Mazda Rx-8 tulajdonosok figyelmébe.

2017. November 24. Péntek - Emma

MAZDA RX-8 tulajdonosok figyelmébe! Mazda-auto fázisok

Mazda RX-8 tulajdonosok figyelmébe!

Forrás: Varga István

 Az elmúlt évek során a Mazda RX-8 (2002-2008) Renesis nevű bolygódugattyús, wankel elvű erőforrása megbízhatóság szempontjából igen gyakran negatív megítélést váltott ki a típussal hosszabb távon kapcsolatba kerülő emberekben. Találkozhatunk megalapozott, de gyakran a valóságtól messze elrugaszkodott,  kicsiny valóságtartalmú véleményekkel is.


 

Miért kell elvégeztetni?

 

A "mazda-auto fázisok" létrejöttének legfőbb (van más is) oka:

 

A Mazda RX-8 esetében a gyári referencia motorolaj nyomás percenkénti 3000-res excentrikus tengely (főtengely) fordulatszámon 3,5 Bar, 100 Celsius fokos motorolaj hőmérséklet esetén. Ez azt jelenti, hogy legalább ekkora nyomást kellene mérnünk a Renesis-ben ezen a fordulatszámon. Ezzel szemben méréseink alapján az RX-8 rendszere már ennél alacsonyabb olajhőmérsékleten, tehát a nyomás felépülését elősegítő vastagabb (mert hidegebb) olajjal is hajlamos ennél jóval alacsonyabb olajnyomás értékeket produkálni. AZAZ NEM TELJESÍTI A GYÁRI ELŐÍRÁST SEM!   Ráadásul akár 3000-ret meghaladó percenkénti excenter tengely (főtengely) fordulatszámon is, amikor még nagyobb mennyiségű olaj utánpótlásra lenne szüksége az alkatrészeknek a kenési és hűtési pontokon.  Ez pedig baj. A meghibásodások első számú forrása lehet -*mazda-auto.hu

 

 

 

Mazda RX-8.

 

 

Ügyfél, és autó -kezelés.

 

 Az RX-8-asok garanciális időszakában a Mazda által már a motor jellegű problémák halvány jelei esetén is kedvezően elbírált motorcserék egyrészről öregbítették a márka hírnevét probléma kezelés terén, de másik oldalon viszonylag sokat ártottak az unikális RX-8 típus megítélésének, hiszen a viszonylag sok motorcsere bekerült a köztudatba.  A cégünket, honlapunkat, fórumunkat rendszeresen látogatók már tapasztalhatták, hogy az Autó-Expanzió Kft. a többi Mazda típus mellett kiemelt figyelemmel foglalkozik a bolygódugattyús motorú RX-8 sportkupéval is. Ennek köszönhetően olyan technikai módosításokat dolgoztunk ki, mellyel a vastagbetűs bevezetőben említett gyári anomália kiküszöbölésével meghosszabbíthatjuk Mazda RX-8-asunk wankel rendszerű motorjának élettartamát.

 

Mazda Rx-8 leszerelt olajteknővel.

 

 

Virtuális beszélgetés (Ők is rájöttek).

 

 15 éve hivatalos Mazda szervizként, és nem mellékesen autórajongóként, eddigi tapasztalataink mellett nagy mennyiségű írásos adat is  rendelkezésünkre áll a jelenlegi és korábbi bolygódugattyús Mazda erőforrásokról. Éppen ezért kíváncsian elemeztem, hogy például a korábbi erőforrások kenési rendszerének adatai, jellemzői miben különböznek a RX-8 Renesis-ének hasonló adataitól?  Miért az olajzást figyeltem? Azért, mert a meghibásodás miatt szétszedett Renesis wankelek egy része ehhez kapcsolható gondokról, alkatrész kopásokról árulkodik.

 

Megjegyzem, nem feltétlenül a trochoid csúszófelület kopására kell itt gondolni.  Sokat segített, hogy 2009-ben megjelent a "kissé" áttervezett második generációs Renesis, melynek módosításai nagyjából annyira voltak árulkodóak a korábbi hiányosságokkal kapcsolatban, mintha a motort tervező Seiji Tashima-val beszélgethettünk volna. Itt megint nem feltétlenül az S2-es trochoid házának +1 olajadagoló fúvókájára gondolok, azzal nem sokat kezdhetünk az első generációs oldalsó kipufogós bolygódugattyúson (Renesis I.). Mr. Tashima egyébként tagja volt, a Mazda wankelek atyjának nevezhető Kenichi Yamamoto csapatának, és már a nyolcvanas években részt vett a Mazda RX-7 FC 13B wankel erőforrások tervezésében.

 

Mazda RX-8 olajteknő. 

 

 

 

Több figyelmet igényel! 

 

 Az összehasonlítások alapján kiderült, hogy az eddigi legnagyobb fordulatszámú, és legnagyobb teljesítményű atmoszférikus feltöltésű, szériagyártású Mazda bolygódugattyús motor, tehát a Renesis I.(S1), kiszolgáltatottabb helyzetben van az olajzási rendszer stabilitását illetően bármelyik korábbi Mazda wankelnél. Hogy ez veszélyes mértékű-e? Nehéz megítélni. Megfelelő gyakoriságú olajcserékkel, következetes és szélsőségektől mentes használat mellett valószínűleg nem annyira.

Kopott excentrikus tengely csapágy.

 

Ezek betartása viszont emberi tényező, melyre megfelelő műszerezettség és tájékozottság hiányában az átlag felhasználó nem feltétlenül képes, vagy nem is hajlandó figyelni. Így pedig a korábban használt autók esetében megszokott karbantartási hozzáállás könnyen károkat okozhat a nagyobb törődést igénylő wankelban, különösen a nagyobb fordulatszámra képes 231 lóerős RENESIS-ben, bár a 192 lóerős verziók is veszélyeztetettek.

 

Kopott excentrikus tengely csapágy. 

 

 

 Három fokozatban.

 

 Békéscsabai hivatalos Mazda szervizünkben (  Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108. ) három fokozatban ajánlunk megoldást a nagyobb kenési stabilitás megvalósításához, illetve az alkatrészekben rejtőző olajzási hatásfok kiaknázásához, így tulajdonképpen az RX-8 RENESIS 13B-MSP S1 wankel élettartamának meghosszabbításához.

 

 A mazda-auto I. fázis elvégzése a legfontosabb. Ára  24900,-Ft .  Ezt minden Mazda RX-8 tulajdonosnak el kellene végeztetnie!  A munkát érdemes olajcserével összekötni, hiszen az olajat le kell eresztenünk a módosítások elvégzése során ( természetesen igény esetén vissza tudjuk tölteni a leeresztett motorolajat is). A művelet során kitakarítjuk az olajteknőt is. Reggeli érkezéssel aznap elvihető az autó.

 

 A második fázisról röviden annyit, hogy  a bemelegedési fázis közben 50-60C fokos motorolaj hőmérséklet alatt növeli az olajzási stabilitást, hiszen a gyári rendszer ilyenkor az 1-2 perccel gyorsabb bemelegedés (emisszió csökkentés) érdekében jelentősen csökkenti azt, ez pedig veszélyes lehet, tekintve a hosszú bemelegedési fázist, és az olajhőmérő műszer hiányát. Ezen kívül indítózáskor segíti a motor gyorsabb átolajzását, mely szintén nagyon fontos, lásd a jellemző siklócsapágy kopásokat  Ennek ára 19000,-Ft.

mazda-auto II. fázis.

 

 

 A harmadik fokozat már csak finomítása a két első fázisnak, és inkább a megszállottabb tulajdonosoknak, vagy autójukat versenyzésre is használóknak ajánljuk. Ennek kivitelezése során a teljes olajhűtő rendszer lecserélésre kerül.

 

Mazda RX-8

 

 Ezzel kapcsolatban hangsúlyozom, hogy a tévhitekkel szemben a gyári olajhűtők hűtési kapacitásával, illetve a beépített áramlás kontrollálló termosztátokkal nincs probléma, ebből a szempontból a rendszer jól működik. A művelet célja, hogy az RX-8  RENESIS I. olajszivattyújának szállítási kapacitását lényegesen jobb hatásfokkal használjuk ki a motorolaj keringtetésére a motor járataiban, mivel a két gyári olajhűtő hosszú és bonyolult csőrendszere, illetve a termosztátok egyes pozició fázisai jelentős nyomás, illetve áramlás veszteséget okoznak, mielőtt az olaj a hűtők elhagyása után elérne a motorig.

A HARMADIK FÁZISRÓL BŐVEBBEN! 

Ossza meg!

Vissza: Mazda tuning
címkék:

Kommentek

karajtek | 2017-02-05 16:05 Válasz erre

Üdv!
Látom utoljára komment 2011 elején érkezett. Kíváncsi volnék, hogy 2017-ben milyen költségekkel járna egy Rx8 birtoklása. Hogy hiba-e vagy sem, de 21 évesen egy Rx8-ra vágyom, egy 2009 után gyártott példányra. Ugye a Wankel motorok gyártását a Mazda beszűntette, de ettől függetlenül lehet-e kapni hozzá alkatrészeket, vagy azokat gyártatni kell? Az autót napi szinten akarom használni és valószínűleg külföldről hozatnám be, mivel itthon nincs 2009 után gyártott a piacon. Tudom kényes autó, szeret a pénztárcánkba nyúlni, de nem tudok a gondolattól szabadulni. Mit javasolnátok? Jól jönne egy útmutatás, pár jó tanács és tények.

mazda-auto.hu | 2011-04-01 10:07 Schumi1996 (2011-03-31 16:19 ) részére Válasz erre

Thank you! We are waiting for you! Please ask for Varga Istvan if you call us by phone (66/430-585), or write an email (varga@mazda-auto.hu) getting service appointment.

Schumi1996 | 2011-03-31 16:19 Válasz erre

In may-june i will come from Romania to you for stages 1&2.In Romania nobody knows how to work with a RX8.The cost will be aprox 170 euro i supose.
Thank you very much for your innovation.

mazda-auto.hu | 2011-03-29 12:54 Nagy Attila Gábor (2011-03-27 23:34 ) részére Válasz erre

Kedves Attila! Köszönjük a visszajelzést, és örülünk az azonnali kedvező tapasztalatoknak! A kevesebb üzemanyag már önmagában generál egyfajta élettartam hosszabbodást (kevesebb lerakódás), de a stabilabb olajellátás motor élettartamra gyakorolt hatása is garantáltan be fog igazolódni.

mazda-auto.hu | 2011-03-28 11:53 Nagy Attila Gábor (2011-03-27 23:34 ) részére Válasz erre

Kedves Attila! Köszönjük a visszajelzést, és örülünk az azonnali kedvező tapasztalatoknak! A kevesebb üzemanyag már önmagában generál egyfajta élettartam hosszabodást (kevesebb lerakódás), de a stabilabb olajellátás motor élettartamra gyakorolt hatása is garantáltan be fog igazolódni.

Nagy Attila Gábor | 2011-03-27 23:34 Válasz erre

Tisztelt szakértő!
Örömmel tapasztaltam, hogy a fogyasztásom legalább 1-2 literrel csökkent az I. és II. fázis elvégzése után. Odafelé önökhöz 31 liter fogyott 285km-eren, viszont hazafelé kerülővel mentünk és 330km-es távon 31 liter volt a fogyasztás. Bízom benne, hogy a kevesebb üzemagyag mellett a motor élettartama is jelentősen hosszabodni fog. Üdvözlettel: Nagy Attila Gábor

mazda-auto.hu | 2011-03-08 09:50 Nagy Attila (2011-03-07 17:39 ) részére Válasz erre

1.Természetes dolog, hogy hidegindítás után egy ideig magasabb a fordulatszám. Ritkán használt autók esetében az akkumulátor feszültségesése is szerepet játszhat a kicsit hosszabb indítózásban. Célszerű ilyenkor először teljes gázzal indítózni, mert így nincs benzinbefecskendezés (nem fog beindulni) így ellenőrizni lehet, hogy teker-e normálisan az önindító. Ha nem, akkor először gondoskodni kell a megfelelő áramellátásról. Ez a módszer a beindítás előtti motor "átolajzásban" is segít. Természetesen ezután gáz nélkül kell beindítani a motort.
2. Elvileg nem szükséges gyújtógyertya csere, de találkoztunk már korábbi szakszerűtlen szerelés miatt letört érintkezős gyertyával is, tehát bármi előfordulhat. 3. Egy napon belül minden elvégeztethető.

Nagy Attila | 2011-03-07 17:39 Válasz erre

Tisztelt szakértő!

Több kérdésem is volna önhöz.
1. Az Rx8-asomat télen ritkán használtam és amikor indítom kell vagy 2-3 másodperc mire az önindítő beindítja a motort, ilyenkor a fordulat felugrik 2,5-3 ezer/perc fordulatra! (melegen az aout indul azonnal) Ez utalhat meghibásodásra?

2. Érdeklődnék tovább egy I. fázisú beavatkozás + olajcsere elvégzésére, illetve 26 ezer km van az autóban, gyertyacsere ajánlott e? és ha igen mennyibe kerül?

3. Lehetőség van e önöknél arra, hogy megnézzék az auto tüzetesebben, mert külföldre készülök vele.

4. Egy nap alatt ezek a dolgok elvégezhhetőek? Természetesen előzetesen bejelentkeznék önökhöz!

mazda-auto.hu | 2011-03-01 14:16 widi1 (2011-02-25 18:21 ) részére Válasz erre

Pillanatnyilag 173800,-Ft-ért rendelhető nálunk új katalizátor.

widi1 | 2011-02-25 18:21 Válasz erre

három hete érdeklődtem rx8 as gyertya áráról de sajnos nem csak a gyertya volt rossz hanem a katalizátor is hibás három hónapja vettem az értékesittő azt monta törésmentes az autó de nem hiszem 700 km mentem vele és sorba jönnek a hibák már elvagyok keseredve szinte még nem is használtam az autót csak költöttem rá ennek kapcsán szeretném megkérdezni hogy van e használt katalizátoruk és mijen áron

mazda-auto.hu | 2011-01-21 08:17 widi1 (2011-01-20 19:06 ) részére Válasz erre

Pillanatnyilag az RE8A-L darabja 10914,-Ft.

widi1 | 2011-01-20 19:06 Válasz erre

érdeklődni szeretnék hogy van önöknek mazda rx8 hoz ngk re 8 a-l tipusu gyertyájuk és mennyibe kerül köszönöm

mazda-auto.hu | 2011-01-12 10:05 tzzttzzt (2011-01-11 22:37 ) részére Válasz erre

A 2009 utáni második generációs RX-8-asok, melyekben már az S2 Renesis van, nem igénylik a beavatkozásokat. Ez is utal arra, hogy szerintük sem volt minden jó úgy, ahogy volt.

tzzttzzt | 2011-01-11 22:37 Válasz erre

Azaz az akkumulátor hátraküldése NÉLKÜL.

tzzttzzt | 2011-01-11 22:36 Válasz erre

Üdv!
Az alábbi linken található példánnyal szemezem, ez is igényli a beavatkozást?
Ha igen, akkor a harmadik fázis nem oldható meg az akkumulátor hátraküldésével?
A választ előre is köszönöm!!!

http://mobile24.hu/index.php?pid=details&type=C&damaged_vehicle=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&advertisement_type=DEALER&make0=MAZDA&model0=RX-8&price_to=all&year_from=all&fuel=all&mileage_to=all&vehicle_search_form=Keres%C3%A9s&sort_field=mileage&sort_order=ASCENDING&vid=138774284&source=MDE&record_index=6&total=322&tab=overview&called_from=list

widi1 | 2011-01-09 17:47 Válasz erre

köszönöm induláselött felveszem veletek a kapcsolatot időpontot eggyeztetni

mazda-auto.hu | 2011-01-05 09:12 widi1 (2011-01-04 19:57 ) részére Válasz erre

Rendben, várunk! Minél előbb, annál hamarabb dolgozik biztonságosabb körülmények között a motor! Figyelem, a mi címünk BÉKÉSCSABA, DOBOZI ÚT 108., ugyanis van már helyi "konkurenciánk"!

widi1 | 2011-01-04 19:57 Válasz erre

köszönöm a választ már sikerült gyertyákat rendelnem holnap cseréli ki a szerelő remélem hogy az a baja nyáron szeretnék lemenni hozzátok megcsináltatni az első és második fázist együtt a kezzőt ha lehet mert 500km re lakunk nem szeretnék kétszer elmenni

mazda-auto.hu | 2011-01-03 12:40 widi1 (2010-12-29 18:38 ) részére Válasz erre

Tőlünk lehet rendelni, a varga@mazda-auto.hu-n, bár megjegyzem, hogy a leolvasó gyújtógyertya hibát nem tud diagnosztizálni. Gyújtás rendszeri hibát viszont igen, de ez nem feltétlen gyertyát jelent. A sárga lámpa nagyon sokféle hibát jelezhet vissza.

widi1 | 2010-12-29 18:38 Válasz erre

a műszerfalon kijelzett a motor meghibásodását jelző lámpa elvittem egy szerelőhőz a hiba leolvaso gyertya hibát mutatott hol tudok gyertyát venni remélem tényleg az a baja valakinek volt már ijen hiba jelzése

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó