2018. Május 24. Csütörtök - Eszter

Újabb Mazda világújdonság.

MAZDA SISS

Forrás: Mazda

 A Mazda más gyártóktól teljesen függetlenül kifejlesztett egy teljesen új motor indító és leállító rendszert, mely az Okos Alapjárati Megállító Rendszer, angolul rövidítve az SISS nevet adták. Az új megoldás a városi közlekedésben - ahol gyakoriak a megállások a lámpáknál, vagy a zsúfolt közlekedésben -, mintegy 10 százalékkal csökkenti a motor üzemanyag fogyasztását. 


 Önindító nélküli indítás.

 Az SISS rendszer lényege, hogy az önindító segítsége nélkül újraindítható autónk erőforrása. A Mazda az új rendszert már 2009-ben be akarja vezetni, a közvetlen benzin befecskendezéses erőforrásokkal szerelt típusokban. 

 A motor leállító rendszer az autó állása esetén, a motor alapjáraton járása helyett leállítja a motor működését, majd az elindulási szándék érzékelése esetén azonnal újraindítja azt. Természetsen ezzel sok üzemanyagot lehet megtakarítani. 

  A hagyományos leállító rendszerek esetében a jármű motorja az önindítóLeállítás a Mazda SISS rendszerrel. segítségével indul újra ugyanúgy, ahogy egyébként is indítjuk a motort. A Mazda SISS rendszere ezzel szemben a gyújtás segítségével, az önindító használata nélkül indítja újra az erőforrást. A Mazda világújdonságnak számító rendszere  az álló motor hengerébe üzemanyagot fecskendez, majd begyújtva azt mozgásra készteti a dugattyút a hengerben, beindítva így az erőforrást.

 Persze ahhoz, hogy az önindító használata nélküli indítás kivitelezhető legyen, Indítás a Mazda SISS rendszerrel.a dugattyúknak egy olyan pozícióban kell állniuk, hogy megfelelő mennyiségű levegő legyen felettük a hengerekben. Éppen ezért az SISS rendszer a motor leállításakor teljes kontrollt gyakorol a dugattyúk pozíciója felett. Indításkor a pontosan kalibrált hengerekbe üzemanyag kerül befecskendezésre. Az SISS rendszer segítségével a motor újraindítása 0,35 másodperc alatt megtörténik, amely éppen feleannyi, mint a hagyományos önindítós újraindítás időigénye.

 Megállapítható, hogy a Mazda egyedülálló motor leállító-indító rendszere, nem csak üzemanyagot takarít meg, de a lényegesen gyorsabb újraindítás által stresszmentesebb vezetést is garantál. 

 

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

mazda-auto.hu | 2010-04-27 15:55 Válasz erre

Ez is egy jó felvetés! Egyébként ha nincs önindító, természetesen bendix sem kell, a főtengely megfelelő pozicíóban megállítását pedig - ezt a cikkben nem részleteztük -, a speciális generátor segítségével oldja meg a vezérlőegység.

juanito | 2009-03-02 00:04 Válasz erre

Automata váltós kocsikat nem lehet "betolni", ha az önindító váratlanul, szerviztől távol tönkremegy. Mivel az újabb autókat nem lehet "bekurblizni", mert végszükség esetére ezt a módozatot "elfelejtették" az autógyárak installálni gépeikre,az automata váltós kocsik önindító hibája esetére forradalmi megoldást nyújt a Mazdának az új megoldása. Kell egyáltalán az önindító? Vagy ezentúl már csak motorpozicionáló elektromotornak hívjuk majd? Nem kell Bendix se? Mindenesetre zseniális az ötlet, nagyobb üzembiztonságot ad az automata váltós kocsiknak.

1

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó