2017. November 21. Kedd - Olivér

Mazda RX-8 turbó a Targa Tasmania rally-n.

Mazda RX-8 Targa Tasmania

Forrás: ab

 Az idén is megrendezésre kerülő Targa Tasmania Rally-n egy turbósított Mazda RX-8 is indul. Az öt napon és közel 2000 km-en át zajló viadal kiváló erőpróba lesz a Mazda Ausztrália Motorsport részlege által felkészített wankel rendszerű bolygódugattyús erőforrással szerelt RX-8 Turbó számára, amely a kétkerék hajtású "bemutatóautók" kategóriájában indul.   


 Bolygódugattyús új szerepben.

 A Mazda RX-8 Renesis nevű 1308 köbcentiméter kamratérfogatú motorja a gyári állapotában 231 lóerőt teljesít. A Mazda Motorsport Ausztrália közreműködésével végrehajtott turbósítás után ez az érték 275-re nőtt, míg a csúcs nyomaték 300 Nm-re változott.Mazda RX-8 Targa Tasmania Rally.

Az autó pilótája a versenyen ötödször induló Steve Glenney lesz, míg a navigátori székben Bernia Webb foglal majd helyet. Glenney komoly reményekkel vág neki a viadalnak, véleménye szerint az RX-8 tökéletes 50/50 arányú súlyelosztása komoly előnyt jelent majd a verseny szűk és nagyon kanyargós útjain.

 Kihívás, kihívásos időszakban.

 A Mazda Ausztrália Motorsport részlegének vezetője - mert ott ilyen is van,- Allan Horsley  nagy eredménynek tartja, hogy még a jelenlegi nehéz időszakban is az eddigi legnagyobb Targa csapatukat tudták összehozni. Ezzel is a "zoom-zoom" szellemiség részét alkotó motorsport hagyományokat ápolják. Elmondása szerint bár az RX-8 felkészítése a lehető legjobb versenyképesség jegyében zajlott, mégis maradnak nyitott kérdések:

 " A Targa Tasmania nem egy könnyedén vehető verseny. A 2000 km-en és öt napon át tartó sprint embert és gépet egyaránt igénybe vesz. A Mazda RX-8 nagy potenciállal rendelkezik, de rally környezetben ismeretlenül mozog, így meglehetősen nehéz megmondani, hogyan bizonyít majd a versenyen."Mazda RX-8 Targa Tasmania Rally.

A Mazda Ausztrália az RX-8 Turbó mellett, egy Mazda3 MPS-t is indít a tasmán ördög otthonában zajló versenyen. Korábbi versenyről: ITT !  , Mazda RX-8 turbósítás: ITT !

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó