2018. Május 24. Csütörtök - Eszter

Mutasd meg újra RX-8 turbó!

Mazda RX-8 SP Turbó

Forrás: aums

 Az Ausztrál Mazda központot is lenyűgözhette a turbósított RX-8 teljesítménye, hiszen az autót 2009 után 2010-ben is elindítják a Targa Tasmania Rally-n. Az egzotikus autócsodákat is felvonultató versenyen az idén bemutatkozott RX-8 Turbó rögtön az abszolút kategória tizedik helyén végzett, a 2008-as győztes Steve Glenney irányításával. 


Jövőre nincs akadály.

A 2010-es versenyen szintén a tapasztalt Steve Glenney fogja vezetni a turbósított wankelest, míg a navigátori székben jól megszokott társa,  Bernie Webb foglal majd helyet.

"Volt néhány problémánk az idei évben, melyek magakadályozták, hogy az első háromban végezzünk. Bizom benne, hogy a Mazda csapat erősebbé és gyorsabbá tette az autót, így jövőre bármi lehet." - mondta Glenney.

Mazda RX-8 SP Turbó.

Lamborghinik és Porschék egy Mazda célkeresztjében.

 Allan Horsley, az ausztrál Mazda Motorsport főnöke, illetve az RX-8 SP turbó gondolatának kiagyalója szerint a turbófeltöltéses bolygódugattyús motorral hajtott RX-8 kezelhetőségben máris felülmúlja a piacon kapható legdrágább versenygénekkel rendelkező autókat. Szerinte az idei évben csak a tapasztalatok hiánya akadályozta meg őket a jobb helyezésben. "Hat hónap elteltével immár van egy kezelhetőségi csomagunk (az RX-8), mely túlteljesíti a versenyen domináns Porschékat és Lamborghiniket ezen a téren."-mondta Horsley. "Az RX-8 SP kimondottan könnyedén vezethető versenytempóban. Az 50/50 százalékos súlyelosztás tökéletes, az autó komfortosan kezelhető a szűk és váltott kanyarokban, de nagyon stabil a nyújtott íveken is."

 " A következő évi Targa ismét nagy kihívást jelent majd, hiszen a nagyon erős és drága Porschék, Lamborghinik mellett olyan új kihívók is megjelennek majd, mint a Nissan GTR. Mégis azt mondom, hogy további tesztelések eredményeként az RX-8 ellophat néhány szakaszgyőzelmet, és végül legyőzheti a nehézsúlyú ellenfeleket."-mondta a megszállott sportigazgató.

Mazda RX-8 SP Turbó. 

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó