2024. Március 29. Péntek - Gedeon

2009.09.30.

Mazda hírek

Új generációs benzines, és dízel Mazda motorok.

Mazda SKY koncepció.

Forrás: Mazda

  Az Október 24 és November 4 között tartandó Tokiói Autókiállításon új generációs benzines és dízel erőforrásokat mutat be a Mazda. A Mazda SKY-G  fantázianevű közvetlen befecskendezéses benzines mellett a SKY-D dízel motor, és a Mazda SKY Drive nevű nagy hatásfokú automata váltómű is bemutatkozik. A hajtáslánc technológiai újítások mellett a Mazda Kiyora tanulmányautó is látható lesz.


A csillagos ég a határ. 

A 41. kiállítás Mazda jelmondata:

  Mazda SKY (ég) koncepció - Vezetési élményt, környezetkímélő és biztonságos autót minden vásárlónak! 

Ennek jegyében olyan haladó megoldásokat mutat be a gyár, melyek 30%-kal csökkentik az autók üzemanyag felhasználását 2015-ig. A Mazda hosszútávú "fenntartható zoom-zoom" programjának ez a fő eleme.

Környezetbarát és takarékos, de mégis szórakoztató, mert Mazda.

  A Mazda elkötelezett az autótervezés sarok pontjainak számító elemek jelentős fejlesztésében. A motor és a sebességváltók fejlesztése, illetve a súlycsökkentés a teljesítményben is jelentkezik, ami pedig részben a vezetési élményre, a környezetvédelmi jellemzőkre, sőt a biztonságra is hatással van. A SKY (Ég) a Mazda értelmezésében tulajdonképpen az örökké tartó kék eget jelenti, mely alatt mindig élmény lesz egy Mazda típus vezetése. A Ég szó egyben azt is jelképezi, hogy a Mazda tervezői számára csak az ég a határ, az új technológiák kifejlesztése-megtervezése folyamatában.

A jövőben sem kell lemondanunk az élvezetesen vezethető autókról, ha a Mazdát választjuk.

  Következő generációs közvetlen befecskendezéses Mazda SKY-G motor.

  Az új benzines erőforrás a tovább javított termikus hatásfok következtében fokozott üzemanyag takarékosságot és nagyobb teljesítményt nyújt. A motorblokk öntvény is teljesen új, de a fejlődést elsősorban a csökkentett belső súrlódás, és az optimálisabb benzin-levegő elegy képzés jelenti. A közvetlen befecskendezés segítségével nagyszámú porlasztási profil között tud választani a rendszer. A jelenlegi 2 liter hengerűrtartalmú Mazda erőforráshoz képest mintegy 15 százalékkal javult a fogyasztás, illetve nőtt a nyomaték. Ebben többek között az új generációs befecskendezők és a továbbfejlesztett variálható szelepvezérlés is részt vállal. Ez az új motor gyakorlatilag a jelenlegi Mazda2 fogyasztásával ruházza fel a nagyobb Mazda3-ast.

Mazda SKY-G benzinmotor.

 Következő generációs Mazda SKY-D tiszta dízel motor.

 Az új tervezésű motor a benzines motorok alacsonyabb belső súrlódását valósítja meg egy dízelmotorban. Az optimalizált részletek közé tartozik, a hengerekben uralkodó nyomás és hőmérséklet, az égéstér alakja, a befecskendezés mértéke, és a termikus hatásfok szempontjához legjobban igazodó befecskendezés időzítés. Ezen felül a piezo injektorok és a két szakaszos turbófeltöltő segítségével az új motor 20 százalékkal takarékosabb a jelenlegi MZR CD 2,2-nél. A Mazda ezzel gyakorlatilag egy Mazda2 fogyasztási adatait valósítja meg egy Mazda6 méretű autóban.

Mazda SKY-D dízelmotor.

 Következő generációs Mazda SKY-Drive automata váltómű.

 Az új automata Mazda váltómű jobb hatásfokot, kedvezőbb fogyasztási adatokat, és a manuális váltókhoz hasonló közvetlenebb érzést szavatol. A körülbelül 5 százalékkal javult takarékossági jellemző a kisebb belső súrlódásnak, az új nyomaték konverternek, és a csökkentett csúszású kuplungnak, illetve az optimalizált záró mechanikának köszönhető. A gyors kuplung munkához a minimálisra csökkentett mennyiségű váltófolyadék is hozzájárul . Összességében az új váltó a duplakuplungos egységek "közvetlenség érzetét" nyújtja.

Mazda SKY-Drive automata váltómű.

 Mazda Kiyora

 A Kiyora tanulmányautót már korábban részletesen bemutattuk, ITT. Az úgynevezett kompakt kategóriás Kiyora-ban már a  SKY-G 1,3-as benzines erőforrás, illetve a SKY-Drive automata váltómű található. A következő generáció technológiákkal a Kiyora átlagosan 32 kilométert tud megtenni egy liter benzinnel. Ennek elérésében az ilyen méretű autók tömegéhez képest 100 kilogrammal könnyebb kocsiszekrény, az új Mazda3-ban is megtalálható intelligens motor leállító és indító automatika, a kiváló légellenállási mutatók, és a regeneratív fékrendszer is szerepet játszik.

Mazda Kiyora.

 Mazda5 hibrid.

 A hidrogénnel és benzinnel is üzemelő wankel rendszerű motor, illetve villanymotor együttesével hajtott egyterűt már szintén bemutattuk részletesen ITT. A konstrukció lényege, hogy a bolygódugattyús motor közvetlenül nem vesz részt a kerekek hajtásában, neki az áramtermelő generátor hajtásának szerepe jut, míg a kerekeket villanymotor hajtja. A japánban már állami szervek által bérelhető hibrid egy tank hidrogénnel 200 km tud megtenni. A Mazda5 hibrid esetében az utastérben használt anyagok is figyelemre méltóak, hiszen a növényi alapú műanyagok csökkentik a kőolaj felhasználást, és a gyártással járó szén-dioxid kibocsájtást.

Mazda5 hidrogén-wankel hibrid.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó