Bolygódugattyús új szerepben.
A Mazda RX-8 Renesis nevű 1308 köbcentiméter kamratérfogatú motorja a gyári állapotában 231 lóerőt teljesít. A Mazda Motorsport Ausztrália közreműködésével végrehajtott turbósítás után ez az érték 275-re nőtt, míg a csúcs nyomaték 300 Nm-re változott.
Az autó pilótája a versenyen ötödször induló Steve Glenney lesz, míg a navigátori székben Bernia Webb foglal majd helyet. Glenney komoly reményekkel vág neki a viadalnak, véleménye szerint az RX-8 tökéletes 50/50 arányú súlyelosztása komoly előnyt jelent majd a verseny szűk és nagyon kanyargós útjain.
Kihívás, kihívásos időszakban.
A Mazda Ausztrália Motorsport részlegének vezetője - mert ott ilyen is van,- Allan Horsley nagy eredménynek tartja, hogy még a jelenlegi nehéz időszakban is az eddigi legnagyobb Targa csapatukat tudták összehozni. Ezzel is a "zoom-zoom" szellemiség részét alkotó motorsport hagyományokat ápolják. Elmondása szerint bár az RX-8 felkészítése a lehető legjobb versenyképesség jegyében zajlott, mégis maradnak nyitott kérdések:
" A Targa Tasmania nem egy könnyedén vehető verseny. A 2000 km-en és öt napon át tartó sprint embert és gépet egyaránt igénybe vesz. A Mazda RX-8 nagy potenciállal rendelkezik, de rally környezetben ismeretlenül mozog, így meglehetősen nehéz megmondani, hogyan bizonyít majd a versenyen."
A Mazda Ausztrália az RX-8 Turbó mellett, egy Mazda3 MPS-t is indít a tasmán ördög otthonában zajló versenyen. Korábbi versenyről: ITT ! , Mazda RX-8 turbósítás: ITT !
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.