve az RX-8 SP turbó gondolatának kiagyalója szerint a turbófeltöltéses bolygódugattyús motorral hajtott RX-8 kezelhetőségben máris felülmúlja a piacon kapható legdrágább versenygénekkel rendelkező autókat. Szerinte az idei évben csak a tapasztalatok hiánya akadályozta meg őket a jobb helyezésben. "Hat hónap elteltével immár van egy kezelhetőségi csomagunk (az RX-8), mely túlteljesíti a versenyen domináns Porschékat és Lamborghiniket ezen a téren."-mondta Horsley. "Az RX-8 SP kimondottan könnyedén vezethető versenytempóban. Az 50/50 százalékos súlyelosztás tökéletes, az autó komfortosan kezelhető a szűk és váltott kanyarokban, de nagyon stabil a nyújtott íveken is."

 " A következő évi Targa ismét nagy kihívást jelent majd, hiszen a nagyon erős és drága Porschék, Lamborghinik mellett olyan új kihívók is megjelennek majd, mint a Nissan GTR. Mégis azt mondom, hogy további tesztelések eredményeként az RX-8 ellophat néhány szakaszgyőzelmet, és végül legyőzheti a nehézsúlyú ellenfeleket."-mondta a megszállott sportigazgató.

Mazda RX-8 SP Turbó. 

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó